Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til tørrfor valp med god smak


ebmille
 Share

Recommended Posts

Trenger tips ift foring av valp.

Valpen får for tiden Mush. Jeg begynte å blande inn litt Labb tørrfor (typ 1/3 eller 1/4 av rasjonen), noe valpen elsket i starten, men nå lar hun tørrforet ligge. 
Trenger egentlig tips til et tørrfor med god smak, og som ikke er så veldig stivt i pris (Mush er liksom ikke billig, så ønsker i utgangspunktet ikke å fullfore på det). Grunnen til at jeg ønsker å fore med tørrfor i tillegg er fordi da kan jeg bruke foret til trening også. Men da er det viktig at dette er noe hun liker godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ebmille skrev:

Trenger tips ift foring av valp.

Valpen får for tiden Mush. Jeg begynte å blande inn litt Labb tørrfor (typ 1/3 eller 1/4 av rasjonen), noe valpen elsket i starten, men nå lar hun tørrforet ligge. 
Trenger egentlig tips til et tørrfor med god smak, og som ikke er så veldig stivt i pris (Mush er liksom ikke billig, så ønsker i utgangspunktet ikke å fullfore på det). Grunnen til at jeg ønsker å fore med tørrfor i tillegg er fordi da kan jeg bruke foret til trening også. Men da er det viktig at dette er noe hun liker godt?

NRK-Hundetrener-Maren anbefalte i podcasten sin å ikke drive å bytte for hele tiden. Det var bedre å heller i en periode lage litt mindre porsjoner slik at hunden var litt sulten da den var ferdig med å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å variere litt på fôr, så lenge man ikke bytter hele tiden for å friste hunden til å spise om den er småspist.

Du kan vel fint bruke tørrfôr til godbiter uten at det fôres med det. Men jeg ville nok brukt et noe annet enn Labb, som er litt et billigfôr egentlig, som har mye fyllstoff og lite næring.

Når det gjelder smakelighet så tipper jeg fôr med fisk i smaker mer enn andre, for eksempel. Jeg er veldig fornøyd med Robur, men du må nesten prøve deg fram på hva som fungerer best for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp mindre pakker av forskjellige merker og prøv, det er ikke noe standard svar for hva kresne hunder liker har jeg funnet ut. Dyrebutikkene har ofte smaksprøver som bare inneholder noen hundre gram.

Ellers kan det jo være greit å teste ut om de spiser om man blir gjerrigere på fôret en periode, som foreslått over. Selv har jeg derimot en hund som heller ser ut som et beinrangel enn å spise tørt, så taper de seg mye i vekt er ikke det en holdbar strategi.

Kan forøvrig anbefale å bytte ut MUSH med VOM for økonomien sin del, VOM er mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på V&H anbefalinger, absolutt det beste fòret for oss? Tips til smakelig tørrfòr: Virbac HPM Gastro. Lukter som utenfor et slakteri på en varm sommerdag...nam nam! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...