Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreplageri


Santo

Recommended Posts

Nei, du er ikke kastet ut, jeg skrev en PM til deg om at du må være så snill å ikke gå til personangrep, og bli useriøs...

Ikke vri sannheten er du snill :(

Snuppe tøs, vil du jeg skal ta deg seriøst så bør du tenke på å bytte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Snuppe tøs, vil du jeg skal ta deg seriøst så bør du tenke på å bytte navn.

Nå heter jeg Silje da, som står øverst. Og om jeg kaller meg Kong Midas, Big Brother Anette eller dronning Sonja har vel det ingen som helst betydning!

Hva med å lese innleggene mine og PM'ene jeg har sendt deg og heller dømme meg på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha klær på hunden for den ikke skal fryse er ikke dyreplageri i det hele tatt...Hadde vore verre om den ikke hadde fått noen ting å frøse hele tiden skal jeg si deg <_< Kupering fint men sikkert helt for jævligt for hunden selv...

Om du kunne valgt deg en hund istedet så hadde den sluppet å fryse å slippet å gått med kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du kunne kjøpt deg en hund med naturlig stump hale så hadde den sluppet å bli kupert for dine øynes nytelse...

Ja mulig jeg dropper det men hva gjør du med hunden din,,,? den er det ingen dyrlege som kan hjelpe desverre, livet dens er slik at den må leve med de plager å det er ikke mulig å ombesteme seg.

Å jeg kjemper for at kupering skal bli lov, hva gjør du for å hjelpe alle de dyrene som sliter bare fordi vi synes de ser søt ut.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kunne valgt deg en hund istedet så hadde den sluppet å fryse å slippet å gått med kjole.

Valg meg en annen hund? :rolleyes: kaller ikke dekken en kjole akuratt ikke ligner det heller :( skulle jeg ha valgt en annen rase for du mener det? :P Du kaller et dekken på hunden for dyremishandling tenk på hale kupering da, går løs på hundens egen deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kunne valgt deg en hund istedet så hadde den sluppet å fryse å slippet å gått med kjole.

Hm...

Siden du bor så langt nord, så bruker du vel dekken på den tynnpelsa Dober'n din nå om vinteren? Hvis ikke så spørs det om ikke du selv er på kanten til å være en dyremishandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig jeg dropper det men hva gjør du med hunden din,,,? den er det ingen dyrlege som kan hjelpe desverre, livet dens er slik at den må leve med de plager å det er ikke mulig å ombesteme seg.

Å jeg kjemper for at kupering skal bli lov, hva gjør du for å hjelpe alle de dyrene som sliter bare fordi vi synes de ser søt ut.l

Nei, nå må jeg bare le... Dette her blir omtrent som diskusjonene i barnehagen, venter bare på trusselbrevet om at nå kommer snart pappan din og banker pappan min...

Beklager, men jeg ser ikke på det som noen stor lidelse for mine hunder, eller cavalieren spesielt, å engang i blant måtte hoste og harke litt. Hadde du visst noe om sånt i det hele tatt (noe jeg tviler sterkt på at du gjør) hadde du vært klar over at det gjør ikke vondt for dem, det tar 2 sekunder å stoppe det, og det skjer sjeldent. Det blir omtrent det samme som om vi ikke skulle "avlet" på folk med store mandler for da blir det så vanskelig å puste når man blir forkjøla...

At du kjemper for at kupering skal bli lov er jo en motsigelse av alt du sier! Det er dyremishandling å la hunden ha hår i ansiktet, men å kutte av den halen og halve ørene - det er liksom greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

Siden du bor så langt nord, så bruker du vel dekken på den tynnpelsa Dober'n din nå om vinteren? Hvis ikke så spørs det om ikke du selv er på kanten til å være en dyremishandler...

han har da ingen problemer med å vere ute like lenge som det jeg har tengt å vere ute.

Man ordner seg en rase som man kan gi ett tilstrekkelig godt nok liv til at det kan kalles å ha ett normalt liv som hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ordner seg en rase som man kan gi ett tilstrekkelig godt nok liv til at det kan kalles å ha ett normalt liv som hund.

Ja, akkurat slik som min hund kan :( Mer enn tilstrekkelig godt, faktisk.

Vi skal gå turer i skog og mark og i fjellet, trene lydighet, spor, agility... Greit nok at hun ikke vil kunne kløve eller trekke meg på ski, jeg trenger nemlig ingen til å bære ting eller gå for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir hunden min et utmerket godt liv jeg, trenger ikke å komme her å si at vi ikke gir hunden et fint liv det blir for dumt da du ikke kjenner oss personligt...

Man skal ikke trenge å hjelpe eller gi en hund ett godt liv, om hunden er litt hund så klarer den det fint selv.

Når du må hjelpe den er det ett tegn på att den mangler noe den burde hatt.

