Gå til innhold
Hundesonen.no

Marvin og Dany


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

Hei! Tenkte jeg skulle legge inn litt bilder av Marvin. Har hatt problemer med å få det til tidligere, og så ble det aldri noe av.

Marvin er 1.5 år nå i desember, og skal begynne på bronsemerkekurs etter jul. Deretter skal vi prøve oss innen lydighet, spor, apport og agility. Så får vi se om vi finner en gren vi har lyst til å "satse" på.

Marvin er en sosial og glad gutt, som elsker å være ute i skogen og å jobbe med ulike oppgaver. Det har vært en periode nå hvor han er mest opptatt av snusing og er en smule mindre villig til å komme på første innkalling enn tidligere, men det har kommet seg nå den siste tiden. Jeg tipper det har noe med alderen å gjøre.

Her er ihvertfall litt bilder av pelsen min :blink:

Marvin.jpg

marvinagility2-1.jpg

Marvinhel.jpg

Marvinansikt2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OT, men merk shibaen som bare driver med sitt! Hahahaha - shibahumor

Noe må de vel holde fast i?

Ikke det helt supre BIS-bildet, men tror både hund, eier og fotograf var litt slitne BIR og BIM: Stort grattis til fineste Marvin!

Posted Images

  • 4 weeks later...

Heihei:) Skal Hilse fra Linux til Marvin. Han syns det er veldig fine bilder... Og gratulerer med supert resultat på Utstilling i jula:) Vi skal på utstilling igjen i slutten av Januar, og håper det går litt bedre enn forrige gang, uansett så er det god trening... Lykke til med bronsjemerkekurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Jeg vet dette er Marvins tråd, men jeg må bare få skryte litt av kullbroren River (som også er kullbror til Linux, *Marianne* her inne).

Han har nå har oppnådd Master Agility Champion i USA!

Marvin er så stolt av broder'n :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg må bare skryte litt av Marvin som er så flink og finner pinnen for mamsen HVER gang! Han har tatt det utrolig fort og han synes det er vanvittig moro å finne riktig pinne. Han blir så gira av at jeg blir så utrolig glad, at det hender han blir så ivrig og henter den første pinnen for å levere på kortest mulig tid. Men så skjer det ikke noe, og da retter han opp det hele selv og går ut i gjen og finner riktig pinne. Men stort sett så finner han den han skal, og det veldig fort!

Det er ikke bare oppturer her hos oss, så når vi får til ting blir mamsen veldig glad :D

Nå glemte jeg det jeg egentlig skulle si da: Tusen takk for hjelpen med innlæring av neseprøver Maren, det har funka fra dag èn!

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skryte litt av Marvin som er så flink og finner pinnen for mamsen HVER gang! Han har tatt det utrolig fort og han synes det er vanvittig moro å finne riktig pinne. Han blir så gira av at jeg blir så utrolig glad, at det hender han blir så ivrig og henter den første pinnen for å levere på kortest mulig tid. Men så skjer det ikke noe, og da retter han opp det hele selv og går ut i gjen og finner riktig pinne. Men stort sett så finner han den han skal, og det veldig fort!

Det er ikke bare oppturer her hos oss, så når vi får til ting blir mamsen veldig glad :D

Nå glemte jeg det jeg egentlig skulle si da: Tusen takk for hjelpen med innlæring av neseprøver Maren, det har funka fra dag èn!

Morro med neseprøve :D Har bare prøvd en gang med Taxi, men han så ut til å skjønne det raskt, så vi skal helt klart trene mer på det :-)

Gikk forresten på kurs med en hund (en toller tror jeg det var) som hadde misforstått konseptet litt - hver gang han skulle hente pinnen med mor's godlukt, hentet han alle de andre pinnene istedet. Det festligste av alt, var at han presterte å ta alle pinnene i munnen samtidig, unntatt den riktige selvfølgelig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med neseprøve :D Har bare prøvd en gang med Taxi, men han så ut til å skjønne det raskt, så vi skal helt klart trene mer på det :-)

Gikk forresten på kurs med en hund (en toller tror jeg det var) som hadde misforstått konseptet litt - hver gang han skulle hente pinnen med mor's godlukt, hentet han alle de andre pinnene istedet. Det festligste av alt, var at han presterte å ta alle pinnene i munnen samtidig, unntatt den riktige selvfølgelig :lol:

