Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen labrador-folk her?☺️


Gjesten
 Share

Recommended Posts

Heihei☺️

Vi har en nydelig labbefrøken på 9 mnd. Hun er relativt god på å høre etter, lærer kommandoer veldig kjapt, er veldig trygg på alle hun møter. Hun går som regel pent i bånd, men kan være litt ivrig når det kommer noen gående mot oss med en hund hun vil hilse på. Hun kan også plutselig finne ut at hun ikke vil gå videre, da kan hun stå der leeenge å bare se på feks noen som går fordi. Andre ganger legger hun seg ned og ikke vil gå videre. 
Inne er hun veldig rolig, ligger som regel og sover eller kikker rundt på hva som skjer rundt henne. 
Alle sier at å ha en labradorvalp/unghund skal være så sykt krevende, og at de ikke hører etter og er ekstremt viltre. Jeg opplever på ingen måte dette med min valp. Skjønner jo at hunder er forskjellige og alt det der, men det hadde vært gøy å høre litt om hvordan andre opplever/opplevde valpeperioden til sin labrador☺️ 

Noen som vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke labrador, men svarer likevel! Jeg har inntrykk av at retrievere ofte kan være noen håndfuller som valper/unghunder ut i fra hva jeg har hørt og sett, men det kan være store individuelle forskjeller når det gjelder hvordan hunder utvikler seg. De gangene i mitt liv jeg har blitt "løpt ned" av hunder, så har det stort sett vært unge labradorer eller golden'er som bobler over av energi, og ikke har lært seg å styre ordentlig enda. ? 

Men generelt sett for hunder, så er noen er veldig enkle som valper, men får en veldig heftig unghundfase. Noen er krevende som valper, og veldig greie som unghunder. Noen er enkle hele tiden, og andre er små pøbler i de første 2-3 årene.

Det er veldig vanlig at de er superflinke i noen måneder etter tannfellingen er helt over. Da har de lært mange regler, tennene klør ikke lenger, og pubertetspøblingen har ikke slått inn riktig enda. Min yngste var en engel frem til hun fylte året, så gikk hun løs på gardinene for første gang i sitt liv. ? Hun har heldigvis begynt å roe seg ned, men det ble ganske mange skritt tilbake i treningen når hun bikket 1 år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!
Jeg har en Labradorgutt på 17 uker i hus og han er også veldig rolig av seg. Han blir veldig ivrig når vi møter folk eller andre hunder ute og vil hilse da, elsker kos og oppmerksomhet, men generellt veldig rolig. Han kan også bare sette seg ned og glane rundt på alt og ingenting når vi er ute, ser litt ut som om han grubler på store fundamentale livsspørsmål noen ganger :D 

Veterinæren lo av meg når jeg spurte hvordan jeg kunne få litt mer fart i han da labradorfolk vanligvis spør om det stikk motsatte, hvor er av-knappen!

Det er som du er inne på, og Pingeling skriver da, store individuelle forskjeller på hunder akkurat som med mennesker. Tror vi bare skal være glade for at de er rolige, jeg har også hørt og lest skrekkhistorier om labradorvalper.. Får se hvordan min blir når han er litt større :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2023 at 12:22 PM, nem said:

 Han kan også bare sette seg ned og glane rundt på alt og ingenting når vi er ute, ser litt ut som om han grubler på store fundamentale livsspørsmål noen ganger :D 

Dette er noe mange valper gjør dette når det er mange inntrykk på en gang. Kjempefint at dere lar han få tid til å ta det innover seg i eget tempo, for han lærer utrolig mye av det! Det er også slitsomt (på en god måte!), så han vil sannsynligvis sove godt når han kommer hjem. Det er så koselig med valper som er små dagdrømmere. ❤️


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...