Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


Wheaten terrier

Har hunden din tatt valpekurs  

27 stemmer

  1. 1.

    • Nei, leter etter det
      8
    • Nei
      10
    • Ja
      9


Recommended Posts

nei :oops: muttern og fattern gadd ikke å bruke penger på det [-X . så det er jeg som har "pølse" dressert henne. :oops: Hun drar som bare det med en gang hun møter andre folk/dyr.

så jeg skal nok melde meg på hortenhunde klubb igjen og få noe sikkelig dressur på Geisha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvrina: Ja, du må melde deg inn igjen :)

Nei, vi har ikke tatt kurs enda, men jeg har meldt meg på det første valpekurset som begynner - 5. september. Er leeenge til :) Men det er i den lokale hundeklubben, var der og tittet på det forrige kurset og likte hva jeg så.

Man trenger ikke alltid betale en formue for kurs bare fordi det skal være feks Oslo Hundeskole eller noe annet fancy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer og gå på kurs med Diego.

Men va råder dere meg til: Valpekurs eller Grunnkurs?

Kurset er ikke før han er 7 mnd elns..

Og det blir mer stress å komme seg bort til valpekurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer og gå på kurs med Diego.

Men va råder dere meg til: Valpekurs eller Grunnkurs?

Kurset er ikke før han er 7 mnd elns..

Og det blir mer stress å komme seg bort til valpekurset.

Da må du nok ta grunnkurs når han er fylt 7 mnd... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei :oops: muttern og fattern gadd ikke å bruke penger på det [-X . så det er jeg som har "pølse" dressert henne. :oops: Hun drar som bare det med en gang hun møter andre folk/dyr.

så jeg skal nok melde meg på hortenhunde klubb igjen og få noe sikkelig dressur på Geisha :D

Prøv og stopp helt opp hver gang hun drar, eller gå i motsatt retning, når båndet blir slakt går dere videre, men hver gang hun drar stopper dere... Kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok ta grunnkurs når han er fylt 7 mnd... :D

Sendte mail til kurset og de sa de tok i mot valper opptil 9 mnd på valpekurset..

Men tror alikevel jeg vil gå grunnkurs med han. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnkurs er vidreføring av valpekurs, men mange skipper valpekurs og går rett på grunn kurs. det spiller egentlig liten rolle, men pass på at valpen blir godt nokk sosialiset om du skipper valpekurs!

Diego er sosialisert så det holder.. :D

så null problem det der.. Da melder jeg vel meg på grunnkurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvrina: Ja, du må melde deg inn igjen :)

Nei, vi har ikke tatt kurs enda, men jeg har meldt meg på det første valpekurset som begynner - 5. september. Er leeenge til :D Men det er i den lokale hundeklubben, var der og tittet på det forrige kurset og likte hva jeg så.

Man trenger ikke alltid betale en formue for kurs bare fordi det skal være feks Oslo Hundeskole eller noe annet fancy :D

Er det langt unna meg? Kanskje jeg også kan dra.. :? Må på et valpekurs da så! Hvor er det man melder seg på hvis ikke påmeldings fristen er gått ut`? Er det over flere ganger eller hva? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line: Tønsberg hundeklubb er nærmere deg. Den ligger..hmm... Vet du hvor Tomsbakken på vei ut mot E18 er? Rett borti der, på vei mot Gulli og den Korni fabrikken.

http://www.tonsberg-hundeklubb.com/

Men dersom du trenger selskap av andre kjentfolk på kurset er det bare å komme til Horten :)

http://www.horten-hundeklubb.com/

Valpekurset i Horten Hundeklubb er over åtte ganger tror jeg, mandag og torsdag hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi begynner på valpekurs neste tirsdag. Har faktisk aldri vært på valpekurs med noen av bikkjene mine før jeg så det skal bli kjekt!

Det er basisstoff som sitt, bli, gå i bånd, innkalling og sosialisering som er hovedsaken, er det ikke?

Kunne sikkert ha ventet til Amigo ble 7 måneder, men det er for lenge å vente synes jeg. Han kan jo en del allerede, men han har godt av sosialiseringsbiten. Ikke så veldig mange andre hunder i nærmiljøet foruten våre egne da. Og de "teller" ikke :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...