Gå til innhold
Hundesonen.no

Naboen er sur fordi hunden tisser på min eiendom


nanamin
 Share

Recommended Posts

Hei, min hund har en tisseplass ute. For noen ganger må han med engang på do når han kommer ut og jeg ønsker at han skal gjøre det på en fast plass.

Idag kom en sint nabo fordi hundens tisseplass er mot deres stuevindu og de syntes ikke det hørte hjemme at hun skulle måtte se på den gule snøen eller på at hunden gjør fra seg.

Lurer på om noen har opplevd noe lignende? Har naboen rett til å bestemme hvor hunden gjør fra seg på MIN eiendom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, nanamin said:

Hei, min hund har en tisseplass ute. For noen ganger må han med engang på do når han kommer ut og jeg ønsker at han skal gjøre det på en fast plass.

Idag kom en sint nabo fordi hundens tisseplass er mot deres stuevindu og de syntes ikke det hørte hjemme at hun skulle måtte se på den gule snøen eller på at hunden gjør fra seg.

Lurer på om noen har opplevd noe lignende? Har naboen rett til å bestemme hvor hunden gjør fra seg på MIN eiendom?

Nei, jeg har ikke hørt om lignende, og NEI han har ikke rett til det. Jeg er en ganske forsiktig dame, men der hadde jeg faktisk blitt forbannet. Makan til innblanding.

Men dersom de har noe på sin eiendom som du ikke liker, f.eks. et stort, vakkert blomsterbed de elsker å holde på med, så kan du jo foreslå at de fjerner det mot at du lar hunden tisse utenfor synsfeltet deres. ?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en i nabolaget her, han ble sur når jeg gikk tur med hunden på en sti i nærheten bydelens fotballbane fordi ungene hans pleide å leke der (på banen altså, ikke på stien) :teehe:

Enkelte hater hunder og vil finne noe å klage på uansett, og min erfaring er at det ikke nytter å snakke med de heller for det forsterker bare hatet :fear:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Pingeling said:

Nei, jeg har ikke hørt om lignende, og NEI han har ikke rett til det. Jeg er en ganske forsiktig dame, men der hadde jeg faktisk blitt forbannet. Makan til innblanding.

Men dersom de har noe på sin eiendom som du ikke liker, f.eks. et stort, vakkert blomsterbed de elsker å holde på med, så kan du jo foreslå at de fjerner det mot at du lar hunden tisse utenfor synsfeltet deres. ?

 

Kjente jeg ble forbannet men holdt meg rolig. Prøvde å si til ho at det var jo på min eiendom. Men hun fortsatte bare å plapre om at jeg ikke viste hensyn, til slutt sa jeg bare "ok jeg har hørt hva du sier" også gikk jeg og fortsatte med å koste trappen mens hun sto forfjamset igjen ?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Wilhelmina said:

Høres ut som en i nabolaget her, han ble sur når jeg gikk tur med hunden på en sti i nærheten bydelens fotballbane fordi ungene hans pleide å leke der (på banen altså, ikke på stien) :teehe:

Enkelte hater hunder og vil finne noe å klage på uansett, og min erfaring er at det ikke nytter å snakke med de heller for det forsterker bare hatet :fear:

Ja det begynte hun og med, at hun har et barn som leker i hagen og syntes det var ufyselig, igjen så tisser hunden på MIN eiendom ??‍♀️ (tviler på det stemmer nå på vinteren, ser ingen spor i snøen i hagen hennes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Stjerneskinn said:

Har en liknende dame i nabolaget som skal lage en sak ut av og irritere seg over absolutt alt, beste er å bare jatte noe svar som «Ok, daså» og så gå videre uten å bry seg med det, det er ikke personlig og du skal ikke ta hensyn til det, nei. 

Ok så bra å høre. Man begynner jo å tenke om hun er gal nok til å ta det videre eller noe, og om hun da har rett til å bestemme over min eiendom. Jeg sa bare "ok jeg har hørt hva du sier" og gikk tilbake til å koste trappa og overså henne ? Da skal jeg bare totalt overse henne ra nå av ??‍♀️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, fint å se at det er flere som har opplevd det samme.. eller fint å fint.. Joda, har blitt utskjelt av en mann på andre siden av gata, som kunne se hunden gjøre fra seg om han sto å kikket ut av vinduet. Var ikke måte på hvor ille det var for han og hvor uforskammet vi var?  

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...