Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hvilke ulike fôrtilskudd finnes det å gi til en hund med et rimelig dritt fordøyelsessystem? Skulle hatt noe som stabiliserer. Vi bruker zoolac til nøden, men han må nok gå på noe tilskudd over lengre tid enn å drive med brannslukning. 

Jeg er bare ute etter ulike merker/typer og gjerne akkurat hva de funker på?

Endret av Miloficent
Skrevet

Veit dere hva den underliggende årsaken er? 

Hannhunden her har alltid vært sensitiv i magen, per nå går han riktignok til utredning, men vi har jo prøvd et par ting gjennom tidene vi også. Annet enn å kontrollere maten, så er det beste 'tilskuddet' vi har brukt pellets av frysetørket gulrot. Vi har fått av en venninne som kjøper storpakninger, så vet dessverre ikke merke osv. 

Skrevet (endret)

Anbefaler å prøve rå evt frysetørket ren vom som delkost (Provit rå storfevom etc). Skal være veldig godt for fordøyelsen med pre-/probiotika osv.

Og ellers unngå hardt bearbeidet kost og rå grønnsaker som er tungt fordøyelig.

Endret av Stjerneskinn
Skrevet
14 timer siden, maysofie skrev:

Veit dere hva den underliggende årsaken er? 

Hannhunden her har alltid vært sensitiv i magen, per nå går han riktignok til utredning, men vi har jo prøvd et par ting gjennom tidene vi også. Annet enn å kontrollere maten, så er det beste 'tilskuddet' vi har brukt pellets av frysetørket gulrot. Vi har fått av en venninne som kjøper storpakninger, så vet dessverre ikke merke osv. 

Nei, ikke enda. Hovedproblemet er mye luft i magen, men har ikke funnet et spesifikt protein eller noe som han reagerer på. Veterinær syns ikke det høres ut som allergi og vil at vi først prøver kosttilskudd en periode for å se om det kan bidra til å stabilisere og at det muligens roer seg deretter. 
 

13 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Anbefaler å prøve rå evt frysetørket ren vom som delkost (Provit rå storfevom etc). Skal være veldig godt for fordøyelsen med pre-/probiotika osv.

Og ellers unngå hardt bearbeidet kost og rå grønnsaker som er tungt fordøyelig.

Ja han fullfôres på vom & hundemat, men får jo en del godbiter og tygg utenom. Prøver å lage godbiter selv og gi naturlig tygg, det funker han best på! 

Skrevet
16 minutter siden, Miloficent skrev:

Nei, ikke enda. Hovedproblemet er mye luft i magen, men har ikke funnet et spesifikt protein eller noe som han reagerer på. Veterinær syns ikke det høres ut som allergi og vil at vi først prøver kosttilskudd en periode for å se om det kan bidra til å stabilisere og at det muligens roer seg deretter. 
 

Ja han fullfôres på vom & hundemat, men får jo en del godbiter og tygg utenom. Prøver å lage godbiter selv og gi naturlig tygg, det funker han best på! 

Bare strør litt tanker til, jeg! Mistanker her hjemme er allergi eller at han har problemer med bukspyttkjertelen, som gjør at mye fett i maten setter magen ut av spill. Bestilte nettopp Provit sitt frysetørkede pankreas-kosttilskudd for å se om enzymene der kan hjelpe fordøyelsen noe. 

  • Like 1
Skrevet
On 3/22/2021 at 10:04 AM, Miloficent said:

Nei, ikke enda. Hovedproblemet er mye luft i magen, men har ikke funnet et spesifikt protein eller noe som han reagerer på. Veterinær syns ikke det høres ut som allergi og vil at vi først prøver kosttilskudd en periode for å se om det kan bidra til å stabilisere og at det muligens roer seg deretter. 
 

Ja han fullfôres på vom & hundemat, men får jo en del godbiter og tygg utenom. Prøver å lage godbiter selv og gi naturlig tygg, det funker han best på! 

Det er bra, men ville testet med mer vom (altså mage fra storfe etc). 

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...