Gå til innhold
Hundesonen.no

GPS/Tracker


Recommended Posts

Hei, er det noen som har prøvd og kan anbefale noen GPS/trackere til hund?

Tenker ikke slike hundepeilere til flere tusen kroner og som er beregnet til jakt.

Er på utkikk etter noe som kan spore hunden om den skulle stikke av, eller for å se hvor den er hvis man er ute og går tur i marka.

Pluss hvis den i tillegg er vanntett.

Har sett litt på tractive, men noen sier den ikke er så presis. Så derfor hadde jeg lyst å høre litt erfaringer før jeg eventuelt investerer i en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett mye etter en slik. Og tenker at den som finner opp en slik en som virkelig FUNGERER i alle områder kommer til å bli styrtrik-og alle hunder/katter som roter seg bort blir funnet ❤️

Jeg VIL ha slik, men aner ikke hva man skal kjøpe.. Har spart på ett par linker, men den ene av de er visst ute av produksjon.. (virket sikkert ikke bra nok da :( )
Legger ved de linkene jeg har:

Tail it pet

Unitracker (den som er ute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt tractive på ene katten her, og den har fungert kjempefint. Han går lange turer og er gjerne borte noen dager i strekk. Men med tractive klarte jeg å finne han, og den var da veldig nøyaktig! Funker ikke inne, da er GPS-signalet for dårlig. Usikker hvordan det vil være på fjellet, hvordan GPS-signalet er der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, laikamor skrev:

Jeg har brukt tractive på ene katten her, og den har fungert kjempefint. Han går lange turer og er gjerne borte noen dager i strekk. Men med tractive klarte jeg å finne han, og den var da veldig nøyaktig! Funker ikke inne, da er GPS-signalet for dårlig. Usikker hvordan det vil være på fjellet, hvordan GPS-signalet er der? 

GPS signal trenger du nok ikke bekymre deg for men den trenger telefondekning? 

Endret av yurij
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
På 6/21/2020 at 3:04 PM, yurij skrev:

GPS signal trenger du nok ikke bekymre deg for men den trenger telefondekning? 

Ja du trenger telefondeknig, iallefall må hunden innom dekning for å få registret posisjonen. I fjellet er det nok en tradisjonell GPS a.la Garmin som gir best dekning, men tracive eller liknende vil øke sjansen for å finne hunden.

Er veldig fornøyd med Tractive, den sitter alltid på hunden og gir jo også aktivitetsinformasjon på hvor mye hunden beveger seg i løpet av døgnet. Blir hunden borte kan man slå på livetracking, da ser du hundens bevegelse i realtime. Men altså fortsatt avhengig av mobildekning

Telenor har nettopp sluppet en tilsvarende løsning, litt dyrere og litt mer klumpete tracker og mye mindre økosystem. Tractive virker stort sett over hele verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hijacker denne tråden da jeg ser etter en  gps tracker -  jeg prøvde mitt spor, men synes den var for stor og min hund bruker aldri halsbånd, navnetaggen hans sitter på selen hans - Han bruker enten non- stop line harness eller ramble harness avhengig av sesong (ramble harness litt for mye på varme sommerdager) så ser etter en jeg kan feste på selen hans. 

Endret av Lillymy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...