Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt som markerer.


Eva37
 Share

Recommended Posts

 

Hei. Noen som kan hjelpe. 

En av naboene her har fått seg katt og den driver og markerer over alt. (Hannkatt.)

Vi får selvfølgelig ikke katten vekk fra huset vårt. Til vår store fortvilelse for siden han driver og markerer så stinker det inne hos oss.☹️

Katten hopper til og med opp på noe emner som ligger utenfor soverommet vinduet vårt og driter.

Og I blomsterbeddet mitt.

Har prøvd med pepper og strø langs der den går men den går der forsatt.

Noen som har prøvd noe annet mot katter som ikke koster mye.

Må være noe som ikke skremmer vekk hunden min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Terrierpia skrev:

Sitronskiver, eller Lime eller til nød Appelsin. Det hjalp hos oss når katter gjorde fra seg under trampolina til stadighet.

Går det ann og bruke sitron eller lime saften du får kjøpt på matbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Terrierpia skrev:

Jeg har aldri brukt saft, men kjøpt hele og skjært opp. Tenker også at plantene ikke setter pris på konsentrert saft i jorda? 

Skal bruke saften på plattingen og opp til døren der den Går og tisser og Driter.

I beddet bruker jeg kaffegrut og aske. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Vestlandsjenta said:

 Evt om de kan sette en kasse med kattesand ute i håp om at den blir brukt fremfor naboens eiendeler?

 

Jeg synes det er helt sprøtt at dette ikke er normen allerede for de som har egen trapp. Kanskje vil den aldri bruke utekassen, men det er verdt et forsøk, spesielt hvis man gjør dette fra første gang en ung katt får gå utendørs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/24/2023 at 11:49 AM, Vestlandsjenta skrev:

Regner med at det er snakk om en "intakt" hannkatt siden markerer? Er det et tema å snakke med naboen og få de til å være sitt ansvar bevisst og kastrere katten? Evt om de kan sette en kasse med kattesand ute i håp om at den blir brukt fremfor naboens eiendeler?

 

Det går ikke og prate med naboen desverre. ?☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...