Gå til innhold
Hundesonen.no

Reserve cert


MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Mulig jeg ikke helt skjønner vitsen med den, men meg om det :aww:

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nei:) Bare unødige utgifter for klubbene:( (men her går dog alt utenom BIS og prøvevinner-rosetter i søpla :) )

Da synes jeg du heller skulle gjøre som flere jeg vet om. Når hundene til de vinner rosetter som eieren ikke kommer til å ta vare på, så går de til sekretariatet og leverer tilbake rosetten, så kan heller arrangøren spare de kronene med å heller gi rosettene til den angitte plassering ved neste arrangement.

Og de virker heller ikke utakknemlige, er bare hyggelige og sier ærlig at de ikke trenger rosetten(e ) de har vunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Mulig jeg ikke helt skjønner vitsen med den, men meg om det :aww:

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

På NKK i helgen kunne en kjøpe rosetten, men fikk den ikkje i ringen. Kun BIR/BIM som ble delt ut. Mulig det er sånn på vanlige utstillinger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rosett for reserve-CACIB, hvorfor skulle det ikke være rosett for reserve-certet også? Selv om begge bekrefter den sure plassen bak det gjeve, er det likevel i mange raser såpass stor konkurranse at det faktisk gøy å kunne vise at en var høyt oppe i kampen om heder og ære (i mine øyne er disse en del av hederen og æren på min rase - med vanligvis 40 påmeldte tisper skal i hvert fall ikke jeg klage over å bli tredje beste tispe med reserve-cert, for eksempel).

Jeg kjøper CK-rosetten, HP når vi hadde det, og jeg kommer selvfølgelig til å kjøpe reserve-certet også - jeg liker rosetter på veggen, jeg :lol:

Senest i går sa jeg til en bekjent at jeg nesten håper jeg får reserve-cert en dag, for det er en rosett jeg ikke har, og det er morsomt med mange forskjellige på tavla :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad for alle rosetter, hadde blitt glad for reserveCERT rosett og, stas det da :D

Om Nico får res-cert så tror jeg faktisk jeg vil ha EN sløyfe med det også :) Jeg kjøpte jo CK-sløyfa når han fikk CK, selv om den ikke er av så veldig betydning. Men tror ikke jeg kommer til å kjøpe flere CK-sløyfer da, men en ville jeg jo ha når jeg ikke fikk noe annet i boks. Så vil jeg nok ha en res-cert sløyfe også :) Så håper jeg cert-sløyfa kommer også, men det er jeg mer lysten på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Mulig jeg ikke helt skjønner vitsen med den, men meg om det :aww:

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

Jeg kjøpte rosetten første gang vi fikk res.cert, bare fordi det var moro med noe nytt :aww: Men nå ligger den bare slengt i ei skuffe en plass, så så spennende var den liksom.. Andre gangen kjøpte jeg ikke, selv om det var på en NKK utstilling, og kommer ikke til å kjøpe den i framtiden heller.

Jeg er så sær og kravstor at jeg synes HP er skikkelig dritt, så den rosetten kjøper jeg aldri, og det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe CK rosetter(bortsett fra på MyDog, for de var så store og fine :P). Certsløyfene kjøper jeg derimot enda. Foreløpig iallefall. :)

Jeg kommer også til å kjøpe res.CACIB og CACIB rosetter, om vi skulle få det noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alt som kan kjøpes jeg :icon_redface: Kjøper fortsatt CK sløyfer og Res cert sløyfer (har bare fått en hitill da :lol: ) På My dog kjøpte jeg tilogmed plasseringssløyfer og rødsløyfer siden jeg trodde jeg ikke kom til å dra med meg fler hjem :icon_redface: Men dagen etter fikk vi nå kjøpt ei HP, en CK, et CERT og BIM sløyfe :lol: (fikk de to siste da vel og merke :lol: ) Jeg synes det er stas med slufser, men har slutta med å kjøpe rødsløyfa da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alt som kan kjøpes jeg :icon_redface: Kjøper fortsatt CK sløyfer og Res cert sløyfer (har bare fått en hitill da :lol: ) På My dog kjøpte jeg tilogmed plasseringssløyfer og rødsløyfer siden jeg trodde jeg ikke kom til å dra med meg fler hjem :icon_redface: Men dagen etter fikk vi nå kjøpt ei HP, en CK, et CERT og BIM sløyfe :lol: (fikk de to siste da vel og merke :lol: ) Jeg synes det er stas med slufser, men har slutta med å kjøpe rødsløyfa da :lol:

Får man kjøpt rødsløyfa også?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt rødsløyfa også?? :)

På noen utstillinger, men det er ikke alle som har det.

Og folkens, kan vi ikke være enig om at det smale båndet en får utdelt av ringsekretær i ringen heter sløyfe, mens den runde saken med cirka tre lange og brede bånd på seg heter rosett? :aww:

Rosett:

1001var.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte rosetten første gang vi fikk res.cert, bare fordi det var moro med noe nytt :aww: Men nå ligger den bare slengt i ei skuffe en plass, så så spennende var den liksom.. Andre gangen kjøpte jeg ikke, selv om det var på en NKK utstilling, og kommer ikke til å kjøpe den i framtiden heller.

Jeg er så sær og kravstor at jeg synes HP er skikkelig dritt, så den rosetten kjøper jeg aldri, og det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe CK rosetter(bortsett fra på MyDog, for de var så store og fine :P). Certsløyfene kjøper jeg derimot enda. Foreløpig iallefall. :)

Jeg kommer også til å kjøpe res.CACIB og CACIB rosetter, om vi skulle få det noen gang.

Nå er det jo bare avl og oppdrett som tildeles HP, så da slipper du å tenke mer på det :P Får jeg HP igjen i avl eller oppdrett skal jeg absolutt ha HP-rosett altså, den er mye mer stas enn den gamle, vanlige HP'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett reserve-cert på Eikou fra Helsinki i 2006... Den skiller seg ut, den ene lyseblåe rosetten på veggen.

Akkurat dette reserve certet var morsomt å få siden det sa noe om kvaliteten på min hund ift til andre. Det var Eurovinner, så det var ikke BTK/BHK.

Får se om det blir noen flere reserve-cert etterhvert. OG så får jeg vurdere fra gang til gang om jeg kjøper rosetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skal jeg somle meg til å svare, MonicaT, med tanke på at det er jakthundutstillinger (regner med at det gjelder alle?) så er faktisk et CERT, og da også et reserveCERT endel verdt, for det sier også at hunden har jaktpremie og er pen :)

Og er det en spesial, f.eks. Breton-spesial, så er det jo faktisk storCERTET vi snakker om, og det henger jo egentlig litt høyere enn det småcertene. Det jeg prøver å si, er ihvertfall at om jeg skulle få reserveCERT på Yaris, hadde jeg skaffet rosettene. Og mange med jakthund stiller ikke så mye hund, så da er det jo litt morro å spare de rosettene man faktisk får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...