Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreplageri


Santo

Recommended Posts

Det stemmer desverre ikke helt.Hunder er utrolig dyktige på å skjule plagene sine. Min forrige belger apporterte metall apporten om og om igjenn med "glede" til tross for 3 knuste tenner hvor nervene lå helt oppe i dagen. Det må ha gjort hinsides vondt, men han ga ikke fra seg en lyd og virket glad..Tispa mi hadde sterk HD og store smerter allikevel kunne hun virke glad når hun hadde det som værst. Samme med Pan,det tok 2 år før vi fant ut hvor han hadde vondt..

Men kanskje det betyr at en hund med smerter ikke nødvendigvis er en "ulykkelig" hund. Det er jo sannsynlig at hunder forholder seg til smerter på en annen måte enn mennesker. Jeg tror fortsatt ikke at en hund kan "virke" glad uten å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Hvis hunden din ikke er et motetilbehør, hvorfor vil du da kappe ørene av den for at den skal se penere ut?

Jeg har ingen planer om å la hundene mine være nødt til å overleve på egenhånd i villmarka. På den annen side finnes det da utallige ville dyr som er like store som eller mindre enn katter. De klarer seg fint de også.

Hva får deg til å tro at alle som har små hunder har dem med i veska på bytur. Mine må gå selv, og de er langt oftere i skogen enn på bytur.

Her ser du den ene "moppen" min bli spist av en dobermann. Legg merke til hvordan det gebrekkelige kreket beveger halen intenst for å få viftet bort det skrekkelige beistet. :(

som04_06.jpg

Her er de så stive av skrekk at de ikke klarer å løpe bort fra de fryktinngytende rovdyrene som sloss om hvem som skal få spise dem til lunsj:

lek.jpg

:P

Nei, det gjør du tydeligvis ikke...

Hvorfor ser de med all pelsen så slukøret på de andre, tror de tenker at de skulle ønsket de var like store å tøffe som de... lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ulven sliter i visse sittvasjoner om du bare gir den mulighet å alle møter vi noen utfordringer men man gir ingen disse ulempene med vilje som man gjør ved avl av disse raringene.

Neimen?! Hvorfor skal ikke newfoundlandshunder få leve da (de har jo mye pels)?? De ble avla med mye pels for at de skulle greie seg i iskaldt vann. Det samme gjelder pelsen til f.eks Alaskan Malamute. Nei, huff, stakkars dyr :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser de med all pelsen så slukøret på de andre, tror de tenker at de skulle ønsket de var like store å tøffe som de... lol

Så i din verden er det altså tre ting som gjelder: Man skal være stor, tøff og klare seg selv.

Hvorfor ikke kjøpe en ulv? Det må da være den perfekte penisforlenger for en som er fan av villmarkens råskap :(:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager må hunden klare alt selv da? Har de dårligere kvalitet på livet sitt fordi de ikke klarer å åpne dørene i huset på egenhånd?

og hva er egentlig løsningen på "problemet"? Å la en haug med raser dø ut?

Jo men forstå nå at det ikke er snakk om alle hunder men at man burde vere forsiktig å ikke la dyrene lide for att vi skal finne en søtt å mulig morsom deformert hund.

det finnes mange super fine hunder med mye pels som klarer seg fint men det er bare så alt for mange hunder i dag som ikke burde vert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen?! Hvorfor skal ikke newfoundlandshunder få leve da (de har jo mye pels)?? De ble avla med mye pels for at de skulle greie seg i iskaldt vann. Det samme gjelder pelsen til f.eks Alaskan Malamute. Nei, huff, stakkars dyr :rolleyes:

Nei i sitt rette ellement er disse hundene lykkelige dyr men er sikker på de nevte dyr å sliter på feil plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger av seg moderator hatten*

Probemet her er at du Santo mener at 90% av brukerenes hunder burde vært avlivet. Dette skaper selvfølgelig furore blandt dem, noe jeg godt kan forstå da jeg har hunder som kommer under regelen "avlives på grunn av størrelse".

Du tar opp en svært viktig problemstilling som absolutt er viktig i fremtidens avlsarbeid. Men måten det blir gjort på virker som personangrep på de enkeltes hundehold. Jeg mener det er en mye mer spennende og målrettet debatt å snakke om dette generelt, "menneskenes innvirking på hundens helse ved selektiv avl."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes hunderaser som er for ekstreme, det er jeg enig i..Men å si at alle hunderaser med pels foran øynene skal avlives? Hvorfor skulle de lide av det? Og alle hunder med lang pels bør avlives de og? Antar at det inkluderer min sheltie (han er jo for liten og), han har det jo helt fryktelig stakkars..Det du kanskje overser, er som flere har sagt, at din "supertøffe" dobberman, sannsynligvis må gå med dekken, der min langpelsede hund klarer seg fint uten..Altså bør du avlive din egen hund også, eller flytte til varmere strøk..

