Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreplageri


Santo

Recommended Posts

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Dette er en sammenligning å må ses på som det å ikke at jeg ikke har respekt for sykdomer.

Tror dere en albino synes det er morro om sommeren...? (mennesket)

Tror dere en dverg synes det er morro å aldri nå opp...? (mennesket)

Eller om de som sliter med fedme synes det er annbefalt å at de har det godt....? (mennesket)

De er alle sett på som utskudd å er ikke innfor rammen (ett normalt sundt menneske)

Hvorfor er det da slik at dere tror hundene deres synes dette er morro....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sammenligning å må ses på som det å ikke at jeg ikke har respekt for sykdomer.

Tror dere en albino synes det er morro om sommeren...? (mennesket)

Tror dere en dverg synes det er morro å aldri nå opp...? (mennesket)

Eller om de som sliter med fedme synes det er annbefalt å at de har det godt....? (mennesket)

De er alle sett på som utskudd å er ikke innfor rammen (ett normalt sundt menneske)

Hvorfor er det da slik at dere tror hundene deres synes dette er morro....?

Tror du at dyr har menneskefølelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(:P Dobbelt moralen og idiotien lenge leve!! :P:P:rolleyes:

Om det ikke var for at VIPSEN ikke er min beste venn ville jeg ropt høyt at du ikke er mye lur som sitter å sier at disse hundene har det godt, jeg kan bare tenke meg hvordan hunden din har det.

*moderert* Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lage en liste over hunderaser som ikke burde avlives? Det skulle ikke ta lang tid, siden du har så mange kriterier til hva et normalt hundeliv er..

1. Kvitt oss med alle de små hunderasene (hva skal vi egentlig med dem?)

2. Kvitt oss med alle de som har lang pels

3. Kvitt oss med de som ikke kan overleve i naturen

4. Kvitt oss med de som har mye hud

5. Kvitt oss med alle hunderaser som har noen form for sykdommer (som forekommer)

Hvilke raser står egentlig igjen nå??

Nå må man gruble hardt for å komme på noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn menneskefølelser? Det er faktisk snakk om HUNDENS velbehag. Jeg tror ikke hunden min blir flau om hun får blå sløyfe i utstilling............

Nei men det aviker fra å vere en normal hund å det er nok til at du bør tenke på om hunden vil ha sløyfa der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke var for at VIPSEN ikke er min beste venn ville jeg ropt høyt at du ikke er mye lur som sitter å sier at disse hundene har det godt, jeg kan bare tenke meg hvordan hunden din har det.

*Moderert* silje

hehe... Ja,det har faktisk jeg lurt på også.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke var for at VIPSEN ikke er min beste venn ville jeg ropt høyt at du ikke er mye lur som sitter å sier at disse hundene har det godt, jeg kan bare tenke meg hvordan hunden din har det.

*moderert* Silje

For et konstruktivt og saklig innlegg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sammenligning å må ses på som det å ikke at jeg ikke har respekt for sykdomer.

Tror dere en albino synes det er morro om sommeren...? (mennesket)

Tror dere en dverg synes det er morro å aldri nå opp...? (mennesket)

Eller om de som sliter med fedme synes det er annbefalt å at de har det godt....? (mennesket)

De er alle sett på som utskudd å er ikke innfor rammen (ett normalt sundt menneske)

Hvorfor er det da slik at dere tror hundene deres synes dette er morro....?

Prøver meg igjen jeg.. Disse hundene med hår i ansiktet... Er min første hund med hår i ansiktet jeg har skjønner du. Og i begynnelsen tenkte jeg selv at det måtte da være plagsomt. Men han ser da ut til å bry seg minimalt. Og alle av samme rase jeg har møtt har jo virket så lykkelige og fulle av liv. Så hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sammenligning å må ses på som det å ikke at jeg ikke har respekt for sykdomer.

Tror dere en albino synes det er morro om sommeren...? (mennesket)

Tror dere en dverg synes det er morro å aldri nå opp...? (mennesket)

Eller om de som sliter med fedme synes det er annbefalt å at de har det godt....? (mennesket)

De er alle sett på som utskudd å er ikke innfor rammen (ett normalt sundt menneske)

Hvorfor er det da slik at dere tror hundene deres synes dette er morro....?

