Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har reist med SAS og hatt med hund i lasterom i det siste?

I så fall, må man fortsatt bestille billett til seg selv, og så kontakte SAS, eller har de fått samme system som Norwegian, der man bestiller og får bekreftet hund umiddelbart?

Vurderer å fly med SAS til sommeren, men synes det er så utrolig mye styr med de billettene kontra Norwegian

Skrevet

Fortsatt booke billett først, så sitte en halv evighet telefonkø for å forespørre plass i lasterom...

Innmari tungvint system, skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så vanskelig - ei heller hvorfor man ikke kan få beskjed med det samme om man faktisk får plass til bikkja eller ei.

Prøver å unngå fly SAS med hund etter beste evne, men når jeg så må så booker jeg hundepass via chat.

Skrevet

Opplever ikke telefonkøa som spesielt avskrekkende, reiste med SAS både i desember og i mars og det var ikke snakk om mange minuttene i kø. Alt gikk veldig fort og greit synes jeg.

Skrevet
8 timer siden, maysofie skrev:

Fortsatt booke billett først, så sitte en halv evighet telefonkø for å forespørre plass i lasterom...

Innmari tungvint system, skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så vanskelig - ei heller hvorfor man ikke kan få beskjed med det samme om man faktisk får plass til bikkja eller ei.

Prøver å unngå fly SAS med hund etter beste evne, men når jeg så må så booker jeg hundepass via chat.

Sist vi prøvde oss på å skulle reise med SAS, endte vi med å måtte bestille billetter 3 ganger, på forskjellige flyvninger, fordi det ikke var ledig med hund.

Med 3 hunder, så blir det jo ekstra ille siden det er begrenset kapasitet for hund i lasterom.

Vi måtte selv finne nye flyvninger og prøve på nytt.

Til slutt hadde vi nesten 30 000 kroner utestående på kredittkortet, på flybilletter som faktisk ikke eksisterte.

Tok ganske lang tid før dette var ordnet opp i.

Vi ga opp etter de 3 forsøkene, og reiste med Norwegian via Budapest, i stede for å fly direkte til Split og slippe å kjøre masse ekstra.

Lurer på om vi ikke ender opp med samme løsninga i år, i og med at SAS tydeligvis har samme system.

 

Skrevet
6 timer siden, Wilhelmina skrev:

Opplever ikke telefonkøa som spesielt avskrekkende, reiste med SAS både i desember og i mars og det var ikke snakk om mange minuttene i kø. Alt gikk veldig fort og greit synes jeg.

Har aldri stått mindre enn 30min i telefonkø hos SAS, jeg...

Skrevet

Jeg har hatt med hund i lasterom flere ganger uten problem, med SAS.

Jeg velger først en strekning, deretter ringer jeg for å høre om det er plass til hund i lasterom på akkurat denne strekningen. Så bestiller jeg for meg selv, ringer inn og bestiller plass til hund. Easy peasy. Dette er også en lengre rute med en reisetid på ca. 6-7 timer og 2 mellomlandinger.

Skrevet
On 4/24/2019 at 10:58 AM, Hampus said:

Sist vi prøvde oss på å skulle reise med SAS, endte vi med å måtte bestille billetter 3 ganger, på forskjellige flyvninger, fordi det ikke var ledig med hund.

Med 3 hunder, så blir det jo ekstra ille siden det er begrenset kapasitet for hund i lasterom.

Vi måtte selv finne nye flyvninger og prøve på nytt.

Til slutt hadde vi nesten 30 000 kroner utestående på kredittkortet, på flybilletter som faktisk ikke eksisterte.

Tok ganske lang tid før dette var ordnet opp i.

Vi ga opp etter de 3 forsøkene, og reiste med Norwegian via Budapest, i stede for å fly direkte til Split og slippe å kjøre masse ekstra.

Lurer på om vi ikke ender opp med samme løsninga i år, i og med at SAS tydeligvis har samme system.

 

Uff, det hørtes utrolig slitsomt ut.. Skjønner heller ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Norwegian sitt system fungerer jo tydeligvis. Da kan det ikke være så vanskelig å få på plass et lignende system hos SAS.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...