Gå til innhold
Hundesonen.no

X og Y navn ??


Yodel
 Share

Recommended Posts

Vi har fått to nydelige kull med valper! Mer om kullene kan du se her: www.kingwanas.com

I Jubel sitt kull er det 5 valper. 2 røde tisper, en rød hannhund (som skal hete Kingwanas X-man) en tri tispe og en tri hannhund. Disse trenger alle vel-klingende og kule navn på X.

I Jippi sitt kull er det 6 valper. 3 sort/hvite hannhunder, 1 Rød/hvit hannhund, 2 rød/hvite tisper. Disse trenger Y/navn ? Her vurderes navn som Yabbadabbadoo, Yahoo og Yodeloo ??

Har en del på liste av navn, men trenger flere gode forslag, og dere pleier å være så flinke til slikt! Det skal være stamtavlenavn, helst engelske. 

(Vi har forøvrig ledige valper ❤️?) 

 

EF610AF5-7901-430C-A225-A0DCABC10581.jpeg

11C6EC8D-914F-46DB-87B9-23BC7E7191BA.jpeg

8D7D7A50-D7AF-4308-AC1D-80E69B1F53C6.jpeg

Endret av Yodel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avani skrev:

Xanadoo, Xtra, Xit, Yankey, Ylvis, Yippi, Youngster, 

Jeg er vanligvis fan av litt lengre navn, men Siden mor til Y-kullet heter Jippi så kan kanskje Yippi-Ay-Ey være noe? 

Da har vi (foreløpig på Y) Yabbadabbadoo, Yodeloo, Yahoo og Yippi-Ay-Ey. Mangler bare to navn i samme stilen da ? Egentlig vurderte jeg også navn som Ying-Yang (til en sort/hvit hannhund), Yum Yum og You Can’t Tell’em, men det blir jo isåfall utenfor «tema». Kanskje You’re In Luck, men ikke helt samme stil. 

Endret av Yodel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yodel skrev:

Jeg er vanligvis fan av litt lengre navn, men Siden mor til Y-kullet heter Jippi så kan kanskje Yippi-Ay-Ey være noe? 

Da har vi (foreløpig på Y) Yabbadabbadoo, Yodeloo, Yahoo og Yippi-Ay-Ey. Mangler bare to navn i samme stilen da ? Egentlig vurderte jeg også navn som Ying-Yang (til en sort/hvit hannhund), Yum Yum og You Can’t Tell’em, men det blir jo isåfall utenfor «tema». Kanskje You’re In Luck, men ikke helt samme stil. 

Det datt jeg av som liker korte og konsise navn :innocent: Regner med du får mange gode forslag utover dagen. Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Yodel said:

Jeg er vanligvis fan av litt lengre navn, men Siden mor til Y-kullet heter Jippi så kan kanskje Yippi-Ay-Ey være noe? 

Da har vi (foreløpig på Y) Yabbadabbadoo, Yodeloo, Yahoo og Yippi-Ay-Ey. Mangler bare to navn i samme stilen da ? Egentlig vurderte jeg også navn som Ying-Yang (til en sort/hvit hannhund), Yum Yum og You Can’t Tell’em, men det blir jo isåfall utenfor «tema». Kanskje You’re In Luck, men ikke helt samme stil. 

Jeg tror det er Yippee Ki-Yay om det er sitatet fra Die Hard du tenker på :) Hva med Yass eller Yaaasss, litt meme-kultur kanskje, men passer ellers inn? Yeet er også sånn utrop, men veldig knyttet til nåtiden da. Ellers hva med x-mas varianter siden det passer med årstiden? X-mas Miracle, X-mas Wish, etc. X Games Great Contender

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

Jeg tror det er Yippee Ki-Yay om det er sitatet fra Die Hard du tenker på :) Hva med Yass eller Yaaasss, litt meme-kultur kanskje, men passer ellers inn? Yeet er også sånn utrop, men veldig knyttet til nåtiden da. Ellers hva med x-mas varianter siden det passer med årstiden? X-mas Miracle, X-mas Wish, etc. X Games Great Contender

Jo, stemmer- takk for innspill! (Greit å få det rett stavet om man vil bruke et uttrykk) 
X-Factor, X-Games etc står på lista :) X-mas tema er seærdeles vanlig på basenji da de alltid fødes/ er valper rundt juletider, men kanskje en liten en får et julete navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Yodel said:

Jeg er vanligvis fan av litt lengre navn, men Siden mor til Y-kullet heter Jippi så kan kanskje Yippi-Ay-Ey være noe? 

Da har vi (foreløpig på Y) Yabbadabbadoo, Yodeloo, Yahoo og Yippi-Ay-Ey. Mangler bare to navn i samme stilen da ? Egentlig vurderte jeg også navn som Ying-Yang (til en sort/hvit hannhund), Yum Yum og You Can’t Tell’em, men det blir jo isåfall utenfor «tema». Kanskje You’re In Luck, men ikke helt samme stil. 

Jeg synes Yum Yum kunne passet inn, det kan jo være et utrop det også, evt Yummy! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...