Hmm.. Og en hund tenker og føler det samme som en hund?

Neidu Santos.. Det er noe med deg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lage en liste over hunderaser som ikke burde avlives? Det skulle ikke ta lang tid, siden du har så mange kriterier til hva et normalt hundeliv er..

1. Kvitt oss med alle de små hunderasene (hva skal vi egentlig med dem?)

2. Kvitt oss med alle de som har lang pels

3. Kvitt oss med de som ikke kan overleve i naturen

4. Kvitt oss med de som har mye hud

5. Kvitt oss med alle hunderaser som har noen form for sykdommer (som forekommer)

Hvilke raser står egentlig igjen nå??

Nå må man gruble hardt for å komme på noen..

Du er ikke med..

Om hunden lever ett normalt liv uten å trenge deg for å bytte rom, å hvis hunden verfall slipper den opplevelsen å bli spist av en katt så kan jeg vel vere enig i at den på prøve kan få lov å vise at den selv klarer de hinder som kommer( fortaus kanter, dør stokker, trapper, hoppe over bekken, plage katter å andre ting enn hund skal kunne gjøre..) så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg igjen jeg.. Disse hundene med hår i ansiktet... Er min første hund med hår i ansiktet jeg har skjønner du. Og i begynnelsen tenkte jeg selv at det måtte da være plagsomt. Men han ser da ut til å bry seg minimalt. Og alle av samme rase jeg har møtt har jo virket så lykkelige og fulle av liv. Så hvor har du dette fra?

Men jeg har møtt folk med kreft å andre plager du kan heller ikke se noe på, men det betyr ikke at de har det godt.

Å hunder kan vere utrolig dårlig før de viser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig i at mye av hva santo prøver å si..Ikke nødvendigvis det med mye pels i ansiktet (selv om det visstnok ikke skal være så heldig) og jeg kan ikke skjønne at det skal være fælt for hunden å være liten.Lille Jonasen min (JRT) har aldri helt fått med seg at han er mindre enn en grand danois han..

Men det er visse raser jeg ikke ville kjøpt fordi jeg synes det er etisk forkastelig å avle på deformiteter. Joda, de ser tøffe ut og er fryktelig søte, men hunder som ikke kan gå tur en gang har ikke et bra liv etter min oppfatning. De blir litt sånn Sideshow aktige.Jeg kan være enig med Santo i at det er mye verre en den engangs hendelsen kupering tross alt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har møtt folk med kreft å andre plager du kan heller ikke se noe på, men det betyr ikke at de har det godt.

Nå er det heldigvis forskjell på hunder og folk. En hund kan ikke skjule følelsene sine; viser den med kroppsspråket at den er glad så er den glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har møtt folk med kreft å andre plager du kan heller ikke se noe på, men det betyr ikke at de har det godt.

Å hunder kan vere utrolig dårlig før de viser det.

Hvorfor tror du at de har det vondt? Man kan da ikke gå rundt å avlive hunder i hytt og gevær fordi de KAN MULIGENS KANSKJE føle ubehag selvom de ikke viser det??

Hva bygger du dine uttalelser på?

Da kan jo like godt din hund ha det vondt? Eller hvilken som helst hund? Nå bare fjaser du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et konstruktivt og saklig innlegg :rolleyes:

IRR på vipsen for at jeg må holde tilbake der andre bare kjører på.......................................

*Vi skal alle prøve å holde oss på et sakelig nivå* Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en spennende problemstilling, og jeg forstår at det er menge som har sterke meninger om saken.

Men ikke la det gå over til useriøsitet, personangrep og bannskap.

vennlig hilsen Silje :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at de har det vondt? Man kan da ikke gå rundt å avlive hunder i hytt og gevær fordi de KAN MULIGENS KANSKJE føle ubehag selvom de ikke viser det??

Hva bygger du dine uttalelser på?

Da kan jo like godt din hund ha det vondt? Eller hvilken som helst hund? Nå bare fjaser du...

Jo du kan å bør avlive men dette er ikke mitt påeng...

Man skal ikke fortsette å avle på de er mitt ståsted, jeg ønsker alle små tasser lykke til men syns man bør gi seg mens leken er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke med..