Sier ikke at man ikke skal gi hunden noe men ikke måtte hjelpe den opp trapper eller lignende, dette er noe en hund skal klare, hvis ikke vil jeg ikke kalle den en hund.

HUndelignende ja men ikke en normal hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat slik som min hund kan :( Mer enn tilstrekkelig godt, faktisk.

Vi skal gå turer i skog og mark og i fjellet, trene lydighet, spor, agility... Greit nok at hun ikke vil kunne kløve eller trekke meg på ski, jeg trenger nemlig ingen til å bære ting eller gå for meg.

Da vil jeg si du har en hund som klarer seg å er ikke en jeg sier sliter.

Å nei jeg er enig i at mann ikke trenger hunden til å bere ting, dette har heller ingenting med det å vere hund å gjøre heller da jeg alldri har sett en vill hund med kløv på ryggen.

Å om jeg nå må si det så synes jeg alle hundene deres er supre dyr å søte på sin måte men syns vi bør tenke over at det muligens ikke er alle dyr som har det så godt som man tror.

Bare fordi vi mennesker vil ha det morro å se hva vi klarer å lage til å avle fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt helt enig lunacop!

Skal si deg en ting jeg SANTO.. Min hund går opp og ned trappene selv og trenger ikke hjelp..Min hund klarer det selv...

Hva gjør han når brøytebilen har vert der å den ikke kommer seg ut...?

En hund klarer dette men gjør dyret ditt det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo er nok et troll helt enkelt. Slike kvitter man seg best med ved å ignorere B)

Innrømmer gjerne at det holder hardt - har jo svart flere ganger selv - men heretter skal i alle fall jeg prøve å ignorere ethvert innlegg fra Santo (om det er pisspreik og om han kommer inn i varmen igjen da). Oppfordrer resten til å gjøre det samme. Diskuter, men ikke bit på; det fører ingenting positivt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santos skal ha for at han holdt ut i 7 sider før han ble usaklig, mer enn hva jeg kan si om andre her inne!

En eller annen spurte hva Anette med deformerte hunder. Vi har vel egentlig flust av de ruslende rundt oss. Nevner noen: Schäferhund; bakparten er senket så til de grader, halen er så lavt plasert at den faktisk "henger" sammen med analåpning. Bulldog: Korte korte ben, trange nesekanaler, kan ikke føde på egen hjelpe. Dachs som egentlig er en mutant; kortbeint og lang i kropen. Mops, fryktlig kort i snute, så vidt den får puste, store øyne. Sharpei, fulle av rynker som kan gi stygg eksem,Gigantraser, med dypbrystkasse og lite hjerte. Raser med øyne som popper ut om en ikke er forsiktige. Skal jeg fortsette? For om vi ser rundt oss, så er det jaggu meg mye rar avl. Men vi er glade i de dyra vi har. Klart vi kan skule stygt på oppdretter som har hjulpet til med å fremelske utseende på rasen vi måtte ha.

Ingen kan likevel si at de som eier slike hunder er dyremishandlere, da jeg er sikker på at mange vil gjøre hva de kan for å gi hunden sin et godt liv, og det er jo det viktigste.

En annen ting. Hunden aner ikke hva den går glipp av, så hvorfor tenke så fært på hvordan den ville klart seg ute i skogen, der den store stygge ulven lusker. De har sikkert lært seg å komme over dørstokken på eget vis. Hunder tilpasser seg det livet den blir tildelt (ikke alltid sine fremavlede "skavanker")

Så, før dere kaster dere over tastaturet med ild i fingrene, så mener jeg bare godt og som et svar til hun som lurte på hva Anette mente med deformerte hunder.

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santos skal ha for at han holdt ut i 7 sider før han ble usaklig, mer enn hva jeg kan si om andre her inne!

En eller annen spurte hva Anette med deformerte hunder. Vi har vel egentlig flust av de ruslende rundt oss. Nevner noen: Schäferhund; bakparten er senket så til de grader, halen er så lavt plasert at den faktisk "henger" sammen med analåpning. Bulldog: Korte korte ben, trange nesekanaler, kan ikke føde på egen hjelpe. Dachs som egentlig er en mutant; kortbeint og lang i kropen. Mops, fryktlig kort i snute, så vidt den får puste, store øyne. Sharpei, fulle av rynker som kan gi stygg eksem,Gigantraser, med dypbrystkasse og lite hjerte. Raser med øyne som popper ut om en ikke er forsiktige. Skal jeg fortsette? For om vi ser rundt oss, så er det jaggu meg mye rar avl. Men vi er glade i de dyra vi har. Klart vi kan skule stygt på oppdretter som har hjulpet til med å fremelske utseende på rasen vi måtte ha.

Ingen kan likevel si at de som eier slike hunder er dyremishandlere, da jeg er sikker på at mange vil gjøre hva de kan for å gi hunden sin et godt liv, og det er jo det viktigste.

