Gå til innhold
Hundesonen.no

boken "hundehold"


Birte

Recommended Posts

:D:D Noen må opplyse de som lager båndtvangbestemmelsene om at alle schæferne trenger å løpe løse :) Skrekk :D

haha, ja :D sto noe sånt om dobermannen også..

"Må ha iallfall 40 min tur hver dag, herunder inkludert 10 minutter uten bånd."

what? :P herregud så latterlig setning.. åja, så 10 minutter uten bånd betyr at hundene automatisk får bedre mosjon altså :rolleyes: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Hva står det om mosjon på mynder (Borzoi og Afghaner)

borzoi: trenger moderat med mosjon under oppvekst, men behovet vil øke etterhvert..

afghaner: afghaneren må få løpe løs for å holde seg i form og være glad. En valp bør fra første stund få mosjon så ofte som mulig via lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borzoi: trenger moderat med mosjon under oppvekst, men behovet vil øke etterhvert..

afghaner: afghaneren må få løpe løs for å holde seg i form og være glad. En valp bør fra første stund få mosjon så ofte som mulig via lek.

Takk;) Affe må vist løpe i form og være glad:p lurer på hva som ville skjedd hvis den ikke fikk løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Mine raser da?

Joda, bare sånn 4 raser du måtte ha svar på liksom :rolleyes::) skal velge ut noe fra hver av rasene...

labrador ingenting spesielt der..

australian shepherd er ikke med i boken..

newfoundlandshund Den er en snill kjempe som ser på det som sin oppgave å beskytte barna og familien og er tvers gjennom pålitelig venn og vakthund. Den er sen til å angripe, og det skjer kun når den blir provosert.

basenji ... den har også for vane å vaske seg med labbene, som en katt. Og pannen er full av "bekymrede" rynker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sen til å angripe, og det skjer kun når den blir provosert

Haha. Hva vil nå det si? Provosert? Så ingen nuffer angriper om de føler seg truet og de ikke kan "fryse", "rømme", andre hunden ikke tar dempende signaler etc? HAHA.

Og angriper andre raser uten grunn mener de..? Nei, jeg må nesten få tak i forfatteren av den boka. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nakenhundene og storpuddel? Har en vag idè , men :)

står bare generelt om puddel.. og fant ikke noe om nakenhundene dessverre..

puddel: Har en sjelden evne til å ape etter andre. Gjør det ofte meget godt i lydighetskonkurranser. Pudler egner seg til å bo i leilighet.

håper dere bor i leilighet nå altså! Det egner seg best nemlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva står det om pommen og mosjon? :D

Mosjon: Det er galt å tro at alle miniatyrhunder ikke duger til annet enn å sitte til pynt på eierens fang... de er livlige små hunder, som absolutt er i stand til å gå like lange turer som eieren sin..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen nuffer angriper om de føler seg truet og de ikke kan "fryse", "rømme", andre hunden ikke tar dempende signaler etc? HAHA.

Og angriper andre raser uten grunn mener de..?

helt riktig Benedicte! Så har du lært det også i dag :D Visste denne tråden kom til å ha nytte av seg..

Nei, jeg må nesten få tak i forfatteren av den boka. hihi

Joan Palmer heter han/hun? :) boken er oversatt fra engelsk altså.. orginalen heter visst "Training your dog"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borzoi: .. i dag finner vi den ofte i forbindelse med motefotografering som et vakkert tilbehør... borzoi er en hund med verdig fremtreden, godlynt, men noe reservert av vesen.. den er ikke typen som liker å leke skøyeraktig med barn..

Hehe, jeg så for meg Paris med en Borzoi i veska. :) Her ser man at tidene forandrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffordshire Bullterrier: ..Kan lett provoseres av andre hunder, så husk på å ha den i kobbel om du skal være steder du kan møte andre hunder.

Hmm, så hvis hunden alltid er i kobbel og ikke får lov å sosialisere seg blir den hunden lett provosert av andre hunder :rolleyes: Har også lest i den boken fra teknologisk forlag, der står det at stafforder er ypperlige vakthunder. :rolleyes::rolleyes: På engelske rasesider står det råd om hva man skal gjøre hvis stafforden din blir kidnappet fordi disse så lett blir med fremmede. Kan det at min hund løper til døren og klynker til noen åpner kalles vokting?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra! Er det en sånn bok man bruker for å velge rase, så er det ikke rart mange får en hund de ikke kan klare med!

Også må jeg jo henge meg på denne tråden og spørre pent om du kan se på boxer og fransk bulldog for meg. ;)

sto dessverre ikke noe spesielt om boxeren...

Fransk bulldog: Har en hengiven sjel og er en ideell familiehund. Den har utpreget humoristisk sans, er intelligent og tilpasser seg både dy og landliv... (sto noe mer også, men ikke noe interessant:p)

Mosjon Korte, regelmessige turer og noen runder uten bånd vil være passe mosjon for en Fransk bulldog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...