Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Da har jeg fått knipset litt bilder :)

Cory mylder

IMG_4548.jpg

Ene reka, hun har bebiser i magen, litt vanskelig å se på bildet men ;)

IMG_4553.jpg

IMG_4558.jpg

En av sandsneglene mine, bittelitt svær ja..!

IMG_4564.jpg

Sånn for å se str litt bedre

IMG_4566.jpg

Fine fisken! :D

IMG_4572.jpg

IMG_4574.jpg

Oversikts bilder :)

IMG_4577.jpg

IMG_4578.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiiiilig. :D

Jeg har og svære sandsnegler. ;)

Må skaffe meg fler snart tror jeg. :)

Fler?? Det kryr av dem hos meg! Tett før de overtar hele karet her *flirer* Skal snart kjøpe et større kar, derfor gir jeg de ikke bort enda..

Glemte å si at det er 11 Coryer som har flyttet inn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuult! Da blir det spennende å se om du får coryene i lek. Paleatusen er visst en av de enkleste å få yngle på.

Ja har fått med meg det :) Men disse er sånn ca 6 mnd, foreldrene ynglet ikke før de var 4-8 år sa damen jeg kjøpte de av.

Noen som vet når de er kjønnsmodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det lille karet også fått sand! :P Blitt så fint der også! Det er kirsebærrekene mine som bor der, også Albert da, inntil han blir for stor :P

Ser litt tomt ut, men det er en 8-9 reker oppi der :P

IMG_4699.jpg

IMG_4700.jpg

Fine Albert :P

IMG_4702.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt meg nytt kar, ENDELIG!! :o På torsdag hentet vi det, et Juwel 240 liter med møbel, tungt som et uvær men hva har vi sterke menn til liksom.... :o

Her skrus bordet sammen

IMG_5534.jpg

IMG_5535.jpg

IMG_5537.jpg

Tequila må jo også være med...

IMG_5538.jpg

...selvom hun kanskje ikke syns det var det morsomste... :rolleyes:

IMG_5539.jpg

Selve karet har kommet ut av esken, og min første reaksjon var: Å fy f*** så svært da...!

IMG_5541.jpg

Litt sand har kommet oppi

IMG_5543.jpg

Så var det vann...

IMG_5544.jpg

Sukk.. det tar tid...

IMG_5545.jpg

Fryktelig lang tid...

IMG_5546.jpg

Så... Tam-tam-tam-tam (Ja det er torsdag og jeg ser på Earl ;) )

IMG_5547.jpg

IMG_5548.jpg

Så på kvelden snakker jeg med Colliegirl på msn og hun gir meg noen tips så da var det bare å tømme masse av karet igjen og ordne og styre, tror ikke jeg la meg før klokka var 3 på natten...!

Ihvertfall.. Idag har alle fiskene og sneglene og rekene og og og flyttet inn i det nye karet og de ser ut som de koser seg glugg i hjel! :o

Den rota til venstre kjøpte jeg på fredag, den er dritkul med masser av gjemmesteder og hvor de kan kose seg og gjøre fiske-ting som leke gjemsel å sånn :Laugh:

IMG_5816.jpg

IMG_5818.jpg

Nesten ferdig...

IMG_5819.jpg

IMG_5820.jpg

Så har alle fått komme ut for å se på sitt nye hjem! :P

IMG_5821.jpg

IMG_5822.jpg

IMG_5823.jpg

Foreløbig er jeg ganske så fornøyd men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å fikse litt mer oppi der før jeg er fornøyd :P

Og ja, for dere mest observange, det er 3 pumper oppi der nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag har jeg kjøpt sort neon tetra! ;) Fine fiskene! Så nå er det mye tetraer oppi der ;)

Litt bilder :)

Jørgen har blitt en stor jente, og digger agurk

IMG_6369.jpg

IMG_6370.jpg

IMG_6372.jpg

Her er noen av de 13 som har flyttet inn

IMG_6374.jpg

Kjøpte en gul ansictrus til idag og den ser dere rompa på oppå rota ;)

