Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Aww! Hei, nydelige Geo! Som du skal glede og frustrere i tiden som kommer, så mye spenning og så mange drømmer å innfri! Nå skal du aldeles snart starte et helt liv sammen med Ingvild og Tinka, som dere skal le og kose dere, bare tenk på alle mulighetene? Heldige heldige du!

Jeg tenker først stein og sedimentlag når jeg hører Geo, og det er det siste jeg tror en kelpie ligner på. :D Men så kom jeg til å tenke på geografi kontra geologi, og da gir det straks mer mening! For jorda? Finnes det noe mer spennende, noe mer mangfoldig med utallige nyanser og utfordringer? En innside brennhet av varme, og en utside som skal fungere i en symbiotisk relasjon med mennesker. Det ultimate kaos satt i et vakkert system, slik at alle de små faktorene kommer sammen, gir mening og får ting til å gå rundt. Og dét synes jeg passer aldeles utmerket på en kelpie! :)

Grattis, Geo! Med et flott navn og en dedikert eier. Du vet ikke hvor godt du skal få det. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Aww! Hei, nydelige Geo! Som du skal glede og frustrere i tiden som kommer, så mye spenning og så mange drømmer å innfri! Nå skal du aldeles snart starte et helt liv sammen med Ingvild og Tinka, som dere skal le og kose dere, bare tenk på alle mulighetene? Heldige heldige du!

Jeg tenker først stein og sedimentlag når jeg hører Geo, og det er det siste jeg tror en kelpie ligner på. :D Men så kom jeg til å tenke på geografi kontra geologi, og da gir det straks mer mening! For jorda? Finnes det noe mer spennende, noe mer mangfoldig med utallige nyanser og utfordringer? En innside brennhet av varme, og en utside som skal fungere i en symbiotisk relasjon med mennesker. Det ultimate kaos satt i et vakkert system, slik at alle de små faktorene kommer sammen, gir mening og får ting til å gå rundt. Og dét synes jeg passer aldeles utmerket på en kelpie! :)

Grattis, Geo! Med et flott navn og en dedikert eier. Du vet ikke hvor godt du skal få det. :)

Så fint skrevet! :heart:

Geo hopper ikke akkurat etter Wirkola (var det fornærmende mot Tinka, mon tro? :lol: ), kanskje snarere tvert i mot. Jeg har mange drømmer og forventninger til ham, men samtidig et nøkternt og realistisk forhold til hvordan livet med ham blir. Han blir min første ordentlige brukshund, og vi vil nok støte på drøssevis av utfordringer på vår vei. Men jeg tror vi kommer til å få det veldig fint sammen, jeg. Og ikke minst morsomt! Jeg gleder meg til å få en kelpie i hus, selv om det nok kan være litt frustrerende når det står på som verst. :P Jeg husker valpetiden med Tinka som til tider helt grusom, men jeg tror kanskje jeg er litt bedre utrustet både kunnskaps- og erfaringsmessig nå enn jeg var som trettenåring. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det første langturen på de. Tipper den runden er på ca 1 km, og de fikk innlagte pauser og oppdagelse muligheter. Storkoste seg :jump:

558584_10151493167150072_834435071_23807651_1998793565_n.jpg

559615_10151493167530072_834435071_23807654_661619544_n.jpg

Sjekk Kelpie tungene :lol:

542039_10151493168245072_834435071_23807660_1861893462_n.jpg

Summer har funnet ut at han kan kjøle ned magen på isen.

