Gå til innhold
Hundesonen.no

Vom hundemat


RUB
 Share

Recommended Posts

Kom over denne https://www.nrk.no/norge/forskere_-ratt-kjott-til-hunden-kan-gjore-deg-syk-1.14494234

Et tankekors. Lurer på om noen har vært plaget med diare. Min hund sliter med diare ca to ganger i høst med 3 ukers mellomrom. Hun er helt fin ellers og avføringen ser fin ut. Forer med Vom hundemat 500g. pølser og appetitt tørrfôr. Hun får bare mat en gang pr. dag. Kanskje jeg burde fore 2. ganger pr. dag? Håper noen har tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den artikkelen virker litt hysterisk. Man kan bli påkjørt av å krysse gata liksom...

Hunden min har ganske sensitiv mage, og råfor er det hun fungerer absolutt best på. Men det kommer litt an på sammensetningen også. Min får Mush Wild (rein/elg/lam), varianter med storfekjøtt eller kylling blir hun løsere i magen av. Tørrfor får hun aldri. Hun får fire måltider om dagen, går hun for lenge uten mat spyr hun magesyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôret skal behandles og oppbevares på samme måte som alt annet rått kjøtt ifølge produsent. Har aldri hatt noen problemer knyttet til vom og hundemat. Jeg er veldig påpasselig med håndtering, oppbevaring, tining og rengjøring av matskåler og redskaper da.

Vet noen snakker om at enkelte utsalgssteder lar fôret stå uten avkjøling for lenge når de mottar varer, og da kan jo de mindre forpakningene som småpølsene og kjøttbollene være mer utsatt. Å bytte forhandler kan være et alternativ om man er plaget med dårlige partier.

Tenker diaré som regel kommer av ting de finner ute og smaker på. Opphold på samme fôr indikerer ikke at det er fôret, med mindre du har fått noen dårlige pølser selvfølgelig eller hatt dårlige hygienerutiner rundt tidspunktene.

Selv gir jeg fôr to ganger om dagen til voksne hunder, morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...