En annen ting. Hunden aner ikke hva den går glipp av, så hvorfor tenke så fært på hvordan den ville klart seg ute i skogen, der den store stygge ulven lusker. De har sikkert lært seg å komme over dørstokken på eget vis. Hunder tilpasser seg det livet den blir tildelt (ikke alltid sine fremavlede "skavanker")

Så, før dere kaster dere over tastaturet med ild i fingrene, så mener jeg bare godt og som et svar til hun som lurte på hva Anette mente med deformerte hunder.

Mvh

Margrete

Takk Margrete :icon_redface: Så ikke spørsmålet engang jeg... Vet om en oppdretter av Fransk Bulldog: bare en av hennes 5 hunder kan gå en skikkelig tur! Og den blir jo selvfølgelig hele tiden brukt som et eksempel på at rasen kan brukes..De fire andre som sliter blir jo ikke nevnt.

Helt ærlig : jeg synes de bør innføre sterkere restriksjoner på avl av raser hvor det hører med til unntakene at tispen er selvfødene.. Og på andre raser hvor utseendet kan føre til sykdommer og helseplager, slik som de nevnt av Margrete her.Det blir jo bare groteskt å avle på slikt, og det er i mine øyne langt verre enn kupering.

Må forøvrig også si meg enig i at det ikke bare er Santo som er usaklig her...Og nei, jeg tror ikke han er et troll, jeg synes han mange gode poenger som ble litt borte i alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstod at hunden min ikke kunne å i trappe det blir for dumt,hunden min kan bruker til mye selv om en er liten.Han er meget utholden når det gjelder tur osv..Å når jeg har et dekken på han ute når det er snø å kaldt for at hunden er frysen av seg å han kommer å sier at dette er dyremishandlig. Han ville kupere halen på sin han går jo til angrep på hundens egne deler det kaller jeg mer dyreplageri en et dekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,Santo har mange gode poenger om folk slutter å lese me "de vrange brillene"og sitter og øser seg opp over "personangrepene"og hvor ille det er med diskriminering av hunder.

Fyren er muligens ikke så flink til å formulere seg,men i stedet for å sitte å kaste stein så går det an å prøve å forstå.

Sitte å forsvare rasen sin som stakkars "santo synes du ikke er verdt"omtrent den tonen..Det er jo egentlig ikke det han sier..han bare setter det på spissen.

Jeg synes han har rett i mye av det han sier.

Altfor mange raser burdte bli fjernet tvert.

Det og kose seg med syk hundeavl og se hvilke sprø raser man kan koke i hop er forkastelig.Jeg er dessverre enig i at mange raser ikke burdte ha livets rett.Uansett hvor sjarmerende de er.

Det er ikke fordi jeg ikke liker dem,for Shar Pei,Bulldog ,Kinesiske nakenhunder osv er skam herlige de..men jeg vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpe meg et "problem" og et dyr som ikke er fungerende som det jeg mener er en hund.

Da kan jeg skaffe meg ei frisk hetterotte,kallekanin eller papegøye.

De ser ihvertfall friske ut i forhold til egen art.

Syk hundeavl provoserer,Dette innlegget fikk meg til å sprikke,så jeg postet bananschæfertråd.

På lik linje med Schæferen,som ser ut som bananer.

Selfølgelig noen pene..FÅTALL

Men det overrasker meg at folk henviser meg gjerne til linker som blir omtalt som "se her er ikke bananer!"

Problemet er at de har sett seg blind på rasen og ser ikke feilen lenger fordi hunden muligens er "mindre ekstrem",eller de er vant til at den er sånn.

Jeg forstod også hva Santo mente med hårete hunder.

Naboen har en liten gneldrebikkje som jeg ikke fordrar.

Denne hunden,i likhet med alle andre tibetanske terriere,shi tzu`er og OES..osv har hår i hele trynet.Ikke rart den glefser etter folk,og er hissig..den ser jo pokker meg ikke.

Prøv å gå med hår rundt øynene selv.Det er nemlig INGEN jeg ser med slike hårmopper som bruker strikk annet enn på utstillinger.

Poenget er jo ikke å disse dere å hundene deres personlig,så å gidde å sitte å øse seg opp som en fornærmet tante er jo lite konstruktivt det og.

Synes det kommer mye hån mot Santo,og det kommer av uttalelser fra andre innlegg.At Santo svarer som han gjør kommer muligens i frustrasjonen over alle de som hardbarket forsvarer rasene sine.

Mange hårete hunder er også rød og fuktig i øynene...

Men liker jeg dem?

Ja jeg er jo vandt til dem,og har blitt kjent med deres elskelige vesen...men hadde jeg vært sjef over hundeverden var det mange hunder jeg hadde forbudt avl på..Og det hadde IKKE vært Amstaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...