Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Kan ikke si det var videre oppmuntrende lesing... :hmm:

• Legislation: October 1st sees the introduction in the UK has of legislation that makes it a criminal offence to breed from a dog "if it can reasonably be expected, on the basis of its genotype, phenotype or state of health that breeding from it could have a detrimental effect on its health or welfare or the health or welfare of its offspring."  The proof of this will be in the pudding but my hope is that a few high profile cases will act as warning shots over breeders' bows. There are similar laws now being enacted in Europe/Scandinavia, too.

Denne loven vil sikkert fungere like "godt" som den vi har her i Norge, dessverre. Slike lover fungerer ikke når myndigheten som liksom skal håndheve denne nekter å kalle en spade for en spade.

• Like 1
Skrevet

jeg har mistet troen jeg. Folk jeg anser som relativt oppegående skjønner ikke at det de har i andre enden av båndet faktisk sliter med å puste, klarer ikke gå ordentlig eller har konstant hodepine. De ser bare en søt hund. Er ikke fransk bulldog den mest populære hunderasen i UK? 

• Like 1
Skrevet
Just now, Meg said:

jeg har mistet troen jeg. Folk jeg anser som relativt oppegående skjønner ikke at det de har i andre enden av båndet faktisk sliter med å puste, klarer ikke gå ordentlig eller har konstant hodepine. De ser bare en søt hund. Er ikke fransk bulldog den mest populære hunderasen i UK?

Jepp! Hun påpeker det selv også:

" Progress has been made in raising awareness of the health deficits associated with particular breeds, but the popularity of some of our most deformed and disabled breeds - Bulldogs, Pugs, French Bulldogs - has soared. The Frenchie is now the UK's most popular KC-registered dog - knocking the far more sensible (and more sound) Labrador off the top-spot it has held for decades."

• Sad 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...