Haha så søtt:P Kanskje ikke like så søtt for eiern da men. Matmor's godlukt falt ikke i smak :P

Og Marie: Får ikke til multisitat. Men ja, han storkoser seg når jeg tar fram pinnene. Det er gøy å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig får jeg laget tråd til Dany! :) (F. 28.02.2012)

Etter å ha hatt henne her i en uke ganske nøyaktig i dag, så var det på høy tid å få lagt ut litt bilder og info. Nå har en del av søsknene fått trådene sine, og Dany skal selvfølgelig også få.

Som de fleste sikkert nå har fått med seg, så er foreldrene tiL Dany KORAD NO DK UCH Whyalla's Enzo og KORAD CIB NordUCH NB(sp)CH DeepEyes Talia al Guhl.

Og Arja, Geo og Meera fra kullet er også blitt sonishunder :ahappy:

Jeg har lenge planlagt hund nr to, og jeg visste sånn nogen lunde hva jeg var ute etter. Lenge hadde jeg hatt aussien i tankene, men så fikk jeg øynene opp for Kelpien og jeg visste etterhvert at det var det jeg ville ha.

Og heldige meg sitter nå etter en evig lang ventetid med en valp fra Jeanette og fra Talli! :bananas::jump:

Jeg er så glad for denne sjokkofrøkna som har kommet til meg.

Så skal jeg prøve å oppsummere uka som har vært. Sandra og jeg har da flyttet til mer landlige strøk, der vi har både koselige naboer og jorder med traktor utenfor vinduet. Tomten er mildt sagt enorm, så Sandra sine Shibaer og Marvin og Dany får en super uteplass å boltre seg på. Jeg er litt varsom med hvor på tomten jeg slipper henne ennå, for det er et par steder vi må tette igjen, og denne frøkna vet at det går an å finne mye rart akkurat borti der. Hun har også en god porsjon egen vilje, som innebærer at hun ikke alltid har samme plan som mamsen :lol: Men etter at vi har begynt å trene litt på små ting, så synes hun at det er mye bedre å følge meg som har godis og leker. Så for sikkerhet skyld så har jeg henne løs på de stedene hun er trygg uansett raptus eller ei.

Hundene våre tok godt i mot den lille, og Aiko fant med en gang ut at dette er en bebis hun skal ta vare på. Hun er helt fantastisk med henne, dere vil ikke tro det. Fra dag èn lå hun bare der i nærheten og viste ro og trygghet, Dany fikk gjøre hva hun ville og Aiko lekte forsiktig med henne. Og sånn er det ennå, men siden Dany har blitt god og varm i trøya så tar de i litt mer. Selv om det er i helt kontrollerte former, og det er det jeg synes er så fint!

Marvin lot henne være da hun kom, og flyttet seg bare litt fra henne om hun ble litt ukontrollerbar :P

Hvis han lå og hvilte seg så sa han pent i fra, eller flyttet seg. Det gjør han forsåvidt fortsatt. MEN, han inviterte til lek dagen etter at hun kom. Han hentet seg en stor kvist og viste den til henne for at hun skulle følge med. Og Dany var ikke snar med å hive seg på en sånn fantastisk artig mulighet.Og siden da så løper de rundt og drar litt i samme pinnen og Marvin simpelten elsker å få henne til å jage seg. Det er det beste han vet. Når vi går på tur, så dulter hun lekent borti han og han svarer med litt smålekne svar tilbake og halen rett opp. De er så søte sammen!

Dany har en stor gjenstandsinteresse, og det er så moro når jeg har en hund fra før som ikke har det. Jeg kan leke med henne med alt, og hun kan fint finne noe å leke med på egenhånd.

