QUEST Skrevet 20. August 2018 Rapporter Skrevet 20. August 2018 https://pedigreedogsexposed.blogspot.com/2018/08/pedigree-dogs-exposed-10-yrs-on.html 4 Siter
Orca Skrevet 20. August 2018 Rapporter Skrevet 20. August 2018 Den dama som har laget den og bloggen er fantastisk. Hun gjør en så viktig jobb. 3 1 Siter
Tyttebæra Skrevet 21. August 2018 Rapporter Skrevet 21. August 2018 Kan ikke si det var videre oppmuntrende lesing... Quote • Legislation: October 1st sees the introduction in the UK has of legislation that makes it a criminal offence to breed from a dog "if it can reasonably be expected, on the basis of its genotype, phenotype or state of health that breeding from it could have a detrimental effect on its health or welfare or the health or welfare of its offspring." The proof of this will be in the pudding but my hope is that a few high profile cases will act as warning shots over breeders' bows. There are similar laws now being enacted in Europe/Scandinavia, too. Denne loven vil sikkert fungere like "godt" som den vi har her i Norge, dessverre. Slike lover fungerer ikke når myndigheten som liksom skal håndheve denne nekter å kalle en spade for en spade. 1 Siter
Meg Skrevet 21. August 2018 Rapporter Skrevet 21. August 2018 jeg har mistet troen jeg. Folk jeg anser som relativt oppegående skjønner ikke at det de har i andre enden av båndet faktisk sliter med å puste, klarer ikke gå ordentlig eller har konstant hodepine. De ser bare en søt hund. Er ikke fransk bulldog den mest populære hunderasen i UK? 1 Siter
Nimbus Skrevet 21. August 2018 Rapporter Skrevet 21. August 2018 Just now, Meg said: jeg har mistet troen jeg. Folk jeg anser som relativt oppegående skjønner ikke at det de har i andre enden av båndet faktisk sliter med å puste, klarer ikke gå ordentlig eller har konstant hodepine. De ser bare en søt hund. Er ikke fransk bulldog den mest populære hunderasen i UK? Jepp! Hun påpeker det selv også: " Progress has been made in raising awareness of the health deficits associated with particular breeds, but the popularity of some of our most deformed and disabled breeds - Bulldogs, Pugs, French Bulldogs - has soared. The Frenchie is now the UK's most popular KC-registered dog - knocking the far more sensible (and more sound) Labrador off the top-spot it has held for decades." 2 Siter
Recommended Posts