Gå til innhold
Hundesonen.no

boken "hundehold"


Birte

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Heldigvis at det er en gammel bok ;)

Står det noe om cavalier der? Mosjon og sånt? ;)

står ikke noe om cavalier heller ;) Eller, det står litt om forskjellen på cavalier king charles spaniel og king charles spaniel.. Liksom hodeformen å sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto dessverre ikke noe spesielt om boxeren...

Fransk bulldog: Har en hengiven sjel og er en ideell familiehund. Den har utpreget humoristisk sans, er intelligent og tilpasser seg både dy og landliv... (sto noe mer også, men ikke noe interessant:p)

Mosjon Korte, regelmessige turer og noen runder uten bånd vil være passe mosjon for en Fransk bulldog.

Takk, takk! ;)

Ja, der kom de rundene uten bånd igjen. Hehe, synd det med båndtvang, synes jeg. ;) Jeg har forresten lest mange plasser at fransk bulldog har humoristisk sans, og lurer på hva det egentlig betyr. Kanskje ler hun av meg i det stille? Eller følger hun med på Friends i smug? Hunder har jo et veldig fysisk språk, så kanskje hun morer seg hvis jeg snubler eller glir på isen? Hmm. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en bok ;) Hva står det om mosjon på papillon da?

Hoho, angrer du for at du la ut denne tråden eller? ;) Får jobb du nå ja, hihi ;)

hehe, neida går greit dette ;) Kan vel virke som jeg er lei nå, siden det er så mange det ikke står noe interessant om, men det er altså slik :P

mosjon på papillon: Som så mange miniatyrhunder vil papillonen med glede følge sin eier så langt det skal være, men er like fornøyd med en tur i parken. En ting er sikkert: Eieren vil bli trett før hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden da? ;)

mosjon tenker du på?

golden: trenger minst 1 times mosjon hver dag, samt frie løpeturer. bør også ha en rommelig hage å løpe i..

kan være jeg tar helt feil nå, men jeg trodde egentlig at dobermannen trengte mer mosjon enn en golden? eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lest mange plasser at fransk bulldog har humoristisk sans, og lurer på hva det egentlig betyr. Kanskje ler hun av meg i det stille? Eller følger hun med på Friends i smug? Hunder har jo et veldig fysisk språk, så kanskje hun morer seg hvis jeg snubler eller glir på isen? Hmm. ;)

haha, kan jo virke sånn, men det jeg egentlig tror er at folk sier det fordi de SELV ler av hunden.. Fordi de synes den ser litt morsom ut, eller gjør morsomme ting.. Tviler på at hunden har "humoristisk sans" liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kan jo virke sånn, men det jeg egentlig tror er at folk sier det fordi de SELV ler av hunden.. Fordi de synes den ser litt morsom ut, eller gjør morsomme ting.. Tviler på at hunden har "humoristisk sans" liksom ;)

*host* jeg tror hunder kan ha humor..Jeg er oevrbevist om at tolleren min og begge belgerene mine har/hadde i hvertfall at snev av det..Jeg og Loke har ganskje lik humor egentlig.Ler masse vi ;)

Han pleier ofte å gjøre seg til og late som han lurer meg på en måte,noen ganger later han som om han blir skremt av ting og..vanskelig å forklare..da begynner jeg å le og han ser visserlig ut som han flirer litt han og.Og så gjentar han det selvfølgelig inntil det kjedsommelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kan jo virke sånn, men det jeg egentlig tror er at folk sier det fordi de SELV ler av hunden.. Fordi de synes den ser litt morsom ut, eller gjør morsomme ting.. Tviler på at hunden har "humoristisk sans" liksom ;)

Hehe, ja, jeg regner med det, men det blir jo helt feil å si at hunden har humoristisk sans pga. det. Det må jo i så fall være eier som har det. ;) Har man en fransk bulldog er det i allefall mye å le av, det er sikkert! Heldigvis synes hun det er helt ok. Boxeren vår blir litt fornermet hvis han gjør noe som ser rart ut og vi begynner å le. Han er typen som med en gang skal tøffe seg litt hvis han er så uheldig og glir på isen eller noe sånt, selv hvis ingen ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* jeg tror hunder kan ha humor..Jeg er oevrbevist om at tolleren min og begge belgerene mine har/hadde i hvertfall at snev av det..Jeg og Loke har ganskje lik humor egentlig.Ler masse vi ;)

Han pleier ofte å gjøre seg til og late som han lurer meg på en måte,noen ganger later han som om han blir skremt av ting og..vanskelig å forklare..da begynner jeg å le og han ser visserlig ut som han flirer litt han og.Og så gjentar han det selvfølgelig inntil det kjedsommelige...