Og angående kupering, med din argumentasjon skulle det ha vært greit om jeg slo til deg :( fordi noen andre faktisk tortuerer mennesker..En ting blir ikke nødvendigvis ok, fordi noe annet er enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger av seg moderator hatten*

Probemet her er at du Santo mener at 90% av brukerenes hunder burde vært avlivet. Dette skaper selvfølgelig furore blandt dem, noe jeg godt kan forstå da jeg har hunder som kommer under regelen "avlives på grunn av størrelse".

Du tar opp en svært viktig problemstilling som absolutt er viktig i fremtidens avlsarbeid. Men måten det blir gjort på virker som personangrep på de enkeltes hundehold. Jeg mener det er en mye mer spennende og målrettet debatt å snakke om dette generelt, "menneskenes innvirking på hundens helse ved selektiv avl."

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nå ler jeg så naboen hører meg...

Katten min har fanget råtter som er større enn hunden din, nei du må nok dra lengre nut på landet med den.

Å som jeg sa så er det norsk lov som sier at hunden din ikke burde vert født, jeg synes bare synd i den å tenker mitt når jeg ser en.

Men å kalle meg dyremisshandler når dere uttsetter hundene for å bli katte mat er det å gå for langt.

*Grrrrr*

Nå sliter jeg voldsomt med å holde meg saklig her.

Det var dette med din manglende rasekunnsakap igjen da, Santo! Du hiver stadig vekk ut påstander om ting du overhode ikke kan bevise på noen som helst måte.

Du kan tydeligvis ikke en dææm sjitt om min rase. Min rase er nemlig opprinnelig rottejegere......!

Du kan tydeligvis heller ingenting om miniatyrraser. Miniatyrrasene er korrekt proporsjonert, de er bare hunder i miniutgave. De aller fleste av dem er opprinnelig jakt/brukshunder.... En liten hund kan faktisk brukes til nesten alt du kan bruke en stor hund til.

Katt vs hund går på kroppspråk og instinkt. Hunden vil alltid være overlegen, men en katt som føler seg truet og ikke kommer seg unna kan godt klore ut hundens øyne uansett hvor stor hunden er! Jeg har kun èn gang vært borti en katt som har angrepet en hund. Det var en F1 Bengalkatt...

Setter veldig stor pris på at du mener jeg er en dyremishandler og lovbryter og det som verre er. Jeg synes du er tøff, for det er ingen andre som har hatt gøtts nok til å si det til meg før. Fint å kunne sitte og tøffe seg på en forum, er det ikke? *applaus til deg*

*går seg en runde for å tørke vekk fråden fra kjeften og redusere behovet for å bruke ufine kallenavn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda til gode å se ett brukbart agrument fra deg Santo, når det kommer til hvorfor hunder med pels i ansiktet, langhårede hunder, eller små hunder lider.

Jeg har prøvd å dra det ut av deg, tenkte du kanskje bare var dårlig til å snakke for deg, og rett og slett glemte å argumentere for det du hadde uttalt. Men nå begynner jeg å tro at du rett og slett ikke har noen argumenter, og ingen viten om det du snakker om. Og da blir diskusjonen uinteressant for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvens sies å være hundens stamfar, men Miacis er ulvens stamfar. Har du sett hvordan en Miacis ser ut?

Hvis det er sånn hunden skal se ut, hvordan i all verden kan en så stor hund som en dobbermann klare seg da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt oppgitt over alle sammen..

For meg er det ganske tydelig hva Santos vil med denne tråden: og _provosere_!

Og han klarer det med glans.. Applaus til deg Santos for den..

Jeg har til gode og lese et saklig innlegg fra denne Santos,ikke ett eneste et har jeg lest..

Og uansett hva noen her sier,hvor mye informasjon der gir,hvor saklige dere er osv.. Så har Santos enda ikke engang gjort et forsøk på og lytte/lese..

Som noen sa før meg,temaet i seg selv er et godt tema. Men denne diskusjonsmåten ødelegger hele greia. Og jeg personlig synes nesten det er litt rart at hundesonen fortsetter og få medlemmer da det er så tydelig hva slags folk som vanker her.. (maaaaaange unntak) og ikke mange av Santos type,men denne typen skriker desto høyere..

