Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte tørrfor fra Olivers til -?


LinL
 Share

Recommended Posts

Lager en ny tråd jeg. Aro har fått Olivers Petfood fra han var valp til nå (7 mnder), nå er det sånn at det er litt vanskelig å få tak i så jeg vurderer å bytte tørrfor. Så det store spørsmålet; hvilket fpr skal jeg bytte til da? :o Aner ikke hva jeg skal velge, regner med at de fleste forene som selges hos veterinær er gode for, men de har da så mye forskjellig de også :P Olivers har funket veldig godt, så er ikke misfornøyd med det, tenker bare at det er mer praktisk å ha en type for som er litt lettere å få tak i, som ikke må sendes landet rundt liksom :P Har sett litt på Eukanuba wild nature kun fordi det iallefall står at det er tilsatt lite kunstige stoffer. Alternativt har jeg også sett litt på Hills nature's best. Er disse ok, eller er det "bare tull" ? :P Hjelp meg i tørrforjungelen :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer alltid til å ha Orijen som første valget til alle mine fremtidige hunder. Rett og slett fordi det er best, enkelt og greit. Kjøtt prosenten er hele 70%! Foringfilosofien min er lik dems, og derfra produseres foret på akkurat det grunnlaget, og ingenting annet.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med forhandlere i området ditt, ellers så sender jo orijen. Et annet godt alternativ er Acana, som passer bedre til hunden din dersom den er sensitiv til proteiner. Acana selges fra samme sted som Orijen. I Orijen er det høyt protein prosent, noen hunder klarer dette, andre ikke.

Anbefaler deg å lese mer på www.orijen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Pro Plan i mange år ( 6år) og veldig fornøyd.

Inneholder kylling og ikke kyllingmel som nr 1 på ingredienslista.

Denne signerer jeg, selv om jeg kun har brukt ProPlan i 7mnd på min 9mnd gamle "valp". Han er super i pelsen, avføringen er moderat og virker ellers pigg og fin.

Det skal også sies at jeg får det til en grei pris, altså 550kr for en sekk på 18kg

Hva betaler du forresten Monica?

Ville jo også anbefalt V&H, men bruker det ikke selv da jeg ikke har fryserkapasitet heller. Samt at det er mer lukt og arbeid enn tørrfór, men hvis frysersituasjonen endrer seg, så går jeg nok tilbake til det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og boffen er VELDIG fornøyd med Profine hundemat.

Bestiller over nett og henter det på posten et par dager senere, veldig kjapp levering og pakket inn i pappkartong (opplevd før å få fôr innpakket i bare plast fra andre firmaer og inni er mange av kulene knust og melet opp :angry: )

Chicka har aldri fungert bedre på noe fôr før, så jeg er helfrelst.

Hun går på light fôret, det jeg liker er at ENDELIG har jeg funnet et fôr med Lam som har lav fett prosent, hun har godt av Lam siden hun er litt sensibel.

Edit...hm...hvofor blir skriften min så liten???

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og boffen er VELDIG fornøyd med Profine hundemat.

Bestiller over nett og henter det på posten et par dager senere, veldig kjapp levering og pakket inn i pappkartong (opplevd før å få fôr innpakket i bare plast fra andre firmaer og inni er mange av kulene knust og melet opp :angry: )

Chicka har aldri fungert bedre på noe fôr før, så jeg er helfrelst.

Hun går på light fôret, det jeg liker er at ENDELIG har jeg funnet et fôr med Lam som har lav fett prosent, hun har godt av Lam siden hun er litt sensibel.

Edit...hm...hvofor blir skriften min så liten???

Bruker samme foret på min og er også fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å prøve V&H men har så dårlig fryseplass på hybeln :P

Jeg har en hund som omtrent har prøvd alt av tørrfor uten at det har vært optimalt (eukaneuba fungerte greit, men både hills og royal canin var katastrofe). Nå har hun gått på vom og hundemati 10 dager ca. og det er som en ny verden. Hun virker mer pigg, og magen er helt fin (for første gang på 20 måneder omtrent). Så jeg har tro på at vom og hundemat er det beste du kan fore hunden din på. Ja, det med fryserplass er litt kjedelig, men om du kan få tak i en liten fryser så er det verdt det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt egentlig; du må se an hunden. Jeg ga lenge V&H, men det ga reaksjoner. Har gitt og kommer nok til å fortsette med Orijen, men erfaringsmessig fungerer Hills og Proplan nesten like bra. Royal Canin er helt drøyt i forhold til arbeidslysten til hunden, men jeg klarer ikke helt å lande på det heller. Inntil Orijen løser leveranseproblemene sine (og de er helt forferdelige) kommer jeg sannsynligvis til å gi OrganiPets. Anbefaler at du finner ut hvilken kilde hunden foretrekker (fisk, kylling osv) og finner en kvalitetsleverandør som kan levere den næringskilden hunden fungerer best på, med best smak og sammensetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bestiller så kommer det vel på døra, er litt usikker ennå på om jeg bytter eller ikke, men det hadde vært innmarri greit å brukt et for som er litt lettere tilgjengelig, kan kjøpes på dyrebutikk/vet. Men hvis jeg ikke finner noe "bedre" så fortsetter vi nok med Olivers, det funker veldig bra så langt iallefall. Hmm. Det er ikke "barebare", litt av en prosess. Hvordan anbefaler dere at jeg skal gå frem for å finne riktig for da, hvor lenge bør jeg prøve et for å se virkningen av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...