IMG_6377.jpg

IMG_6378.jpg

Oversiktsbilder

IMG_6379.jpg

IMG_6380.jpg

Fiiiiine fine karet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint kar du har, jeg er skikkelig misunnelig altså :icon_cry: Jeg får ikke lov å få akvarium, blir litt deppa når jeg ser alle de fine karene deres, men prøver å godta at jeg ikke får det, har jo andre dyr som jeg kan stelle med da :D Hvor mye kosta det flotte karet ditt? Skikkelig fint det ble til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint kar du har, jeg er skikkelig misunnelig altså ;) Jeg får ikke lov å få akvarium, blir litt deppa når jeg ser alle de fine karene deres, men prøver å godta at jeg ikke får det, har jo andre dyr som jeg kan stelle med da :) Hvor mye kosta det flotte karet ditt? Skikkelig fint det ble til slutt :D

Takk for det :)

Det kostet i underkant av 5000 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi satt opp en del t5 akvarium idag uten vann og sånt da men, akvariet ble skikkelig fint av det. Så det er bare å komme innom Marianne og titte litt mer. for det var du som var der forrige dagen ikke sånt :D husket ikke hvor jeg hadde sett deg før, og selfølgelig var du fra sonen :) hvor ellers. men vet du om de tetraene du kjøpte trives i litt mindre kar også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi satt opp en del t5 akvarium idag uten vann og sånt da men, akvariet ble skikkelig fint av det. Så det er bare å komme innom Marianne og titte litt mer. for det var du som var der forrige dagen ikke sånt :D husket ikke hvor jeg hadde sett deg før, og selfølgelig var du fra sonen :) hvor ellers. men vet du om de tetraene du kjøpte trives i litt mindre kar også???

Hehe jobber du på cc? Greit med en butikk der man er på fornavn med de som driver sjappa :D

De sorte neon'e kan være i mindre kar ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har det flyttet litt nytt inn i karet mitt og da må jeg jo spamme dere litt ;) Det nye er 6 L-144 maller og 5 nye snegler. Jeg byttet sneglene i anerikkehvor mange sandsnegler, jeg har egentlig ingen formening om hva disse sneglene heter, i dyrebutikken der jeg fikk de kalte de dem for Zebrasnegler med horn, men en venninne av meg har også en sånn og den er kjøpt som humlesnegle.. Hvis noen vet så rop ut

Her er grunnen til at jeg måtte kvitte meg med noen sandsnegler... De tar helt av hos meg... :rolleyes:

IMG_8319.jpg

IMG_8320.jpg

Her legger den ene eplisen egg ;)

IMG_8318.jpg

IMG_8321.jpg

L-144 :( Fiiiine fiskene!

IMG_8323.jpg

IMG_8325.jpg

IMG_8326.jpg

IMG_8357.jpg

IMG_8358.jpg

Fiiine coryene mine! ;)

IMG_8329.jpg

IMG_8344.jpg

IMG_8345.jpg

IMG_8346.jpg

Her er Albert, albino ancistrus, begynner å bli stor

IMG_8347.jpg

Her er Lillen også albino ancistrus, ble kjøpt inn som en med lange finner og jeg venter fortsatt i spenning på når disse finnene skal dukke opp <_<

IMG_8349.jpg

også Jørgen da, hun begynner å bli ganske stor nå ;)

IMG_8333.jpg

Dobbel-Jørgen ;)

IMG_8338.jpg

IMG_8341.jpg

Og her er sneglene, de er ganske så små enda

IMG_8343.jpg

IMG_8356.jpg

IMG_8354.jpg

Og ja jeg vet at disse mallene kan blande seg, og ancistrusene skal flytte før det blir et problem, må bare vente til at en venninne av meg skal kjøpe større kar først. Foreløbig er L-144'ene små bebiser så det er ikke noe issue, enda... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...