Gå til innhold
Hundesonen.no

LABB Hundefor


Red Merle

Recommended Posts

Hva er galt med frolic ?

vet ikke om det er noe galt med Frolic men her i huset brukes det kun som godbiter når vi trener og ikke noe annet.

Labb har vi prøvd på samojeden men når hun etter en måneds testing fremdeles var like bløt i avføringen som når vi gikk over til det så har vi nokk gått tilbake til RC.

Så her brukes ikke Labb.

Kan ikke si at samojeden ikke likte det for hun er et bosspann og eter alt, så uansett hva hun får til mat så går det ned på høykant(desverre :D ) så lenge det er spiselig så eter hun det(tar gjerne litt lekebiler og slikt av plast også om hun kjeder seg, så her må guttungen passe lekene sine forde om hun spytter de ut igjen i tusen biter da :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

vet ikke om det er noe galt med Frolic men her i huset brukes det kun som godbiter når vi trener og ikke noe annet.

Labb har vi prøvd på samojeden men når hun etter en måneds testing fremdeles var like bløt i avføringen som når vi gikk over til det så har vi nokk gått tilbake til RC.

Så her brukes ikke Labb.

Kan ikke si at samojeden ikke likte det for hun er et bosspann og eter alt, så uansett hva hun får til mat så går det ned på høykant(desverre :D ) så lenge det er spiselig så eter hun det(tar gjerne litt lekebiler og slikt av plast også om hun kjeder seg, så her må guttungen passe lekene sine forde om hun spytter de ut igjen i tusen biter da :D ).

jeg bruker frolic selv som godbiter, men den forrige hunden vår fikk det som mat. Og ikke noe i veien med det. Fin pels og alt det der, mulig det kan inneholde litt mye fett.

Men siden hunden jeg har nå liker frolic så godt, har jeg valgt å ha det som godbiter istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker blant annet.. sukker står faktisk før fisk og fiskebiprodukter på ingredienslista.

Pedigree inneholder også sukker.

Jeg mener sukker er veldig unødvendig i hundefor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker blant annet.. sukker står faktisk før fisk og fiskebiprodukter på ingredienslista.

Pedigree inneholder også sukker.

Jeg mener sukker er veldig unødvendig i hundefor!

Det er derfor vi skal skifte fòr (Geisha har blitt feit av det) . Men pappa vil jo ikke prøve noe annent en labb..

Frolic har vi prøvd, eneste var at det er fetende(synes jeg), men pelsen og helsa til bikkja var jo fortsatt fin da..

Ganske enkelt altså..

De fleste mener:

Dyr hundemat = Bra hundemat.

Billig hundemat = Dårlig hundemat.

:mellow: :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker frolic selv som godbiter, men den forrige hunden vår fikk det som mat. Og ikke noe i veien med det. Fin pels og alt det der, mulig det kan inneholde litt mye fett.

Men siden hunden jeg har nå liker frolic så godt, har jeg valgt å ha det som godbiter istedet...

Samme grunnen til at vi bruker det som godbiter, er rimligere en å gå å kjøpe godbiten poser heletiden. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor vi skal skifte fòr (Geisha har blitt feit av det) . Men pappa vil jo ikke prøve noe annent en labb..

Frolic har vi prøvd, eneste var at det er fetende(synes jeg), men pelsen og helsa til bikkja var jo fortsatt fin da..

Ganske enkelt altså..

De fleste mener:

Dyr hundemat = Bra hundemat.

Billig hundemat = Dårlig hundemat.

:mellow: :huh:

hadde jeg hatt litt mere penger og litt større fryser så hadde vi foret rått hele veien, det er vell egentlig det som er det aller beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt litt mere penger og litt større fryser så hadde vi foret rått hele veien, det er vell egentlig det som er det aller beste

Veldig enig!

Her går det på vom og hundemat og annet rått snadder :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er galt med Frolic? Hehe... Vet ikke med dere andre, men jeg ville ikke gitt bikkja mi noe som fikk den til å bæsje rødt :mellow:

Ang. LABB... Dere ser ikke skadene på hundene (innvendig) før etter et stunds bruks av det. Det er jo ikke alle hunder som får utvendige reaksjoner, det er levra og div. ting inni som tar skade. Håper Calina kan svare, hun kan jo dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene oppdretteren min jobber på en dyreklinikk og der får de inn utrolig mange klager og hunder som er blitt dårlige av LABB. Tror de kom fram til at det var i gjennomsnitt ca. 3 i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntest du burde velge foret som hunden din liker og du selv er fornøyd med enten det er labb elle noe annet..Du vil nok merke om hunden blir dårlig eller den er fornøyd med foret osv :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvordan hunden reagerer på det og hva du skal bruke hunden til.

noen hunder tåler det og andre ikke!

Mamma og pappa bruker det på hunden sin Mico. og det passer veldig bra til han.. fin pels og fin avføring.

Jeg har ikke prøvd det på Tini fordi jeg er fornøyd med det jeg bruker..

Men som sakt.. de hundene som ikke tåler fòret reagerer jo negatift på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er det som er fakta da ?

