Gå til innhold
Hundesonen.no

Tempo


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Da er han kommet i hus ☺️ 

Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo. 

Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️
 

94CE24D9-ACE2-405A-B80E-9B2AA1310E9F.thumb.jpeg.baca55bbd0af7477fc007278cd502d54.jpeg

Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme. 
 

Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt. 
 

I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert. 
 

En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2024 at 11:15 PM, sidnajse said:

Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 

Gøy at du er svak for de svarte ☺️ Her er nok brun favorittfargen. Men jeg har alltid sagt at en god hund har ingen farge. Håper dog han arver fargen til pappan 😍IMG_0157.thumb.jpeg.e89717201bf4f855a2d31304f80a8735.jpeg

 

Noen bilder tatt av en venninne i går ☺️

9E5F73CB-03C3-4041-BBAB-1114FFB72673.thumb.jpeg.ef1011d858e869aa4c92b2f222dd1628.jpeg
 

0C2CCB63-FFD6-42E4-9F38-884C661E7200.thumb.jpeg.6f4a78b3ce9de83b5d621c7e9fbc0762.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell! 

IMG_0165.thumb.jpeg.d5f6f57d3854650c6ade45b4ed3c99f3.jpeg

Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett. 

I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️

IMG_0177.thumb.jpeg.8b63c9dbba8f2df5e3f448accd6444bb.jpeg

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord ☺️

Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss. 
 

8EBDDB8D-2FCA-46D9-84A0-886FC3AA982A.thumb.jpeg.9c8d12e19ceee45085a7e7bcf163f220.jpeg

I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer. 
 

Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...