Hun bytter lett leker, og du hører henne godt når hun er i farta :rofl:

Denne festlige lille sjokkofanten, som ikke er så pitteliten lenger, hun blir også kalt krokkofant. For hun har hatt det med å hogge etter et par stakkars puselanker. Men hun har blitt mye bedre iløpet av denne uken, og det er ikke lenge før det der blir helt borte. Hun har fått inn litt rutiner, bla når det er natten. Hun faller relativt fort til ro og sover til mellom 5 og 7 om morgenen, da tar jeg henne ut. Men vi legger oss etterpå, og ligger til 8.30-8-tiden. Litt spetakkel akkurat i det vi skal legge oss igjen, for da har hun jo våknet må vite. Men så faller hun til ro med å kose inntil kinnet, prøve å slikke til seg håret mitt som jeg har gjemt på andre siden og gir opp når hun møter en vegg av hender foran ansiktet :P

Men hun har også blitt lagt i sengen sin en gang, og der ble hun liggende til hun måtte tisse. Fint det, bortsett fra at jeg ikke våkner og hun må jo da gjøre det inne. Så enn så lenge liker jeg å ha henne nær meg sånn at jeg kan få henne ut om natten.

Og om morningen før jeg bestemmer at vi skal stå opp, så ligger vi å koser! Det er så koselig! Hun har denne superbløte bebismagen og små pratelyder med et par trøtte øyne. Så kan jeg ligge å stryke på henne og hun borer hodet sitt inntil mitt :wub:

I går oppdaget jeg at hun er i ferd med å få ujevn farge og tekstur i pelsen. Det er akkurat som om hun mister den mørkeste sjokoladefargen og får mer lodden og litt lysere brunfarge på hodet og spesielt ved hoftene. Så jeg er spent på hvordan hun blir til slutt.

Dany har blitt trygg her hos oss, og hun trives godt med alle hundene. Hun har hilst på noen som har vært innom her i løpet av uken, og det har gått helt fint. Bla internettfyren, huseier, pappaen til Sandra. Hun kan også være på et av rommene og se på gjennom kompostkrind mens vi andre flyr litt fram og tilbake for å fikse småting kjapt uten en lyd. (Edit: Her må jeg oppklare at pr i dag så kan hun det. Hun har protestert altså, selvsagt er det ikke stas å være alene på kjøkkenet bak grind mens mamsen skal hente noe i stua sånn første gangen. Eller når vi måtte få opp en utrolig atal bokhylle som vi ikke ville hun skulle skade seg på da vi satt den opp ;) ) Men noen ganger er det selvsagt veien for en liten kelpiebebis å prøve å klatre over. Så det blir å være i nærheten uansett. Klatring vil vi ikke ha noe av :P Det kan være greit å skille av hundene så de får litt fred hver for seg innimellom. Altså de voksne og valpen, men også at en og en av de voksne hundene får være sammen med Dany.

Hun er helt varm i trøya og det virker oppriktig som at hun stortrives. Og det er det aller viktigste for meg :)

Og jeg har klippet klørne hennes allerede. Det i seg selv tar hun ingen notis av, men å være rolig er det værre med når det er så mye annet spennende man kan gå glipp av.

Hun er også den som gjerne leder an når vi har på sele og skal gå tur. Hun er veldig ivrig og går som bare det! Men gud forby at flokken deler seg. Det går ikke, vi må være samlet ellers er det ikke noe gøy :aww:

Jeg har sikkert glemt masse, men da får jeg fylle ut mer underveis. Men jeg er som Line, utrolig taknemlig for at jeg har fått en valp fra Jeanette. Jeg er lykkelig, tusen takk for at jeg har fått denne muligheten Jeanette! :heart:

Legger ved noen av de eldste bildene og følger opp med en video så snart jeg har fått lastet den opp.

IMG_3952.jpg

IMG_3951.jpg

IMG_3950.jpg

IMG_3957.jpg

IMG_3959.jpg

IMG_3962.jpg

IMG_3962.jpg

IMG_3976.jpg

IMG_3978.jpg

IMG_3981.jpg

IMG_3988.jpg

IMG_3990.jpg

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi trent litt kontakt, sitt og gå fint i bånd. Hun var kjempeflink, lille tassen min. Hun setter seg nå og ser på meg, og hun følger meg bakover med kontakt. Hun kan også gå ved siden av meg og se opp i håp om litt godis :P Det blir ikke lange strekningen sånn i starten, men pittelitt sånn at vi har noe å starte med.

Så blir hun veldig fornøyd når vi avslutter med litt dralek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...