Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Sleepless Malice II, "Ikke"


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

NKK Hamar i dag! 14 mnd gammel og opprykk til LP3, og det med 0 på fellesdekk! Har ikke karakterarket her, men hun fikk 10 på fri ved foten, innkalling med stå, apportering, hopp over hinder, avst

Tusen takk Har dessverre ikke film! Fellesdekk: 0 - vi gikk ut av ringen og opp trappene. Etter å ha stått der i 2 sekunder hører jeg "brrrrrrp!" opp trappene og der kommer Ikke halvsmygende, men

Her er film fra treningen i dag! Vi har hatt en lang pause i vinter, så fremgangen er ikke så stor. Er allikevel superfornøyd med hvordan avstanden hennes har blitt! http://www.youtube.com/watch?v=5

Jeg bare lurer på hvordan du lærte henne å ta bakbenet oppå ting? Driver å lærer valpen her det, belønner for at bakbenene hennes toucher boka (tynn og stor bok) jeg har lagt frem. Men hun synes det er litt rart å ta bakbenene på boka og rygger helst ved siden av boka :wub: Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snåle, lille pusekatten :wub:

Jeg bare lurer på hvordan du lærte henne å ta bakbenet oppå ting? Driver å lærer valpen her det, belønner for at bakbenene hennes toucher boka (tynn og stor bok) jeg har lagt frem. Men hun synes det er litt rart å ta bakbenene på boka og rygger helst ved siden av boka :wub: Noen tips?

Prøv med en høyere gjenstand (liten kasse, trappetrinn e.l.), og legg eventuelt noe på skrå (slik at du fra siden får en rettvinklet trekant), sånn at det blir tydeligere for at valpen at den skal få bakparten oppover, samtidig som den slipper å hive hele bakparten opp i en fei (den rygger altså oppover den skrå platen/boken/permen/whatever).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På tide å oppdatere litt mer om Ikke/Ikke-Pikke/Itj-Pitj/Ekornet/Musa/Pusekatt/Kreket/Valpis/Drittungen :P

Hun har nå blitt 4 mnd, og i løpet av den siste uken skutt i været! Plutselig en moren så hun mye mer voksen ut (og 5 cm høyere)! Skal få målt og veid henne når jeg får tid.

Hjemmealene-treningen går veldig bra, og hun kan være alene i mange timer, selv når Cita og Tia ikke er der (det har vi trent bevisst på). Men jammen får man høre det dersom hun SER eller hører meg :P På dogs4all hadde Ingvild henne på fanget når Ikke så at både jeg, Jeanette, Blaze OG mamma-Talli løp i ringen og trente, og DA ble det litt for mye for lille babyen må vite! Tenk å bli holdt fast når dine elskede guder løper rundt i ring bare 2 meter foran en! :P

Og jeg er glad hun enda ikke har lagt fra seg mammadaltheten. Hun kan fint være selvstendig om hun får beskjed om det (f.eks bli med fremmede på tur så lenge de oppmuntrer henne - da er hun solgt), men aller helst skal man bare følge etter mamma :P Hun er utrolig førerorientert, og det er så deilig :P

Det er heller ikke mye lyd i henne. Hun kan varsle når det kommer folk, og hyyyle når jeg trener og hun ikke får være med, men aldri noe piping av frustrasjon enten når vi trener eller når hun kjeder seg. Det syns jeg er kjempebra, spesielt siden jeg har en hund som bjeffer når hun går lenge uten belønning og piper av frustrasjon/kjedsomhet under fellesdekk.

Hun blir også mer og mer sosial, men som oftest bare sitter hun og stirrer opp på meg og ignorer de som prøver å få kontakt :P De hun kjenner godt blir hun totalt overlykkelig over å se igjen, per dags dato er det: Jeanette, Birte, Ingvild og Adriane. Jeg tror at hun kommer til å bli slik som voksen også, ignorere fremmede og forgude de hun kjenner, men det kan jo endre seg.

Vi trener litt på hverdagslydighet for tiden og litt mindre på konkurranselydighet. Mest for min del som vil ha pause fra ensidig trening :P Hun går greit i bånd og vi trener på at hun skal sitte pent på trikken. Aller helst vil hun opp og sitte i fanget, for der sovner hun alltid. Å sove på gulvet på trikken er ikke helt tingen for Prinsesse Vilikke, så det trener vi på.

Vi trener også på å passere mennesker som går forbi uten å hoppe opp (for DE er spennende), ikke jage trillekofferter ++. I tillegg må man gå rolig opp trapper og være noenlunde rolig inne (løper hun f.eks rundt og leker og herjer kan jeg si rolig "nei" og hun legger seg ned og tygger på den i stedet).

Ellers er hun midt i tannfellingen og har mistet mange fortenner, og flere voksentenner har kommet opp :P

155074_10150100421086303_530141302_7938291_4475093_n.jpg

Tallikopi? :P

Hun er nå meldt på konkurranselydighetskurs med Fanny Gott i januar, konkurranselydighetskurs med Niina Svartberg i juni og blir nok påmeldt på Sølen og/eller Hundeferie i Hemsedal i sommer. En av ulempene ved å ha flere hunder er at man må prioritere stadig vekk, f.eks hvem man får mest ut av å gå på kurs med. Hundeferie i Hemsedal kan man heldigvis gå to kurs hver dag, men det er fortsatt en hund som man ikke kan kurses med.

Og ENDELIG flytter vi ut av byen. Det er kjempevanskelig å ha tre hunder midt i byen hvor den ene er valp *tørke svette*, så hun er ikke heelt husren enda. Orker ikke å fly opp og ned tre etasjer når det er 15 minus ute og klokken er 07.00 *brr*

Men det har jo også hatt sine fordeler. Hun er blitt veldig miljøsterk og blitt mye sosialisert, og hun skal alltid være førstemann til å løpe inn på trikk og t-bane. Jeg har også vært avhengig av å lære henne hverdagslydighet tidlig siden hun stadig må gå i bånd (og da orker jeg ikke hund som trekker), vi passerer 200 mennesker daglig og hun ikke kan spinne rundt på gulvet stadig vekk. Men det skal bli kjempeherlig å få skogen som nærmeste nabo. Når hun blir stor nok skal hun få være med på skiturer, og kanskje blir vi faste treningsvenner med disse Trandumdamene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SA du ikke skulle legge henne i strekkbenk jo :P

Håper dere dukker opp på Trandum iblandt! Når jeg har fri så kan jeg alltid stikke innom evt å hente dere også. Kan tenke meg at hundene gleder seg til å flytte også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Ikke 16 uker på mandag, og veide i går 6,6 kilo. Rabiesvaksinen er tatt og hun er etterhvert klar for det store utland :blink: Hun er visst en liten Talli-kopi utseendemessig, og personligheten hennes er ganske kelpie tror jeg :) Spinnvill og sol og glede og lykke hele tiden :)

Så flink og søt hun er! Flink er du! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og søt hun er! Flink er du! :)

Takk :P Ja, hun er supersøt :blink: Blir bare søtere og søtere faktisk, nå som hun begynner å bli mindre pøbel :P

*Flir*

Flere som vokser oppover om dagen ser jeg :)

Ja :P

Tallikopi ja :)

Dere er utrolig flinke, og hun virker helt herlig :hyper: Hvor skal dere flytte?

Ja, hun og Talli er så like! Vi skal flytte til Gjerderum :aww:

Sååå söt hon är :P duktig också :D

Takk :hmm:

Søte pusekatten :)

Ja :) Tenk deg det, jeg trodde jeg kjøpte meg tre hunder, men endte opp med en sel og to pusekatter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...