Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Håper du får et positivt svar fra en av innbytterne da!

Tvi, tvi :wub:

Det har jeg fått. Men nå venter jeg til de er parret med å si noe...

Seriøst, jeg tror du Jeanette er verdens mest uheldige oppdretter! Alltid må det være noe liksom :wub:

Men en ting er sikkert, når det omsider går blir det bare superhunder av det :wub: (jeg har trua iallefall!)

Lykke til!

Litt uflaks ja... Men iblandt lurer jeg på om andre oppdrettere stapper hode i sanden :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Håper det ordner seg :banana:

Men jeg henger visst ikke helt med i svingene her. Hvem er Atlas? Var det ikke Tux som var den utkårede?

*ler* Atlas er stamtavle navnet hans, men han er alias Tux :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uflaks ja... Men iblandt lurer jeg på om andre oppdrettere stapper hode i sanden :banana:

Så trist å høre, syntes også at Tux var en flott fyr. Men, du er en god oppdretter som ikke stikker hodet i sanden!

Krysser fingrer og tær for at alt går i orden med innbytteren, og at det snart løper mange søte kelpievalper rundt hos deg.

OT: Så forresten Ivy gå lydighet i Hemsedal i går. Flinke og herlige kelpien sin det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Med mine "uhell" så høres jo det ut som rasen er kjempe syk. :ahappy:

Den er ikke det, det er bare jeg som ikke vil doble noe om "kanskje" kan være arvelig og er uheldig og velger akkurat de hannhundene som viser seg å evt dobble med mine linjer (og for meg spiller det ingen rolle om det er her eller der i stamtavlen. Jeg vil ikke dobble noe jeg kjenner til som har med sykdom å gjøre. Om det er hd/ep/dermodex/kløe/ørebettenelse o.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig med sånn uflaks da.... Når det er sagt, så synes jeg det er fantastisk bra at du er såpass "kresen", dette er eksempler til etterfølgelse for mange :ahappy:

Håper det ordner seg, og at det blir vellykket parring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Så trist at den flotte hunden døde :ahappy: Krysser alt som krysses kan for at det løser seg for deg, og at du har brukt opp uflaksen din.

Det var ikke han som døde, men hans bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke at det er mulig. :ahappy:

Du skal liksom møte all motgang som kan møtes. Men hell i uhell så var det jo bedre det skjedde før parring enn etter, og at det er en ny på plass.

Ellers er jeg veldig enig at det må styres unna dobbling, tjener veldig på det på lang sikt. (Har ikke vært så nøye på det på 'min' rase, og som man får svi for det nå).

Men sier som jeg sa sist, parre på til hannen ikke lenger kan stå på beina og så en runde til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer nå da?

Utrolig uheldig du har vært. Skal faktisk ikke være mulig :ahappy: Og ja, tanken har egentlig slått meg "shit med sykdommer som finnes på kelpie", men holdt føre du bare har vært uheldig.

Håper det ordner seg for dere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer nå da?

Utrolig uheldig du har vært. Skal faktisk ikke være mulig :lol: Og ja, tanken har egentlig slått meg "shit med sykdommer som finnes på kelpie", men holdt føre du bare har vært uheldig.

Håper det ordner seg for dere snart!

Det er jo sykdommer på alle linjer, på alle raser, men greit å ikke doble det dersom man finner ut av slikt.

Jeg håper du får kullet du har drømt om :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da er neste steg i denne prosessen satt i gang.

Talli har nå vært å tatt blodprøve. Noe som er en lidelse. Tøffe hunden min sin store skrekk er blodprøver. Sånn har hun alltid vært *flirer*

Alt er kult og tjo-og-hei helt til jeg holder henne fast og hun kjenner det strammer seg rund foten. Da begynner hun å prate, og prater og prater og prater til vi blir ør i hode. Hun står i ro da :lol: rare hunden. Og alt er i orden etterpå. Da skal hun over på andre benken hvor alle godbitene står, helst i luftlinje.

Hun fikk også herpes vaksinen i dag. Og etterpå fikk hun en stor skatt av dyrepleieren! Ett griseøre :whistle:

Å få ett griseøre der er nok til at hun løper inn døren neste gang og er super happy.

Nå er det bare å vente til i morgen og høre hva blodprøver sier. Det er lenge å vente kjenner jeg.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er neste steg i denne prosessen satt i gang.

Talli har nå vært å tatt blodprøve. Noe som er en lidelse. Tøffe hunden min sin store skrekk er blodprøver. Sånn har hun alltid vært *flirer*

Alt er kult og tjo-og-hei helt til jeg holder henne fast og hun kjenner det strammer seg rund foten. Da begynner hun å prate, og prater og prater og prater til vi blir ør i hode. Hun står i ro da :lol: rare hunden. Og alt er i orden etterpå. Da skal hun over på andre benken hvor alle godbitene står, helst i luftlinje.

Hun fikk også herpes vaksinen i dag. Og etterpå fikk hun en stor skatt av dyrepleieren! Ett griseøre :whistle:

Å få ett griseøre der er nok til at hun løper inn døren neste gang og er super happy.

Nå er det bare å vente til i morgen og høre hva blodprøver sier. Det er lenge å vente kjenner jeg.. *sukk*

Stakkars Talli *ler* :o

Mulig jeg ikke henger helt med, men hvilken hannhund skal du bruke nå? ;) Jeg forstår ikke hvordan det går an å møte så mye motstand, nå man faktisk "bare" prøver å få frem et bra kull.

Nå må du i hvert fall ha masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Talli :whistle:

Stakkars Talli *ler* :o

Mulig jeg ikke henger helt med, men hvilken hannhund skal du bruke nå? :lol: Jeg forstår ikke hvordan det går an å møte så mye motstand, nå man faktisk "bare" prøver å få frem et bra kull.

Nå må du i hvert fall ha masse lykke til :)

Hun legger vel ut om hannhunden etter at parring har skjedd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da er det til å belage seg på mer venting. :blink:

I går var hun på dag 9/10 i løpetiden og blodprøven viser at den bare er på nivå 3 :hmm: Jamen godt jeg ikke reiste for det hadde vært totalt bortkastet.

Normalt så dobbler den seg iløpet av 1-2 dager, dvs til 6 iløpet av 1-2 dager, så til 12 iløpet av 1-2 dager osv. Anbefalt parring er når nivået er på 25-35. Eggløsning er ved 15 også trenger eggene 2-3 dager på å modnes.

*utålmodig* Spesiellt siden jeg reiser til Spania på torsdag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...