404031_10151493168825072_834435071_23807664_818345134_n.jpg

Lunsj på veien

574834_10151493169315072_834435071_23807669_43768263_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man er superheldig valpekjøper når man får kjøpe valp av Jeanette! En annen sak er at man blir jo helt ødelagt som valpekjøper, for man blir fryktelig oppmerksom på hvordan en ideell oppdretter er! Vi på sonen som har gærninger fra forrige kull er jo alle superfornøyde for å si det mildt. Og jeg er sikker på at dette settet kjøpere blir det samme, ikke minst når man ser all ballasten disse småttingene får med seg, det blir miljøsterke hunder av det. Ok, de blir også motbydelig mobile med en enorm kroppskontroll i forhold til alder som kan være litt, tja, skal vi si, anstrengende... På den annen side, så sprø som kelpier er, så er det bra at de har så bra kontroll, de trenger det for å holde skader unna! :lol:

Og tusen takk for fixer både igår og idag, høyst verdsatt! Og fantastisk med deres første alene-båndtur, flirte godt av alt - fra alle gruse og plen sekvenser avbrudt av små trudelutter med vaiende mikke-mus haler (skjønner at filmforholdene ikke var helt enkle!)- til Meeras møte med diger katte. (og Jeanette som forsøker å tuppe den bort, hysterisk altså).

Å, jeg kan sitte og glo på kelpievalpebilder og filmer i det uendelige tror jeg!

Edit: og Geo er bra navn Ingvild! Man skal aldri velge et navn man føler seg ukomfortabel med, uansett hvor mye TonjeMer maser!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi vært i Casa de DeepEyes siden halv ni ca, og vi er ganske imponerte over at Jeanette er aleine med denne gjenger! :blink:

Det hele starta med at vi skulle flytte hele bøtteballetten ned på stua. Vel, først ned med Talli, og så to og to. Dany ville bli med den nye mamsen sin opp igjen, og før vi visste ordet av det var hun oppe på 5. trinnet. Juhu, fram med trappegrinda! Ganske normal valpemorgen med mye lek, spising og kos, og tissetørking. Da den ene begynte å bæsje, kom vi på at det var lurt å ta alle ut. Det var også et prosjekt, for å si det sånn... :P Ikke bare revna buksebaken til Marianne underveis, men Meera lå og rulla seg i bæsj, før hun klarte å klemme seg ut av gjerdet og holdt på noe alvorlig i et kratt før vi fikk lokka henne inn igjen. Aiko og Imouto satt i bilen og fulgte nøye med på alle de små terroristene i hagen. Etter at en del hadde gått på do var det tid for fest, og da kommer det jo litt lyd da, kan du si... Brått slo det oss at de stakkars naboene kanskje ikke synes valpene er like sjarmis som oss, så svupp fikk vi dem inn igjen. Det var litt styr med valper opp og ned trappa og tilløp til opptøyer ved grinda fordi han der tjukken Summer plutselig fikk litt stor intimsone, men idet vi kom inn ville alle sove, som planlagt. Alle unntatt Geo, da. Etter at han hadde løpt inn i søyla, prøvd å rive halen av de sovende søsknene sine, drept alle leker og forsøkt å makulere sofaunderstellet, tok jeg han på fanget i håp om at han ville roe seg da. Da passa han på å gi meg skikkelig blodpupp og sprette oppi neseryggen min, så a clear no on that. :P

Marianne har hatt Talli på fanget, en evig kamp for ikke å bli rundvaska. Talliban har forstått at det går an å være rolig med oss også, ikke bare Jeanette, så hun er skjønn og behagelig, men evig slikkende. :lol: Arya har liggi på sofaen mellom oss hele tida, rett ut på ryggen, nydeligste! :wub: Og så er det jo ikke så overraskende at Marianne og Dany er i ferd med å bli veldig glade i hverandre. :heart:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: En helt normal morgen altså!

Hmf, var det det nye gjerdet hun presset seg igjennom? Eller oppdaget hun ett hull i de ny flyttete kompostgrindene som jeg har oversett?

