Gå til innhold
Hundesonen.no

Ord du ikke tåler høre.


~Marlene~

Recommended Posts

ok et ord MENSEN :) jeg bare hater det ordet..får helt noia av det så viss vennina mi vil snakke om d vet hu at jeg klikker om hun sier hele m ordet. så hun sier bare jeg har fått M.. :)

vi har en fast avtale der..vet ikke hvorfor jeg ikke klarer ordet men d må være at jeg forbinder meg med en guttejente B) noen ord du ikke klarer?

rams gjerne opp flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilulykke

Får hetta, før måtte jeg forsikre meg om at alle jeg kjente og var glad i fremdeles var i live, fikk angst om jeg ikke fikk tak i noen. Gråter fremdeles av ordet og gjenopplever det som skjedde. Blir som oftest noen stille minutter og å sende mange tanker til dem som har mistet en av dem som betyr alt for dem, som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liksom (når det uttales med dobbel s, og uten k, går ikke å skrive det her, blir automatisk rettet :) ). Tåler det ikke. Å så hater jeg når folk ikke uttaler kj lydene ordentlig : sjæreste, sjøkken osv osv. Får angst av sånt. Ellers så kommer jeg ikke på noen andre ord som gir meg helt noia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Liksom (når det uttales med dobbel s, og uten k, går ikke å skrive det her, blir automatisk rettet :) ). Tåler det ikke. Å så hater jeg når folk ikke uttaler kj lydene ordentlig : sjæreste, sjøkken osv osv. Får angst av sånt. Ellers så kommer jeg ikke på noen andre ord som gir meg helt noia.

ja, samme her :) begynner å lure litt på inteligensen til den andre personen... vet ikke hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, samme her :) begynner å lure litt på inteligensen til den andre personen... vet ikke hvorfor...

Ja hehe. Samme med "assa" men det reagerer jeg ikke så fryktelig på. Men sj lyder istede for kj irriterer meg grønn å jeg blir rett å slett a025.gif hehe. Husker på barneskolen at et par i klassen hadde et lite kj-uttalelseskurs hos klasseforstanderen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke ordet Jesus - hvertfall ikke i andre sammenhenger enn i Statskirken. Litt ironisk egentlig, siden jeg er prestedatter, men ..

Ellers er det mer dialekter enn ord som irriterer meg, særlig oslo vest irriterer her. Også blir jeg dårlig av unge gutters lite oppfinnsomme ord på trekantområdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"da" - vet ikke når det skjedde, men plutselig en dag hadde da dette ordet seg inn overalt i enkeltes skriftlige språk, da. Dette er da det ordet jeg får noia av, da, ettersom jeg da synes det ikke har noen funksjon, da, og skjønner da ikke hvorfor folk da skal bruke det hele tida, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dialekten her har de ett ord jeg hater: Heise. (Uttales med trykk på e) Det betyr noe sånt som

mye/veldig. Hatet toppet seg i minnestunden for farfar da onkel skulle takke folket som hadde

kommet. (unnskyld dialekten her nå) "Me e heise glad for at alle her kunne komma" Det skurret

sånn i ørene mine at jeg fikk vondt inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"da" - vet ikke når det skjedde, men plutselig en dag hadde da dette ordet seg inn overalt i enkeltes skriftlige språk, da. Dette er da det ordet jeg får noia av, da, ettersom jeg da synes det ikke har noen funksjon, da, og skjønner da ikke hvorfor folk da skal bruke det hele tida, da.

Jeg er helt enig! Noen dialekter sier "da". Som haugesunds dialekten. Ja, jeg sier "da". Har prøvd å ikke gjøre det, men det går ikke.

Det blir: Ka ska du i dag da? Det er skrevet på vår dialekt. Synes det er kjempe stygt! De som ser på "Fredag" på TV2. Han som er program leder er fra Haugesund. Synes den dialekten høres helt grusom ut på tv og radio <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klem og kos med Z (hvorfor i all verden får jeg ikke til å skrive ordene MED Z ???) må være noe av det verste jeg ser skrevet ! Hva pokker er poenget liksom ? Det er ikke engang rasjonelt å skrive det på sms... *gremmes* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Først. Som gammel mann (her inne) gleder det meg å se at så mange av dere reagerer på "kj" uttalt som "sch" :)

Dersom noen kommer på jobbintervju her hos oss, og ikke har lært å snakke rent, og uttale "kj".........

Ellers er jeg trøtt på misbruket av ordet sjokk. Som i f.eks: "Hærregud...... blei helt sjåkka jei"

mh

cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke ordet "Vulva"

Kompisen forteller at de har vært hos dyrelegen og skjekket vulvaen til lady fordi det kom noe gult gørr osv..

Ellers så takler eg ikke de østlandske ordene som bergensensere har begynt å bruke. F.eks "ass" etter en setning eller "hva skjer a"

Så var det standard jeg, ikke og sånt når det kommer fra bergenseres munn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at kj som uttales som sj er forferdelig. Jeg liker heller ikke at alle har begynt å bruke ordet elske som et så hverdagslig ord - fjortisene er ekstreme på det, og elsker venninnene sine 2 timer etter at de har møttes. Liker heller ikke alle de andre fjortisutrykkene venner bruker seg imellom - nusse på, jenta min osv. Kombiner det med en piczoside med masse blinkende rosa animasjoner så har du mitt mareritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"da" - vet ikke når det skjedde, men plutselig en dag hadde da dette ordet seg inn overalt i enkeltes skriftlige språk, da. Dette er da det ordet jeg får noia av, da, ettersom jeg da synes det ikke har noen funksjon, da, og skjønner da ikke hvorfor folk da skal bruke det hele tida, da.

Gamle religionslæreren min sa "da" etter hver eneste setning, uansett hva hun sa :)

Hvis hun ikke sa det satt vi og ventet spent, og etter noen sekunder, kanskje 6-7, så kom det... :)

"Da kan dere åpne bøkene på side 67..............................................da" :)

Rare damen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...