Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele til trekk og snørekjøring


Grønn
 Share

Recommended Posts

Selen du viser egner seg ikke til trekk hvis hunden "legger seg i sela". Når hunden trekker vil den øverste delen av sela trekkes bakover og dra den nederste delen fremover slik at hunden kveles.

Jeg ville heller gått for en Nomesele/x-back sele (se bilde) som er lagd for å trekkes med (hvis du ønsker at hunden skal trekke).

Det beste er at du går i en butikk å prøver :)

Screenshot_20211218-182453.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Grønn skrev:

Takk :) Tenker å gå i butikken og prøve. 

Og hvis jeg skjønner rett så er NonStop freemotion selen en type nome-sele? Og det er den typen som anbefales til slikt trekk?

Jeg tar gjerne i mot flere tips om sele, og håper at de i butikken kan hjelpe meg å finne rett størrelse.

 

Det er vel ingen Nome/x-back men det er samme prinsippet. Selen samler seg i ett trekkpunkt bakerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min (gordon setter) passer ikke inn i noen butikk kjøpte seler verken trekkseler eller noen andre. Pustebesvær straks. Har trekksele sydd på mål fra piap design (de er på fb jeg kontaktet de vis messenger) Svært lett sele og billig kun 500,-.Strålende fornøyd med den! 

65BD4396-1FF5-4F36-B400-AA18AA7B32D2.jpeg

91052F5D-60F5-4035-A844-CAAA5A91FC97.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...