Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeforsikring


Amalieelarsen
 Share

Recommended Posts

Har fått meg en valp på 10 uker. Dette er en hannhund chihuahua med underbitt og to ekstra ulveklør på bakbena. ( ifølge oppdretter er dette bare skjønnhetsfeil). Men med tanke på at hunden evt må trekke tenner osv da Chihuahua har mye tannproblemer. Ser etter en bra forsikring som kan dekke dette samt andre helseplager. Har noentips? (Forsikring med direkte oppgjør) da jeg ikke har råd til å plutselig legge ut 30k… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne en forsikring som dekker tannproblemer når det er medfødt feil. Hvilken forsikring har valpen i dag? Det viktigste du gjør er ihvertfall å videreføre forsikringen fra oppdretter slik at det ikke blir opphold.

Jeg vil også uansett anbefale deg å sette av litt penger hver måned til "krisetilfelle". Det er mange ting som ikke dekkes av forsikringen som dukker opp, og alle forsikringer har egenandel.

Agria har direkteoppgjør og er kåret til beste dyreforsikring flere ganger, men de har høy egenandel og/eller dyr forsikringspremie. Andre jeg har sett anbefalt er If og Gjensidige, men jeg kjenner ikke vilkårene deres godt. Sjekk der du har andre forsikringer, eventuelt om du har forsikringsrabatter gjennom medlemskap og fagforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, simira skrev:

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne en forsikring som dekker tannproblemer når det er medfødt feil. Hvilken forsikring har valpen i dag? Det viktigste du gjør er ihvertfall å videreføre forsikringen fra oppdretter slik at det ikke blir opphold.

Jeg vil også uansett anbefale deg å sette av litt penger hver måned til "krisetilfelle". Det er mange ting som ikke dekkes av forsikringen som dukker opp, og alle forsikringer har egenandel.

Agria har direkteoppgjør og er kåret til beste dyreforsikring flere ganger, men de har høy egenandel og/eller dyr forsikringspremie. Andre jeg har sett anbefalt er If og Gjensidige, men jeg kjenner ikke vilkårene deres godt. Sjekk der du har andre forsikringer, eventuelt om du har forsikringsrabatter gjennom medlemskap og fagforening.

Ok takk! Valpen hadde ikke forsikring da jeg tok over. Men han har ikke noen problemer med tennene enda er kun skjønnhetsfeil så synes det er dumt bare fordi han har underbitt så er det flere som ikke dekker skade hvis det skal oppstå.. ja vurderer gjensidige eller agria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så blinker det røde lys hos meg allerede. En oppdretter som ikke forsikrer valpene sine er ikke særlig seriøs. Har du fått veterinærattest og stamtavle? Er hunden registrert i NKK og dyreidentitet? Hvis ikke dette er på plass håper jeg du ikke har betalt full pris for hunden, jeg ville gått så langt som å vurdere å levere den tilbake.

Chihuahua er disponert for bittfeil, og det som er en "skjønnhetsfeil" nå kan utvikle seg til et problem når tannfellingen er over og hunden får voksentenner.

Det er også en del som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra valpestadiet, så om du i utgangspunktet ikke har råd til risikoen for helsekostnader så har du allerede et problem.

  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke langt med agria og underbitt med mindre du har veterinærattest som ikke sier noe om det? 
IMG_0298.thumb.png.172b27bac37031eddb0b37386bd6ad3a.png
 

Du må nesten bare nerde litt og lese vilkår hos de forskjellige å se om noen av dem dekker det tenker jeg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, simira skrev:

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne en forsikring som dekker tannproblemer når det er medfødt feil. Hvilken forsikring har valpen i dag? Det viktigste du gjør er ihvertfall å videreføre forsikringen fra oppdretter slik at det ikke blir opphold.

Jeg vil også uansett anbefale deg å sette av litt penger hver måned til "krisetilfelle". Det er mange ting som ikke dekkes av forsikringen som dukker opp, og alle forsikringer har egenandel.

Agria har direkteoppgjør og er kåret til beste dyreforsikring flere ganger, men de har høy egenandel og/eller dyr forsikringspremie. Andre jeg har sett anbefalt er If og Gjensidige, men jeg kjenner ikke vilkårene deres godt. Sjekk der du har andre forsikringer, eventuelt om du har forsikringsrabatter gjennom medlemskap og fagforening.