(hun er jo minst også så hun er vel som en liten mus som klemmer seg igjennom alt)

Og dere skjønner vel hva alle grindene er til for :lol::devilbanana:

De er litt som den hvite kaninen i monty python and the holy grail *run away, run away*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi vært i Casa de DeepEyes siden halv ni ca, og vi er ganske imponerte over at Jeanette er aleine med denne gjenger! :blink:

Det hele starta med at vi skulle flytte hele bøtteballetten ned på stua. Vel, først ned med Talli, og så to og to. Dany ville bli med den nye mamsen sin opp igjen, og før vi visste ordet av det var hun oppe på 5. trinnet. Juhu, fram med trappegrinda! Ganske normal valpemorgen med mye lek, spising og kos, og tissetørking. Da den ene begynte å bæsje, kom vi på at det var lurt å ta alle ut. Det var også et prosjekt, for å si det sånn... :P Ikke bare revna buksebaken til Marianne underveis, men Meera lå og rulla seg i bæsj, før hun klarte å klemme seg ut av gjerdet og holdt på noe alvorlig i et kratt før vi fikk lokka henne inn igjen. Aiko og Imouto satt i bilen og fulgte nøye med på alle de små terroristene i hagen. Etter at en del hadde gått på do var det tid for fest, og da kommer det jo litt lyd da, kan du si... Brått slo det oss at de stakkars naboene kanskje ikke synes valpene er like sjarmis som oss, så svupp fikk vi dem igjen. Det var litt styr med valper opp og ned trappa og tilløp til opptøyer ved grinda fordi han der tjukken Summer plutselig fikk litt stor intimsone, men idet vi kom inn ville alle sove, som planlagt. Alle unntatt Geo, da. Etter at han hadde løpt inn i søyla, prøvd å rive halen av de sovende søsknene sine, drept alle leker og forsøkt å makulere sofaunderstellet, tok jeg han på fanget i håp om at han ville roe seg da. Da passa han på å gi meg skikkelig blodpupp og sprette oppi neseryggen min, så a clear no on that. :P

Marianne har hatt Talli på fanget, en evig kamp for ikke å bli rundvaska. Talliban har forstått at det går an å være rolig med oss også, ikke bare Jeanette, så hun er skjønn og behagelig, men evig slikkende. :lol: Arya har liggi på sofaen mellom oss hele tida, rett ut på ryggen, nydeligste! :wub: Og så er det jo ikke så overraskende at Marianne og Dany er i ferd med å bli veldig glade i hverandre. :heart:

:lol: :lol: :lol:

Jeg begynner å forstå hvorfor oppdrettere vanligvis ikke bryter sammen og går inn i en dyp depresjon når valpene blir solgt og flytter ut.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf, var det det nye gjerdet hun presset seg igjennom? Eller oppdaget hun ett hull i de ny flyttete kompostgrindene som jeg har oversett?

(hun er jo minst også så hun er vel som en liten mus som klemmer seg igjennom alt)

Og dere skjønner vel hva alle grindene er til for :lol::devilbanana:

De er litt som den hvite kaninen i monty python and the holy grail *run away, run away*

Det var gjennom grindene på høyre side av hagen. Hun var riktig så fornøyd med seg sjøl.

Etter en fin stund ute hvor alle valpene viste hvor gode de alt er på innkalling og kos, gikk vi inn idet de begynte å bli litt mindre begeistra. Da slokna alle unntatt Arya, som jo var den som hadde sovet best økta før. Pga henne måtte vi ommøblere litt og sette valpesenga foran grinda ut til hagen, for ingen kelpie lar seg vel stoppe av en puslete grind! Den er det nemlig bare å sette tenna i, dra det man har, og så spasere ut på trappa. :P Summer føler forresten ikke at han trenger å lære seg å åpne grinder, han bare løper opp trappa og braser gjennom, han. :blink:

Nå ser vi film, og når de våkner blir det mat igjen. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gjennom grindene på høyre side av hagen. Hun var riktig så fornøyd med seg sjøl.

