Millie Skrevet 28. Juli 2018 Rapporter Skrevet 28. Juli 2018 Har en 6 år gammel tispe som er grei og snill. Hun begynte i vår med å sette seg ned når vi gikk tur i nærområdet. Jeg forsøkte masse forskjellig: gi henne godbiter, lokke henne, bare overse det og fortsette å gå osv. Det jeg har gjort har ikke virket, for nå stopper hun og setter seg rett ned hver gang vi går tur ut fra huset. Jeg var redd hun var syk eller hadde smerter og tok henne til dyrlegen, men hun fant ingenting. Det som er rart er at i sommer har vi vært på hytta og hos venner, og begge de stedene gikk hun fint på tur uten noe tull. Hun gjør også det hvis jeg kjører bilen til skogen eller sjøen her vi bor. Det er bare når vi går ut av huset tullet begynner, men det er tungvint for hun setter seg før hun har fått gjort fra seg. Jeg er villig til å trene henne for å overvinne denne angsten eller låsningen hun har fått, men trenger gode råd. Er det noen som har noen råd å gi meg her? Siter
Ia Skrevet 28. Juli 2018 Rapporter Skrevet 28. Juli 2018 Hvordan er omgivelsene rundt hjemmet ditt i forhold til de andre stedene? Siter
Sofie & Aska Skrevet 28. Juli 2018 Rapporter Skrevet 28. Juli 2018 Hunden min gjør også det. Hun går til fotballbanen i den ene enden og gressbanen i den andre enden. Får hun ikke lov til å gå der og leke/trene så vil hun heller gå hjem og vente på å evt. få lov å gjøre noe mer spennende. Tisseturer i nabolaget synes hun rett og slett er kjedelig. Greit for meg, jeg er i grunnen enig. Hun blir med hvis jeg sier at vi skal, men som regel kjører vi avgårde når vi skal på ordentlige turer/på trening. Siter
Nemi1 Skrevet 29. Juli 2018 Rapporter Skrevet 29. Juli 2018 Minien, som er på samme alder som din, kan også godt finne på å snu og ville gå hjem. Men han er terrier, så han har sine egne ideer om hva som er gøy. Hvis han er opplagt kan han gå hvor som helst, er han derimot sliten vil han ikke gå i den koselige parken der han en gang ble angrepet av en løs hund. Turene i nabolaget går vi for hundens skyld, og vi har ikke noe mål med dem. Derfor spør jeg ham ofte i veikryss: Hvor har du lyst å gå? Og han vet veldig godt hvor han vil gå, og det forandrer seg for hver tur. Syns det er artig at han har sånne preferanser, og kan se på holdningen hans hvor godt han liker å få velge hvor vi skal gå. Jeg antar at dette ikke er noen hjelp for deg, men det viser i alle fall at det ikke er noe uvanlig problem;) Siter
Wilhelmina Skrevet 29. Juli 2018 Rapporter Skrevet 29. Juli 2018 6 hours ago, Sofie & Aska said: Tisseturer i nabolaget synes hun rett og slett er kjedelig. Greit for meg, jeg er i grunnen enig. Hun blir med hvis jeg sier at vi skal, men som regel kjører vi avgårde når vi skal på ordentlige turer/på trening. Sånn er min også. Og går vi tur for ofte på samme sted blir hun fort lei, så her prøver jeg å variere så mye som mulig. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.