 

10 minutter siden, simira skrev:

For å være helt ærlig så blinker det røde lys hos meg allerede. En oppdretter som ikke forsikrer valpene sine er ikke særlig seriøs. Har du fått veterinærattest og stamtavle? Er hunden registrert i NKK og dyreidentitet? Hvis ikke dette er på plass håper jeg du ikke har betalt full pris for hunden, jeg ville gått så langt som å vurdere å levere den tilbake.

Chihuahua er disponert for bittfeil, og det som er en "skjønnhetsfeil" nå kan utvikle seg til et problem når tannfellingen er over og hunden får voksentenner.

Det er også en del som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra valpestadiet, så om du i utgangspunktet ikke har råd til risikoen for helsekostnader så har du allerede et problem.

 

10 minutter siden, simira skrev:

For å være helt ærlig så blinker det røde lys hos meg allerede. En oppdretter som ikke forsikrer valpene sine er ikke særlig seriøs. Har du fått veterinærattest og stamtavle? Er hunden registrert i NKK og dyreidentitet? Hvis ikke dette er på plass håper jeg du ikke har betalt full pris for hunden, jeg ville gått så langt som å vurdere å levere den tilbake.

Chihuahua er disponert for bittfeil, og det som er en "skjønnhetsfeil" nå kan utvikle seg til et problem når tannfellingen er over og hunden får voksentenner.

Det er også en del som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra valpestadiet, så om du i utgangspunktet ikke har råd til risikoen for helsekostnader så har du allerede et problem.

Har veterinær attest, ikke stamtavle. Foreldrene var begge friske ble jeg fortalt ikke hatt noen sykdommer. Betalte ikke full pris for hunden nei. Har lest og ringt litt rundt og de fleste tingene blir dekket hvis man fikser forsikring før valpen er 4 mnd. Er bare bittfeilen som er litt vanskelig. Står i attesten at han har underbitt. Så det er vel en anmerkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittfeil tilstede ved overtakelse og anmerket på helseattest vil du ikke få dekket problematikk med hos noen forsikringsselskap (med høyde for at jeg tar feil her). Skader som følge av feks. traume ol. kan nok flere selskap dekke, men ikke relatert til bittet eller genetisk dårlige tenner

Ulveklør er somregel bare kosmetisk, ja. De jeg veit om som har fått skade på disse har fått dekt denne av forsikringen (If og Agria).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, maysofie skrev:

Bittfeil tilstede ved overtakelse og anmerket på helseattest vil du ikke få dekket problematikk med hos noen forsikringsselskap (med høyde for at jeg tar feil her). Skader som følge av feks. traume ol. kan nok flere selskap dekke, men ikke relatert til bittet eller genetisk dårlige tenner

Ulveklør er somregel bare kosmetisk, ja. De jeg veit om som har fått skade på disse har fått dekt denne av forsikringen (If og Agria).

Ok takk! Jeg står mellom Gjensidige og Agria. Har du noe erfaring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amalieelarsen skrev:

Ok takk! Jeg står mellom Gjensidige og Agria. Har du noe erfaring ?

Jeg har hatt gjensidig på både hund, hest og katt i flere år. Og byttet til Agria nå som jeg bare har en hund og en katt. Begge deler har vært like smertefritt for min del. Jeg har ikke raser som er dyre å forsikre, så jeg har maksimal dekning på alle dyr. Vil tro at du må ut med en hel del mer enn meg i året og vil ha flere restriksjoner i forhold til hva som blir dekket. 

Agria er for min del billigere (450kr mnd, 90 000 i dekning per egenandelsperiode) enn  Gjensidige (fikk tilbud på 800kr mnd med 50 000 i dekning per skade), og gir dekker utgifter per egenandelsperiode istedenfor per skade som jeg personlig ser som en fordel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Agria og er veldig fornøyd. Har alt som er mulig på tispa mi og en standard huskatt forsikring på katten. De har pr idag dekket alt som har dukket opp. (Blodig diare, øyebetennelser, trekk av tann på katt pga TR etc). Betaler mellom 5 og 6 hundre på Limit og rett over 2 hundre på katten pr måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...