Etter en fin stund ute hvor alle valpene viste hvor gode de alt er på innkalling og kos, gikk vi inn idet de begynte å bli litt mindre begeistra. Da slokna alle unntatt Arya, som jo var den som hadde sovet best økta før. Pga henne måtte vi ommøblere litt og sette valpesenga foran grinda ut til hagen, for ingen kelpie lar seg vel stoppe av en puslete grind! Den er det nemlig bare å sette tenna i, dra det man har, og så spasere ut på trappa. :P Summer føler forresten ikke at han trenger å lære seg å åpne grinder, han bare løper opp trappa og braser gjennom, han. :blink:

Nå ser vi film, og når de våkner blir det mat igjen. :)

:lol: Det er det den blå tønna er der til. Du kiler fast den grinden ved døren også tar du setter andre spissen mellom stikkkontakten og antenne greien. Så tar du den blå tønna og plasserer den på toppen slik at den kiler det hele på plass :lol:

Også må jeg sjekke hull og kjøpe mer strips skjønner jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen lot meg ikke poste noe fra den på sonen i dag, så bra Sandra har tatt ansvaret :P

For en herlig gjeng! Hver og en av dem er rett og slett fantastiske. Og jeg må le av de vanvittig aktive og uredde akrobatene som satte passerne sine i sving :lol: Og nå som jeg har kommet hjem, er det liksom noe som mangler. Det er ingen å passe på eller som lager liv som små virvelvinder rundt på stuegulvet. Ingen søte små kropper som døsig kryper oppi valpekassen for å få seg en blund, men blir brått avbrutt av en annen sjokkofant som tar sats og stuper over en stakkars trøttulf som må si fra litt hva man synes om akkurat det der.

Ingen Tyrion/Geo som nikker Sandra i nesa gang på gang, eller Meera som setter varemerke på halsen til Sandra etter å ha vært på klatretur. Ingen Asha som freser rundt med våkent blikk og hale fra side til side og bare er happy. Eller Summer som tråkker litt barskt frammover mot de andre for å sjekke hvordan ståa er borte hos gjengen. Som også har funnet ut at det er flere veier til Rom, et langtidsprosjekt han har gående ute i hagen. Og Arja da, som ikke nøler med å dele leke med Dany så de kan røske og dra i hver sin ende, der ingen har noen umiddelbare planer om å gi seg. Dany er vel kanskje ivrigst, hun trodde hun kunne vinne over gensern min også. Men det var et tapsprosjekt gitt.

*Kikker til siden i sofaen min* Det er heller ingen varm sjokkokropp som ligger på ryggen med bena strukket så langt hun kan ut, og sover som en stein i evigheter. Den kroppen er ingen ringere enn Arja som vil slappe av med "de voksne".

Ingen Dany som siter på fanget og har funnet ut at den nye mamsens rimelig gjennomfargede hår er supertøft å spise på og rive i. Eller disse knottene på snorene i gensern, de er kule de! Og den deilige bollemagen når hun ligger på ryggen og ser på meg med aldeles skjønne øyne og bare "eksisterer" et lite øyeblikk før hun finner ut at det kanskje er på tide å bedrive tiden med noe fornuftig. Som å susse for eksempel :heart:

And the list goes on.. Jeg er en lykkelig valpekjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen igjen :flowers: :flowers:

Kl.0500 gjengen klarer nå holde seg til 0700. Deilig!

Men vi har nå herjet, sovet, vært på tur i skogen, sovet, ut i hagen i regnet også sovet litt igjen :P

Gutta fikk komme i sofaen i dag litt små trøtte og kalde så da fikk jeg både klippet klør og sjekket i fred og ro at testiklene var der de skulle være. Og begge har balla helt nede i pungen klart og tydelig. :happy1: (man blir litt opptatt av det ettersom det har vært en krypt i begge de to andre kullene mine :icon_redface: )

Gutta fikk posere også:

582552_10151500091505072_834435071_23836605_1100718865_n.jpg

538408_10151500091740072_834435071_23836607_1145775856_n.jpg

398865_10151500091835072_834435071_23836609_605302322_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at begge gutta endrer navn. Summer kommer til å hete Linus. :)

Jeg kommer nok til å bruke litt tid før jeg klarer bruke de navnene så de heter nok Summer og Tyrion inntil de flytter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...