Vil du ha fakta? Altså, det er vanskelig å komme med "faktaer" her, mange kan komme med linker til tester osv til LABB der de kommer både positivt og negativt ut... Så du kan ikke regne med å få "faktaer"... Stol mer på fornuften din.

Personlig så bruker jeg ALDRI labb, har forresten ikke lov til å bruke det :mellow:

Og enda en ting... Jeg mener det at kvalitet ofte koster litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Labb og kommer aldri til å bruke det igjen. Masse avføring og tørre pelser. Har også valpekjøpere som ikke er fornøyd med Labb, så jeg anbefaler det ikke.

Når det gjelder tester, så husk at pris er en del av faktorene som påvirker resulatet. Labb scoret nok mange poeng på lav kilopris! Men kilopris er ikke alt! Jeg regner alltid i døgnkost når jeg vurderer pris på for. Hjelper ikke at sekkene er billige, hvis det går 3 "billig" sekker i måneden i stedet for 2 "dyre" sekker...

Når det gjelder pris og kvalitet, så er det klart at hvete, som Labb er full av, er rimeligere enn ingrediensene i andre for. Det er tross alt forskjell i pris på kjøttdeig og indrefilet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke fornøyd med Labb. Har prøvd det på egne hunder, og i løpet av få dager røytet de som besatt, og hadde dobbelt så mye avføring som ellers. En hannhund vi solgte som valp har gått på foret siden i fjor høst, og har rast ned i vekt til tross for at han får langt mer enn anbefalt mengde. Men, jeg vet om folk med samme rase som meg selv som bruker foret og er storfornøyd, så jeg skal ikke dømme det nord og ned - men mitt inntrykk er at det er flere som er misfornøyd enn ikke med Labb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det hele bunner i tilslutt er hva hunden liker og hva den tåler. Testen hos forbrukerportalen er objektiv som den kan bli. Det er ikke bare at Labb får en billig kg. pris pga masse hvete. Det er tross alt også (hvis dere ser på linken en gang til) tatt høyde for innholdet i fôret.

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/11...lter_topic_view

Hvis dere ser på kolonnen med "energi fordeling", så kommer det jo tydelig frem at det Labb er blant dem med nest best i denne kolonnen (og OLIVERS er best, hehehehehhe).

Men uansett, det blir for dumt å si at det er noe galt med noen fôr fordi sånn og sånn... Når det er testet på, og det er ingenting galt med ingrediensene-så er det bare de enkelte hunders negative erfaring med fôret som skjer. Det betyr ikke at det ikke ville ha skjedd med et annet fôr-det kan man bare ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo ikke labb tester på hunder heller da... Men på ILDER... :wub::rolleyes:

Hehe, nå tenkte jeg ikke på hva fôret er testet på, men hva som er inni av ingredienser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på ved å si det samme som andre her på tråden , det funker for noen.

For henrik er det et dritt for- bokstavelig talt..

men curlyene til syrran stortrives.

Alt annet en eukanuba fører til analproblemer på henrik tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Har uansett kjøpt to sekker i dag. LABB Honnør, til Geisha og LABB vekst til Misty.

Ga dem noen smakebiter hver, det gikk ned! Skal si det var snadder. Men de skal ikke få LABB alene helt enda. Må jo tilvenne det gradvis, ellers så kan de få diarè og dårlig mage.

Så får vi se, om ikke bikkjene tåler det, eller en av dem ikke tåler det, går vi tilbake til Pedegree.

Er uansett av den oppfatning av at selv om noen hunder ikke tåler labb, betyr ikke det at alle reagerer likt..

Fikk faktisk høre i dag at jeg er en dårlig hundeier som fòrer hundene på labb.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Har uansett kjøpt to sekker i dag. LABB Honnør, til Geisha og LABB vekst til Misty.

Ga dem noen smakebiter hver, det gikk ned! Skal si det var snadder. Men de skal ikke få LABB alene helt enda. Må jo tilvenne det gradvis, ellers så kan de få diarè og dårlig mage.

Så får vi se, om ikke bikkjene tåler det, eller en av dem ikke tåler det, går vi tilbake til Pedegree.

Er uansett av den oppfatning av at selv om noen hunder ikke tåler labb, betyr ikke det at alle reagerer likt..

Fikk faktisk høre i dag at jeg er en dårlig hundeier som fòrer hundene på labb.. :wub:

jaja...sykt at du blir kalt då¨rlig hundeier! du er aledes ikke det, andre tåler labb andre ikke, hundene reagerer ikke litk, og jeg er 100% enig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg bruker labb.. er kjempe fornøyd. han har kjempe fin pels og alt er bra, så skal ikke bytte med det første :icon_redface: Gidder ikke bruke masse penger på fôr hvis han liker og tåler labb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb hundefor er bygget opp av 3 sorter korn ( hvete,bygg og havre ) disse kornsortene er bra til sitt bruksomeråde, BAKING ikke til hundefor.Det er et generelt problem med hunder somgår på labb at dem mister pels ( røyter ) og at dem utvikler for alargi.

Det er ikke bestandig at billig er best og bra, tenk litt etter hva dere forer hundene med og hva du selv vil/kunne tenke deg å leve av.

Har du først skaffet deg hund, så skal den vel ikke straffes i etter tid for dette å leve på et skitfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...