Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei, min hund har en tisseplass ute. For noen ganger må han med engang på do når han kommer ut og jeg ønsker at han skal gjøre det på en fast plass.

Idag kom en sint nabo fordi hundens tisseplass er mot deres stuevindu og de syntes ikke det hørte hjemme at hun skulle måtte se på den gule snøen eller på at hunden gjør fra seg.

Lurer på om noen har opplevd noe lignende? Har naboen rett til å bestemme hvor hunden gjør fra seg på MIN eiendom?

Skrevet
1 hour ago, nanamin said:

Hei, min hund har en tisseplass ute. For noen ganger må han med engang på do når han kommer ut og jeg ønsker at han skal gjøre det på en fast plass.

Idag kom en sint nabo fordi hundens tisseplass er mot deres stuevindu og de syntes ikke det hørte hjemme at hun skulle måtte se på den gule snøen eller på at hunden gjør fra seg.

Lurer på om noen har opplevd noe lignende? Har naboen rett til å bestemme hvor hunden gjør fra seg på MIN eiendom?

Nei, jeg har ikke hørt om lignende, og NEI han har ikke rett til det. Jeg er en ganske forsiktig dame, men der hadde jeg faktisk blitt forbannet. Makan til innblanding.

Men dersom de har noe på sin eiendom som du ikke liker, f.eks. et stort, vakkert blomsterbed de elsker å holde på med, så kan du jo foreslå at de fjerner det mot at du lar hunden tisse utenfor synsfeltet deres. ?

• Like 2
Skrevet

Høres ut som en i nabolaget her, han ble sur når jeg gikk tur med hunden på en sti i nærheten bydelens fotballbane fordi ungene hans pleide å leke der (på banen altså, ikke på stien) :teehe:

Enkelte hater hunder og vil finne noe å klage på uansett, og min erfaring er at det ikke nytter å snakke med de heller for det forsterker bare hatet :fear:

• Like 1
Skrevet

Har en liknende dame i nabolaget som skal lage en sak ut av og irritere seg over absolutt alt, beste er å bare jatte noe svar som «Ok, daså» og så gå videre uten å bry seg med det, det er ikke personlig og du skal ikke ta hensyn til det, nei. 

Skrevet
16 hours ago, Pingeling said:

Nei, jeg har ikke hørt om lignende, og NEI han har ikke rett til det. Jeg er en ganske forsiktig dame, men der hadde jeg faktisk blitt forbannet. Makan til innblanding.

Men dersom de har noe på sin eiendom som du ikke liker, f.eks. et stort, vakkert blomsterbed de elsker å holde på med, så kan du jo foreslå at de fjerner det mot at du lar hunden tisse utenfor synsfeltet deres. ?

Kjente jeg ble forbannet men holdt meg rolig. Prøvde å si til ho at det var jo på min eiendom. Men hun fortsatte bare å plapre om at jeg ikke viste hensyn, til slutt sa jeg bare "ok jeg har hørt hva du sier" også gikk jeg og fortsatte med å koste trappen mens hun sto forfjamset igjen ?

• Thanks 1
Skrevet
15 hours ago, Wilhelmina said:

Høres ut som en i nabolaget her, han ble sur når jeg gikk tur med hunden på en sti i nærheten bydelens fotballbane fordi ungene hans pleide å leke der (på banen altså, ikke på stien) :teehe:

Enkelte hater hunder og vil finne noe å klage på uansett, og min erfaring er at det ikke nytter å snakke med de heller for det forsterker bare hatet :fear:

Ja det begynte hun og med, at hun har et barn som leker i hagen og syntes det var ufyselig, igjen så tisser hunden på MIN eiendom ??‍♀️ (tviler på det stemmer nå på vinteren, ser ingen spor i snøen i hagen hennes)

Skrevet
10 hours ago, Stjerneskinn said:

Har en liknende dame i nabolaget som skal lage en sak ut av og irritere seg over absolutt alt, beste er å bare jatte noe svar som «Ok, daså» og så gå videre uten å bry seg med det, det er ikke personlig og du skal ikke ta hensyn til det, nei. 

Ok så bra å høre. Man begynner jo å tenke om hun er gal nok til å ta det videre eller noe, og om hun da har rett til å bestemme over min eiendom. Jeg sa bare "ok jeg har hørt hva du sier" og gikk tilbake til å koste trappa og overså henne ? Da skal jeg bare totalt overse henne ra nå av ??‍♀️?

Skrevet

Heh, fint å se at det er flere som har opplevd det samme.. eller fint å fint.. Joda, har blitt utskjelt av en mann på andre siden av gata, som kunne se hunden gjøre fra seg om han sto å kikket ut av vinduet. Var ikke måte på hvor ille det var for han og hvor uforskammet vi var?  

• Haha 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...