Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei (Kan være jeg har lagt emne feil, men da får en moderator flytte det). Jeg har lurt på en ting. Hva syntes dere om hunder som blir med eierne på motorsykkelturer? Jeg syntes selv det høres gøy ut, men er så usikker grunnet de er mer utsatt for eventuelle farer. Har lest litt på andre forum at de aldri ville hatt med hund på tur, spesielt ikke en MC-vogn som kjører bak sykkelen. Mens andre hadde gjerne hatt hunden med i tankveska (hunder på rundt 10kg). 

Meninger? 

Skrevet

Jeg har ikke egentlig en mening om saken. Men her om dagen da jeg var ute og gikk tur med hunden kom det kjørende ut en Harley motorsykkel fra et gårdsrom et stykke foran oss. Jeg trakk litt på smilebåndet da jeg så at foran fyren som kjørte så satt det en mops med lærhette og motorsykkelbriller på. Så ikke ut som hunden hadde veldig mye i mot det :) 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, mints skrev:

Jeg har ikke egentlig en mening om saken. Men her om dagen da jeg var ute og gikk tur med hunden kom det kjørende ut en Harley motorsykkel fra et gårdsrom et stykke foran oss. Jeg trakk litt på smilebåndet da jeg så at foran fyren som kjørte så satt det en mops med lærhette og motorsykkelbriller på. Så ikke ut som hunden hadde veldig mye i mot det :) 

Jeg lurer vel egentlig litt siden både jeg og kjæresten kjører sykkel, og det hadde vært flott å kunne tatt med den firbeinte med på tur:ahappy:

Skrevet

Jeg har ikke mye peiling på mc, men hvor er det hunden skal sitte? Den må jo festes på noe vis? Den bør også ha hørselvern av noe slag, motorsykler bråker! Hvis det ikke er mulig å gjennomføre hadde jeg latt det være.

• Thanks 1
Skrevet

Ser for meg at dette er noe man må jobbe med og prøve seg frem på, som alt annet. 

Hvis dere har mulighet til å verne for bråk, vind, og farer på en forsvarlig måte, og samtidig kan vende hunden til det gradvis og kan holde øye med hvordan det har det er det vel ingen ting som står i veien. Det siste er kanskje et nøkkelpunkt, da - jeg har ikke peiling på MC, men de hjelmene jeg har lånt når jeg sitter bakpå er ganske skjermende, men det vet dere tusen ganger bedre enn meg!

Prøv - lytt til hunden og fornuften - mange gjør det jo med stort hell :ahappy:

• Like 1
Skrevet
19 timer siden, Tonje skrev:

Jeg har ikke mye peiling på mc, men hvor er det hunden skal sitte? Den må jo festes på noe vis? Den bør også ha hørselvern av noe slag, motorsykler bråker! Hvis det ikke er mulig å gjennomføre hadde jeg latt det være.

Som jeg nevnte i innlegget mitt er tanken at den skal sitte i spesialtilpasset tankveske på tanken på motorsykkelen. Bilde er for illustrasjon. Finnes andre typer tankvesker som er bedre enn den på bilde (er hentet fra google). Det finnes vernebriller, men har ikke sett noen form for hørselvern. Men det har jeg ikke sett etter heller. Jeg vil bare finne ut hva som er deres meninger om saken. Jeg bryr meg om hunden er trygg og har det godt, det er derfor jeg spør  hundefolk med langt mer erfaring enn jeg, da jeg er hundeløs. 
Bilderesultat for motorcycle dog

Skrevet

Jeg nevner også at dette ikke er noe som kommer til å forekomme, jeg vil bare vite hva deres meninger er, da jeg ikke klarer å lese så mye på det. Er derfor bare noe jeg lurer på. Takk. 

Skrevet

Jeg tror det er stor forskjell mellom korte kjøreturer og å kjøre langtur med hunden på MC. Dersom hunden liker det OG dersom du finner briller og ikke minst hørselsvern som passer hunden din ser jeg ikke noe problem. Regner med at det tar en del tilvenningstid da.

Skrevet

Kjenner to stykker som kjører mc med sidevogn som pleier å ha med bikkja. Dem er festa med sikkerhetsbilde og har briller. Hundene liker det begge to. :) Så lenge hundene liker det og går frivillig opp i vogna så ser jeg ikke problemet, så lenge man kjører pent. 

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...