Om hunden lever ett normalt liv uten å trenge deg for å bytte rom, å hvis hunden verfall slipper den opplevelsen å bli spist av en katt så kan jeg vel vere enig i at den på prøve kan få lov å vise at den selv klarer de hinder som kommer( fortaus kanter, dør stokker, trapper, hoppe over bekken, plage katter å andre ting enn hund skal kunne gjøre..) så er det greit.

Og hvilke raser mener du dette er da ? (hadde satt pris på om du nå, for en gangs skyld, kunne svare. :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis forskjell på hunder og folk. En hund kan ikke skjule følelsene sine; viser den med kroppsspråket at den er glad så er den glad.

Det stemmer desverre ikke helt.Hunder er utrolig dyktige på å skjule plagene sine. Min forrige belger apporterte metall apporten om og om igjenn med "glede" til tross for 3 knuste tenner hvor nervene lå helt oppe i dagen. Det må ha gjort hinsides vondt, men han ga ikke fra seg en lyd og virket glad..Tispa mi hadde sterk HD og store smerter allikevel kunne hun virke glad når hun hadde det som værst. Samme med Pan,det tok 2 år før vi fant ut hvor han hadde vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en hund er ett selvstendig dyr, hvis min dobber skulle bli vill så hadde den kunne fanget sin egen mat(om så mennesker) dette er en hund. hvordan gjør moppen din det når den skal klare seg som en hund..?

Så om hunden er avhengig av menneskets hjelp fortjener den ikke å leve? Om du hadde kastet dobermannen din ut i kulda (og da mener jeg kulda!), hadde den overlevd da i flere måneder uten din hjelp? Løper dne å kjøper dekken til seg selv kanskje?

edit: quotet feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund er ikke ett tilbehør men endten en som arbeider eller jakter å ellers slipper hjelp av mennesker i gjennom livet.

Hvis hunden din ikke er et motetilbehør, hvorfor vil du da kappe ørene av den for at den skal se penere ut? Og hva er det egentlig din hund arbeider med?

Husk at en hund er ett selvstendig dyr, hvis min dobber skulle bli vill så hadde den kunne fanget sin egen mat(om så mennesker) dette er en hund. hvordan gjør moppen din det når den skal klare seg som en hund..?

Jeg har ingen planer om å la hundene mine være nødt til å overleve på egenhånd i villmarka. På den annen side finnes det da utallige ville dyr som er like store som eller mindre enn katter. De klarer seg fint de også.

Ønsket mitt er ikke å si at dere er dyreplagere men tror det er mange som bør se på om det virkelig er så bra å se på hunden som noe søtt, kosete å noe du tar med i veska på bytur.

Dette er det som gjør at noen raser blir ulovlige (fordi de er for mye hund), synet vi bygger opp på hva som er en hund blir forvrengt i disse vannskapte micro hundene.

Hva får deg til å tro at alle som har små hunder har dem med i veska på bytur. Mine må gå selv, og de er langt oftere i skogen enn på bytur.

Det som skjer er at flere å flere raser blir forbudt fordi de spiste opp det som lignet så mye på ett lite bytte dyr, det er jo naturlig at en dobber ser på moppen din som lunsj.

Dette må ikke missforstås med at dobberen min er for stor å for aggresiv, det er moppen som har ett problem...!!! ( at noe fant ut at de ville ha hunden sin mindre enn en normal katt.)

EDIT: Har fjernet noe innhold her fordi jeg vil at Santo skal fokusere på det jeg har spurt han om.

Nei jeg forstår ikke........

Nei, det gjør du tydeligvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om hunden er avhengig av menneskets hjelp fortjener den ikke å leve? Om du hadde kastet dobermannen din ut i kulda (og da mener jeg kulda!), hadde den overlevd da i flere måneder uten din hjelp? Løper dne å kjøper dekken til seg selv kanskje?

Nei men det er snakk om at hunden ikke skal oppleve livet som en kamp mot alle ellemeter..

Selv ulven sliter i visse sittvasjoner om du bare gir den mulighet å alle møter vi noen utfordringer men man gir ingen disse ulempene med vilje som man gjør ved avl av disse raringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...