Jump to content
Hundesonen.no

Vi som liker blekk!

Recommended Posts

Da jeg tatoverte meg fikke meg ein del ja å nei regeler, en lapp med rutiner og greier. Sånn vakse den 4-5 ganger til dagen me lunkent vann og smøre den med krem, skulle aldri bli tørr o.s.v. Har andre også fått slike, og følger dere de til punkt og prikke?

Jeg fikk liste med "dos and don'ts" begge gangene jeg tok mine. Garantien jeg fikk var at hvis jeg fulgte listen med vask og smøring og beskyttelse mot sol den første tiden fikk jeg gratis oppfarging dersom det skulle vise seg at fargen "ble borte" på deler av tatoveringen når den var ferdig grodd.

Jeg fikk liste med "dos and don'ts" begge gangene jeg tok mine. Garantien jeg fikk var at hvis jeg fulgte listen med vask og smøring og beskyttelse mot sol den første tiden fikk jeg gratis oppfarging dersom det skulle vise seg at fargen "ble borte" på deler av tatoveringen når den var ferdig grodd.

Ja, det sa de til meg også. 1 år, med gratis farging om det skulle trengs.

Nei, men det kan jo hende at de ser forskjell på en tatovering du har tatt godt vare på i grofasen og en som tilfeldigvis har fått en liten betennelse (f.eks. pga møkk som har blitt med nåla)... Ikke vet jeg...

Det får vente til jeg kan ta bilder i dagslys og uten blitz.

Hmm det er litt rart da? Min klør mindre og mindre etterhvert som ukene går. Men jeg har også meget sensetivhud (atopisk eksem). Så jeg forventer lang gro tid.

Ja, merkelig i grunn... men er jo bare å leve med den, er ikke enkelt å gjøre om på det heller :rolleyes:

Bildet er tatt på kvelden den dagen jeg tok den, så bildet er ikke akkurat det beste. Men tror ikke jeg har noen flere...?

Fiiine lille panteren min, mange som ser den for første gang som tror det bare er en hvilken som helst tattovering, men det er det ikke, den har så absolutt en betydning for meg.

Tattisenmin1.jpg

Så fin... sånn har jeg også :) Med små forskjeller som kommer av forskjellige tattovører...

Forumet fortsetter under annonsen

Tok min i juli 08 og er veldig glad i den. Planlegger for tiden min andre tattovering (som skal tas på et litt lurere tidspukt enn midt på sumaren :rolleyes: )

Har visst ingen ferske bilder av den men her er et tatt noen dager etter:

IMG_1781.jpg

Pen ja! Hvor på kroppen er den?

:ahappy: Takk for det ;)

Har den nede på venstre fot. bak og litt ovenfor den klumpen som stikker ut der nede.. :)

:ahappy: Takk for det ;)

Har den nede på venstre fot. bak og litt ovenfor den klumpen som stikker ut der nede.. :)

Hehe, ok :)

Svært da så mange doggiser med tattoo! Har selv en, på fotplaten.. der er det 5 poteavtrykk som symboliserer TINKA (5 bokstaver).. vurderer å få skrevet navnet hennes der nede også eller noe, men er ikke helt sikker.

Men skal definitivt få tatovert henne i farta et sted på kroppen, kanskje på siden av magen? Tenker et slags løpebilde! *drømme!*

Finner forresten ikke noe bilde akkurat nå, og kameraet er i ustand!

Vet at jeg drar opp tråden lovlig sent her, men sa for en stund siden at jeg skulle legge ut tatoveringen jeg tok i oktober, så slenger den ut her nå :)

post-1314-1241426819_thumb.jpg

Guest Jonna
Vet at jeg drar opp tråden lovlig sent her, men sa for en stund siden at jeg skulle legge ut tatoveringen jeg tok i oktober, så slenger den ut her nå :)

post-1314-1241426819_thumb.jpg

Stilig!

Selv føler jeg meg klar for enda en og har begynnt søken igjen. Sist jeg begynnte å lete etter motivet tok det meg 8år, men når jeg fant det, ja da viste jeg at det var det jeg hadde letet etter i alle år.

Jeg kjenner litt at den blomsten jeg tok er "stilen" min. Mye farge, litt realistisk men samtidig fantasi.

Uansett blir det ikke tattis på meg før til høsten/vinteren. Da jeg ikke vil ha dem i sollys på 6 mnd.

Stilig!

Selv føler jeg meg klar for enda en og har begynnt søken igjen. Sist jeg begynnte å lete etter motivet tok det meg 8år, men når jeg fant det, ja da viste jeg at det var det jeg hadde letet etter i alle år.

Jeg kjenner litt at den blomsten jeg tok er "stilen" min. Mye farge, litt realistisk men samtidig fantasi.

Uansett blir det ikke tattis på meg før til høsten/vinteren. Da jeg ikke vil ha dem i sollys på 6 mnd.

Brukte ganske lang tid på å få satt sammen den tatoveringen her også... Grublet lenge, og lappet sammen noen setninger i bibelen, fikk en tolk til å oversette, og en skriftoversetter til å skrive den ned. Det å finne skrift type og hvor stor den skulle være var vel det verre egentlig.. Skulle egentlig bare ha den 10 cm lang og 0,5 cm bred fra halsen og ned.

Driver å tegner og setter sammen en ny en som jeg skal ha på høyre siden av ryggen min nå, men tenkte å ta den i september månede pga sol lys.

Hva har du tenkt deg??

Guest Jonna
Hva har du tenkt deg??

Litt usikkert enda. Jeg vil ha masse farge, det liker jeg. Men jeg vil også ha det litt "kunstnerisk". Jeg liker at motivet er realistisk med litt "fantasi". Vanskelig å forklare egentlig.

Jeg vil ha ett kunstverk, noe ikke andre har og som har en betydning for meg, som KAN syns i motivet for andre også.

Største problemet mitt er at jeg liker størrelse. Jeg er ingen fan av små tattiser, og da krever det mye mer av motivet egentlig.

Tok min i juli 08 og er veldig glad i den. Planlegger for tiden min andre tattovering (som skal tas på et litt lurere tidspukt enn midt på sumaren :rolleyes: )

Har visst ingen ferske bilder av den men her er et tatt noen dager etter:

IMG_1781.jpg

hvorfor bør en ikke ta tattis på sommeren?

Det er fordi tatoveringen er som et åpent sår, og når det har grodd er det som et arr, arr blekes eller endrer som kjent farge i sollys. solen vil ødelegge fargen i tatoveringen, og gjøre den blass (skjer seff ikke alle). Det er derfor lurt å ikke ta tatovering på sommer'n eller våren. salt og klorvann er pga bakterier i vannet, og disse vil man ikke ha i "såret", da det kan gi infeksjon og dermed forringe resultatet.

Anbefaler uansett å bruke solkrem med høy faktor minst det første året etter å ha tatt tatovering, for å kanskje forhindre at tatoveringen blir blass.

Jeg har opp til flere,viktig for meg at di betyr noe å at di er så fine at jeg er stolt over dem og ikke trenger å skjule dem...

Nest siste jeg tok...skal forandre litt på den,med bla skyggelegging å så skal jeg ha stjerne dryss i fra bak øret og nedover,det er navnene på ungene som står under

post-2033-1241812155_thumb.jpg

Forumet fortsetter under annonsen