Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

World Winner Paris + French winner show

Recommended Posts

Jeg er spent som en unge og lager en resultattråd allerede en dag før første utstillingsdag. Jeg er utrolig spent! Selv har jeg en brasiliansk import som skal inn i juniorklasse. Han har aldri vært stilt utenfor Europa, så har aldri hatt gradering på "Excellent" skalaen før, så jeg er så spent som FY! Usch...

Rio skal i ringen fredag (french winner) og lørdag (ww).

Også er jeg selvsagt superspent på om vi får noen titler på sonenhudnene. Oj, så moro det hadde vært. Vi har jo så mange vakre skapninger her, så jeg øyner store muligheter :) Heia sonenvofsene (og jodlern!)

Haha, Skjønner godt at du er spent!

Jeg sitter her og er :frantics: nå, fordi jeg har glemt å spørre Elisabeth hvilke dager de stiller! *flire*

Jeg er spent som en unge og lager en resultattråd allerede en dag før første utstillingsdag. Jeg er utrolig spent! Selv har jeg en brasiliansk import som skal inn i juniorklasse. Han har aldri vært stilt utenfor Europa, så har aldri hatt gradering på "Excellent" skalaen før, så jeg er så spent som FY! Usch...

Rio skal i ringen fredag (french winner) og lørdag (ww).

Også er jeg selvsagt superspent på om vi får noen titler på sonenhudnene. Oj, så moro det hadde vært. Vi har jo så mange vakre skapninger her, så jeg øyner store muligheter :) Heia sonenvofsene (og jodlern!)

Jeg er også suuperspent på div hunder :)

Forøvrig, ordnet det seg med et hjem til Rio mens dere venter på at han kan komme inn til Norge? Du er sikkert superspent på å endelig få se han live!

Forøvrig, ordnet det seg med et hjem til Rio mens dere venter på at han kan komme inn til Norge? Du er sikkert superspent på å endelig få se han live!

Han skal bli værende i Paris hos en bekjent oppdretter av basenjier der. Hun skal stille han diverse steder i Europa før han kommer til Norge :)

Han skal bli værende i Paris hos en bekjent oppdretter av basenjier der. Hun skal stille han diverse steder i Europa før han kommer til Norge :)

Så bra det ordnet seg! :D

Forumet fortsetter under annonsen

Så bra det ordnet seg! :D

MM :ahappy:

Er det forresten noen soniser som skal i ringen i morgen?

Hvilke sonen-hunder er med? :icon_redface: Bortsett fra lp-hunder da, for der jeg oppdatert

Toya stiller Kortis'Saga

HHC stiller flat' Aris

SusanneL stiller Boston Terrier'Moxy

Sandra stiller Shiba'Imouto,

*Marvin* stiller Kooiker'Marvin

SimonHansen stiller Faraohund' Izzie

IngridM stiller Basenji'Krona og dp'Meggie og Fixa

Caroline's "Tantebarn" Sheltier'Rebus, Mac og Pretty

(MonaB stiller Berner'Fredrik, Eros, Bella og Oliver?)

:)

Toya stiller Kortis'Saga

HHC stiller flat' Aris

MonaB stiller Berner'Fredrik, Eros, Bella og Oliver

Også er "tantebarna" mine Rebus, Mac og Pretty der :)

MonaB stiller Berner'Fredrik, Eros, Bella og Oliver

Jeg er veldig sikker på at de ikke skal stille. Mulig de er påmeldt, men jeg hørte i hvert fall at de ikke skulle dit.

Ingen facebookstatusoppdateringer som vitner om det heller :ahappy:

Jeg er veldig sikker på at de ikke skal stille. Mulig de er påmeldt, men jeg hørte i hvert fall at de ikke skulle dit.

Ingen facebookstatusoppdateringer som vitner om det heller :ahappy:

Åja, tok bare i utgangspunkt det folk skrev på wds tråden :)

Jeg er kjempespent på hvordan Birk-datter Imouto gjør det i det store utland :D

Toya stiller Kortis'Saga

HHC stiller flat' Aris

Tror ikke IngridM kommer heller.

Men Rio kommer da- selvom det ikke er jeg som stiller :)

Oppdatert liste:

Toya stiller Kortis'Saga

HHC stiller flat' Aris

Yodels Brasil import "Rio".

(IngridM stiller Basenji'Krona og dp'Meggie og Fixa?)

Dette blir spennede! Selv om det blir å følge med via nettet. Lykke til til alle soniser! :D

Håper alle som hører noe om resultater oppdaterer her, for jeg er så spent på hvordan det går (med Marvin og Marianne;)

Når starter sendingene?

Lurer jeg også på.. Ser ut som de bare kommer til å sende høydepunkter og finalene hver dag, og det er jo kjedelig da..!

