Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Usikker på hvor aktiv jeg blir denne runden, men egen tråd må frøkna ha! 

Hils på Mioamor's A Hurricane Hint Celia. Eller Lotta da som hun heter her hjemme. 

Lotta er en jaktlabrador, er 12 uker gammel idag og hun er selvfølgelig verdens søteste. Vi skal drive med litt av hvert, men usikker på om vi kommer til å konkurrere pga nervene mine 😂 Men kurs, treninger og mye gøy skal det bli. 

received_407236637968857.thumb.jpeg.6455b3722a05ce01516080f855ffe1b0.jpeg

received_1156538935279111.thumb.jpeg.c41e8471b469aab0d92d414f674ad67c.jpeg

received_599271495118047.thumb.jpeg.6fdecdee74a3b66b1b9c00533e5f2bcd.jpeg

IMG_20220808_185424_424.thumb.jpg.c3317b7568678e74c90d07ae54ed7018.jpg

IMG_20220808_185640_371.thumb.jpg.5b7e7afb3a67f7284d916042c1effa75.jpg

IMG_20220826_183537.thumb.jpg.2922fd59e44368ce8cac5daae175c5e7.jpg

• Like 3
8 minutter siden, simira skrev:

Velkommen tilbake! Her er vi gjenopplivet vettu. Er begge de store borte?

Hvordan det går med de vet jeg ikke, da eksen ble veldig sint når jeg gikk. Så der er jeg dessverre ganske blank, men jeg tror ihvertfall Damir fortsatt lever. Ihvertfall på dogweb..  Men inni hodet mitt har de begge det supert og er lykkelige! 

2 minutes ago, Ozzy said:

Hvordan det går med de vet jeg ikke, da eksen ble veldig sint når jeg gikk. Så der er jeg dessverre ganske blank, men jeg tror ihvertfall Damir fortsatt lever. Ihvertfall på dogweb..  Men inni hodet mitt har de begge det supert og er lykkelige! 

Ånei, så kjipt! De er vel i tilfelle gamle nå. Lykke til med den nye gledespillen!

• Like 1
5 timer siden, LØJ skrev:

Heiiiii:wave: Hyggelig å se deg igjen! Grattis med nydelig valp:wub:

Hyggelig at du henger her enda også! 😊🥰

• Like 1
  • 2 weeks later...

Litt Lottaspam. Hun er 14 uker nå, og er egentlig helt super. Lettlært, myk, førerorientert og passe rampete. Litt for mammadalt, men blir fort sånn når det bare er oss to. 😂  

Hun har forresten Instagram for spesielt interesserte, lotta.lab. 

Snapchat-963599263.jpg

IMG_20220910_140806.jpg

IMG_20220908_180343.jpg

IMG_20220905_122419.jpg

IMG_20220907_114829~2.jpg

Edited by Ozzy
  • Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Tror ikke det er hele svaret . Mange som har opprinnelse utenfor Norden, er fra land hvor hunder er "urene", eller de har bare tradisjoner for hund brukt kun til jakt eller vakt. Vår kultur med hund som kompis og kjæledyr, og stevner og konkurranser er helt fremmed for dem. Og da er kanskje ikke interessen så stor. De går jo glipp av mye gøy.
    • Enig med kommentaren over, å bytte til en fersk kost (ekte mat) burde være førsteprioritering å teste. 
    • Jeg kjenner flere hunder med kroniske mage- og hudproblemer som ble helt friske av å bytte til råfor, så det kan jo kanskje være verdt et forsøk.
    • De jeg kjenner med trekkhunder bruker å gi faste måltider de også, så det er ikke bare vanlige familiehunder som spiser faste måltider. Det finnes selvfølgelig folk som har mat fremme hele tiden (sånn som leieboeren din), men det er ikke anbefalt. Og siden denne hunden har problemer med å bli helt stueren så er det viktig å ta grep for å endre rutinene. Dere vil ikke klare å trene han av med uhell dersom tarmen er så full at han MÅ på do. Det må endring til i matrutinene for å fixe problemet. Både for hunden sin del, men også for dere. Når man kommer inn i rutinen selv, så er det veldig raskt og enkelt å lage til mat 2-3 ganger i døgnet. Det er mye triveligere å bruke ekstra tid på måltidene enn å bruke ekstra tid om morgenen til å fjerne avføring! Mitt forslag er å se på forsekken hvor mye produsenten anbefaler at hunden spiser ut i fra vekten hans, og del det på tre. Så gir du frokost, middag og kvelds. 3 måltider gjør at overgangen ikke blir så stor for hunden. Det kan godt hende den vil ha noen uhell fremdeles frem til ting får stabilisert seg. Etter et par uker kan dere gå ned til 2 måltider om dagen: frokost og middag. Dersom dere ser at hunden blir tynnere eller tykkere når dere følger den anbefalte mengden, så justerer dere bare litt på mengen etterhvert. 🙂 
    • Og selges hos fellesbonden Det står på sekken at en liten hund 16-20 kg trenger 205 -245 gram om dagen så da varer sekken omlag 30 dager hvis den veier 16kg Eller ca 24 dager hvis hunden,veier 20kg  Eller 8måneder for til de minste og det er en 50lapp pr mnd = 1 redbull til deg sjøl på tappen..   Eksemen forsvant totalt med dette foret, og teksten på sekk skriver at mange ting er fjernet,men jeg vet dessverre ikke om teksten kun er en produktreklame. Men antar at for høye eller for lave verdier skal kunne sjekkes som vi, mennesker finner ut av med en blodprøve.. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...