Akkurat som et barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* jeg tror hunder kan ha humor..Jeg er oevrbevist om at tolleren min og begge belgerene mine har/hadde i hvertfall at snev av det..Jeg og Loke har ganskje lik humor egentlig.Ler masse vi ;)

Han pleier ofte å gjøre seg til og late som han lurer meg på en måte,noen ganger later han som om han blir skremt av ting og..vanskelig å forklare..da begynner jeg å le og han ser visserlig ut som han flirer litt han og.Og så gjentar han det selvfølgelig inntil det kjedsommelige...

hehe, joda ler masse med Sico jeg også ;) Men det blir vel mer at vi leker, også synes han det er gøy..? om du skjønner.. Blir litt rart å si at en hund har "humoristisk sans" synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vil le litt kan dere også lese en gammel hundebok som heter "Hunden - din venn" av Konrad Lorenz, der står det mye gøy ;)

Spesielt i rasekapittelet.

Og at den beste metoden å straffe en hund på uten at den skulle forbinde noe vondt med hendene dine var å skyte den med sprettert ;)

Eller hvis hunden hadde drept et husdyr skulle man daske hunden med det døde dyret for å få hunden til å synes det var ekkelt ;):unsure:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vil le litt kan dere også lese en gammel hundebok som heter "Hunden - din venn" av Konrad Lorenz, der står det mye gøy ;)

Spesielt i rasekapittelet.

Og at den beste metoden å straffe en hund på uten at den skulle forbinde noe vondt med hendene dine var å skyte den med sprettert ;)

Eller hvis hunden hadde drept et husdyr skulle man daske hunden med det døde dyret for å få hunden til å synes det var ekkelt ;):unsure:;)

Daske hunden med det døde dyret... :P Glad vi har litt andre metoder for trening av hund i dag! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vil le litt kan dere også lese en gammel hundebok som heter "Hunden - din venn" av Konrad Lorenz, der står det mye gøy ;)

Spesielt i rasekapittelet.

Og at den beste metoden å straffe en hund på uten at den skulle forbinde noe vondt med hendene dine var å skyte den med sprettert ;)

Eller hvis hunden hadde drept et husdyr skulle man daske hunden med det døde dyret for å få hunden til å synes det var ekkelt ;):unsure:;)

uff :P Daske i hvilken betydning? :blush: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, neida går greit dette ;) Kan vel virke som jeg er lei nå, siden det er så mange det ikke står noe interessant om, men det er altså slik :P

mosjon på papillon: Som så mange miniatyrhunder vil papillonen med glede følge sin eier så langt det skal være, men er like fornøyd med en tur i parken. En ting er sikkert: Eieren vil bli trett før hunden!

Det kan jeg skrive under på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye teit det sto i den boka. Står det noe om dvergschnauzer?

står ikke om akkurat dvergschnauzeren, men står generelt om schnauzere.. Ikke noe morsomt heller, men kan skrive litt av hva som står..

Schnauzer: Er intelligente, livlige og lekne hunder som er gode med barn. Men de er reservert over fremmede. (så står det noe om jaktegenskapene å sånt..)

Mosjon: trenger mye og kraftig mosjon med avvekslingmellom gode turer i skog og mark, og bymiljø.

omtrent alt som var om schnauzere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* jeg tror hunder kan ha humor..Jeg er oevrbevist om at tolleren min og begge belgerene mine har/hadde i hvertfall at snev av det..Jeg og Loke har ganskje lik humor egentlig.Ler masse vi :P

Han pleier ofte å gjøre seg til og late som han lurer meg på en måte,noen ganger later han som om han blir skremt av ting og..vanskelig å forklare..da begynner jeg å le og han ser visserlig ut som han flirer litt han og.Og så gjentar han det selvfølgelig inntil det kjedsommelige...

Eh.. Det er mulig det er en belger-ting, for jeg er overbevist om at hunder kan ha humor.. Zarten er vel den hunden jeg har hatt som jeg har hatt det mest morsomt sammen med, han er en artig kar som gjør rare ting bare for å få folk til å le (litt lik Loke der, tror jeg? hehe) Dinersen har litt tørr humor, tror jeg? Hun er ihvertfall ikke typen til å "le høyt", liksom, litt forsiktig og litt redd for å "drite seg ut".. Herverket var nok en mellomting mellom disse, han syns til tider det var morsomt "å le", men ikke hvis jeg lo av han og han egentlig ikke mente å være morsom (ja, jeg veit det ligner menneskliggjøring, men jeg er fullstendig klar over at de er hunder :( ) Gubbelille, huskyen, var en særdeles umorsom hund, om han hadde humor, så var den så intern at bare han skjønte den, liksom.. Han var egentlig alltid en seriøs Gubbe han.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...