Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kjøper dere hundesnacks? (muskel, øre osv)

Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har vært hos fire ulike. Samme erfaring med alle 😊 Opplever at de har veldig bra holdning til hundetrening.
    • Det er forskjell på trening og situasjonshåndtering. Jeg løfter hunden etter ørene glatt, hvis det er liv om å gjøre. Men det har jo ingenting å gjøre med trening eller treningsmetoder. Så bra! Er det en helhetlig filosofi som gjelder alle instruktørene, eller de instruktørene du har vært hos?  
    • Kun positive erfaringer med K9. Masse kompetanse på instruktørene. Ingen fysisk avstraffelse av hundene, kun bruk av belønning og stemme ved korreksjon.
    • Ukultur.  Selv om det ikke skader hunden, bare er smertefullt eller ubehagelig, og det er effektivt, så synes ikke jeg det er greit. SÅ alvorlig er ikke hundeSPORT at en kan tillate seg å TVINGE hundene med makt. Avslører i beste fall bare at en ikke er en så flink trener som en gjerne skulle vært, om en ikke klarer motivere hunden til å utføre øvelsene riktig. Jeg mener det finnes force majeure, der en adferd potensielt er farlig for liv og helse, ta f.eks. forebyggende strømming mot sau eller akutt brutale rykk i bånd når fører har begått en dum feilvurdering av hund og situasjon og den gjør utfall mot noen eller hopper ut i veien for å gjete en bil, eller annet uforutsett og en MÅ handle uten noen tid til å tenke seg om, men ufarlig "tjenestenekt" i sportsutøvelse er noe annet. 80-tallet ringte og ville ha holdningene sine tilbake.   
    • Jeg har sett et par av instruktørene i rallyringen (og utenfor), og det var utenfor det jeg selv synes er akseptabelt, selv om det ikke var direkte stygt. Blant annet fysisk korreksjon av hund i rallyringen "for hunden måtte jo lære at det ikke var greit å ikke høre". Dette er dog en god del år siden. Men det har også vært nevnt på forumet her av andre. "Livslang og bred erfaring" er det mange som kan stille med, og det er mange der som ikke stiller i den positive båsen, dessverre. De aller fleste instruktørene og adferdsekspertene jeg kjenner som driver positivt holder seg også gjerne oppdatert med kurs og seminarer fra ulike aktører, og jeg ser igjen navnene på foredragsholdere, instruktører og kurs de har gått på cv-en. De aller fleste instruktører i dag bruker både belønning, ros og lek og positive verktøy i trening. Det utelukker dessverre ikke at de bruker fysisk korreksjon og ulike former for positiv straff. Mange erfarne instruktører er faktisk både gode på og opptatte av bruk av belønning og engasjere seg selv i treningen, men kan likevel finne på å gi hunden en "kilevink" når den ikke gjør en øvelse den "burde kunne".
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...