La meg si det slik: At dette møkkalandet har fått en sånn utstilling er EN SKAM!

Vi har parkert bobilen og er nå innkvartert på hotell, say no more. Hadde bare lyst til å reise hjem igjen...

Men resultatmessig vant den nedrøyta dotten min åpen klassen, i allefall :) Fullstendig nordisk dominans på flat'en i dag :)

La meg si det slik: At dette møkkalandet har fått en sånn utstilling er EN SKAM!

Vi har parkert bobilen og er nå innkvartert på hotell, say no more. Hadde bare lyst til å reise hjem igjen...

Men resultatmessig vant den nedrøyta dotten min åpen klassen, i allefall :) Fullstendig nordisk dominans på flat'en i dag :)

OI :blink: Ja, jeg syns jeg så noen hint om kaos på facebook... Hvordan går det an?

Guest Jonna

Hadde en følese på at det var kaos. Har t.o.m hatt franskmenn på FB som er forvirret over utstillingen...

Hadde en følese på at det var kaos. Har t.o.m hatt franskmenn på FB som er forvirret over utstillingen...

Og jeg er overhodet ikke overrakset (var også en av grunnene til at jeg ikke meldte på). Franskmenn er vel ikke kjent for orden og system akkurat...

(Toya stiller Kortis'Saga) Ordnet seg ikke pass etc - så saga er hjemme..

HHC stiller flat' Aris

Guest Belgerpia

Og jeg er overhodet ikke overrakset (var også en av grunnene til at jeg ikke meldte på). Franskmenn er vel ikke kjent for orden og system akkurat...

Første hintet om kaos var vel PM og i det hele tatt organsiering av hjemmesiden - det er jo nesten ikke råd å finne utav noen ting.

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Drøbak hundehotell har kjøpt opp et stort anlegg og skal etablere seg her i området nå. I avisartikkelen står det "En del av virksomheten blir altså forskning på avl. Man er med i internasjonal forskning på hundeavl, og noe av dette vil altså komme til å foregå på Hovelsåsen. – Vi har samarbeid på det området med flere land i Europa og Australia. Hovelsåsen skal være klar for den delen av virksomheten før det setter i gang, sier Wiik." Hva slags forskning er det de driver med? Vet noen om det er noe seriøst, eller er det forskning som i å utvikle "cobberdog-rasen"?
    • Tror det kan være litt delt og litt avhengig av type hunder. Er det en endeløs etterspørsel etter en gitt type hund, og en endeløs rekke uinformerte valpekjøpere, så fungerer jo det jeg beskriver dårlig. Men for noen raser (spesielt retrieverene som jeg følger mest)  mener jeg å se at de med uregistrerte kull legger seg alt fra klart under til opp mot prisen til seriøse oppdrettere. Jeg tror heller ikke at folk generelt sett er så dumme at de ikke noterer seg at det er forskjell på oppdrettere. At det er åpenbart at noen følger noen retningslinjer, mens andre ikke gjør det. De ville også helt klart notert seg om de som fulgte retningslinjene også hadde en lavere pris enn de som ikke gjorde det og da muligens begynt å tenke seg om. Det blir selvsagt bare synsing fra min side, men jeg tror det ville hatt en begrensende effekt på prisgaloppen. Og jada, useriøse kan tjene godt på lavere priser også, men det er åpenbart at flere vil tiltrekkes avl hvor man kan ta 25-30 000,- pr valp kontra 10 000,-. Den største utfordringen er jo «raser» (les mer eller mindre eksotiske blandinger) som ikke er regulert i utgangspunktet. Ingen raseklubb, NKK helt ute av bildet. Der vil det jo bli vill vest uansett. Nei, ikke enkelt det der.
    • I motsetning til?? Prøvde vel å si omtrent det samme 😜  
    • Kjenner ingen spanske noe særlig (men mange portiser), men mitt inntrykk er at det er noe helt annet, mye mer nerver og lyd. Virker som om spansk og lagotto (italiensk vannhund) har mer tilfelles. 
    • Vel, realiteten er at useriøse oppdrettere (og særlig blandingsoppdrettere) tjener fett uansett om de selger for 10 000,- eller 22 000,- per snute. Det har alltid vært penger å tjene på populære raser og blandinger, bare man er kynisk nok. Derimot kan du ikke drive stort og selge valper for mange hundre tusen i så mange år før du får skatteetaten på nakken, særlig nå i dag som kontantbetaling blir mindre og mindre vanlig. Om det du driver med er skattepliktig eller ansees som hobbyvirksomhet avhenger av driftens mulighet til å gå med overskudd over tid. De som tjener best er nok de som får få nok kull til å gå under skatteetatens radar, men mange nok til at det fungerer som en biinntekt. 
  • Nylig opprettede emner