Nei,det blir for dumt,for korttenk og for åpenlyst til at dette er noe og bry seg større med.

*Jøsses.. Nå skal jeg unne meg en sjokolade kakebit som var så flink og klarte og unngå masse storebokstaver og kallenavn* Klapper meg selv på hodet og drømmer søtt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt oppgitt over alle sammen..

For meg er det ganske tydelig hva Santos vil med denne tråden: og _provosere_!

Og han klarer det med glans.. Applaus til deg Santos for den..

Jeg har til gode og lese et saklig innlegg fra denne Santos,ikke ett eneste et har jeg lest..

Og uansett hva noen her sier,hvor mye informasjon der gir,hvor saklige dere er osv.. Så har Santos enda ikke engang gjort et forsøk på og lytte/lese..

Som noen sa før meg,temaet i seg selv er et godt tema. Men denne diskusjonsmåten ødelegger hele greia. Og jeg personlig synes nesten det er litt rart at hundesonen fortsetter og få medlemmer da det er så tydelig hva slags folk som vanker her.. (maaaaaange unntak) og ikke mange av Santos type,men denne typen skriker desto høyere..

Nei,det blir for dumt,for korttenk og for åpenlyst til at dette er noe og bry seg større med.

*Jøsses.. Nå skal jeg unne meg en sjokolade kakebit som var så flink og klarte og unngå masse storebokstaver og kallenavn* Klapper meg selv på hodet og drømmer søtt i natt.

Det er jo litt gøy og da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger av seg moderator hatten*

Probemet her er at du Santo mener at 90% av brukerenes hunder burde vært avlivet. Dette skaper selvfølgelig furore blandt dem, noe jeg godt kan forstå da jeg har hunder som kommer under regelen "avlives på grunn av størrelse".

Du tar opp en svært viktig problemstilling som absolutt er viktig i fremtidens avlsarbeid. Men måten det blir gjort på virker som personangrep på de enkeltes hundehold. Jeg mener det er en mye mer spennende og målrettet debatt å snakke om dette generelt, "menneskenes innvirking på hundens helse ved selektiv avl."

På samme måte som jeg ble kalt en dyremisshandler i tråden om kupering,

jeg tar av meg hatten for deres uviten å legger til at om du er en av de bør du tenke over hva du gjør med rasen hund.

Forbasska god slutt forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du lese om en Bruxe som er godkjent redningshund i Tsjekkia.

Må legge til at en av kompisene mine i italia har to Malamut'er. Pga den tykke, isolerende pelsen fungerer de faktisk veldig mye bedre i varmen enn f.eks Corso'en til en annen kompis av meg der nede...

Ja jeg er klar over at det er mange som klarer det fint men dette er ikke snakk om de som klarer seg men om de som sliter på grunn av ulovlig avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over at det er mange som klarer det fint men dette er ikke snakk om de som klarer seg men om de som sliter på grunn av ulovlig avl.

Ja, det er derfor at så mange oppdrettere sitter i fengsel i norge :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som jeg ble kalt en dyremisshandler i tråden om kupering,

jeg tar av meg hatten for deres uviten å legger til at om du er en av de bør du tenke over hva du gjør med rasen hund.

Forbasska god slutt forresten...

*femdeles er moderator hatten godt gjemt!*

Jeg vil gjerne ha 1 (ja kun 1!) godt argument på hvorfor ikke sheltien fungerer i dagens samfunn som hund og familiemedlem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*femdeles er moderator hatten godt gjemt!*

Jeg vil gjerne ha 1 (ja kun 1!) godt argument på hvorfor ikke sheltien fungerer i dagens samfunn som hund og familiemedlem!

Du må jo skjønne at den er for liten! Og er et lett byttedyr for huskatter som ferdes i gatene. Dessuten min gode SIlje er den langhåret! :(

Sheltier er alt for søte, de er rett og slett ikke skumle nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo skjønne at den er for liten! Og er et lett byttedyr for huskatter som ferdes i gatene. Dessuten min gode SIlje er den langhåret! :(

hehe, og derfor skrev jeg godt argument :P

Det at den er liten og langhårt, er jo avlet frem slik fordi den skulle egne seg bedre som gjeter! Og om man setter seg inn i rasene så er 98% av dem avlet frem nettop på grunn av at utesene og størrelse egner seg til den oppgaven som hunden er beregnet for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...