Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke utstillinger skal dere på i år?


Hannah
 Share

Recommended Posts

Bare nysgjerrig, men hvilke utstillinger har/vil/ønsker dere å delta på i år??

Reiser dere langt for å delta på en utstilling eller holder dere heller til lokale utstillinger, og eventuelt når skal dere??

Jeg holder meg foreløpig til lokale utstillinger som ikke er for langt unna, men har ennå ikke helt bestemt meg for hvilke vi skal delta på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har listet opp  34 utstillinger som jeg vurderer, men jeg må se an hvem som dømmer, om det er noen som har pels, hvor fort de tar det de trenger ut fra årets mål, om jeg får fri fra jobb, og hva lommeboka tillater. Det er en kombinasjon av valpeshow for min nye valp, lokale utstillinger, rasespesialer, NKK-utstillinger i Norge, utenlandske utstillinger, dobbeltutstillinger (telles da som to), trippelutstillinger (telles da som tre). Jeg forventer derfor at den lista kuttes kraftig ned. I tillegg er det plass til både rallylydighet og lydighet i kalenderen, men stevner er det så mange av at jeg gidder aldri å kjøre langt for det. Jeg har også ni-ti ringsekretæroppdrag og et dommeroppdrag i kalenderen for i år.

Hittil i år har vi vært på én utstilling, og ett rallystevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare rasespesialen og Dogs4All som er banka her, tror jeg... men hadde tenkt å ta en tur til Finland for å se om vi får fatt i et finsk championat. Også har jeg gratis påmelding til den største svenske spesialutstillingen for begge hundene (siden de ble BIR og BIM på den utstillingen i fjor - og dermed fikk gratis påmelding som premie), og dit må vi kanskje dra da. Ellers har vi jo et mål om denne Nordic Champion-tittelen, så da må vi vel en tur til en slik utstilling i Sverige eller Danmark også (og om vi skal til Finland, så satser vi på at det også er en slik nordic utstilling). 

Vi dropper de små, lokale utstillingene tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høye ambisjoner om årets veteran og på topp 20 av mestvinner lista. Så planen er de fleste NKK i "nærheten" og noen små på Leto + 2 stk i Sverige, spesialen i Sverige og Norge og muligens den nasjonal i Danmark.

Så får vi se da, jeg pleier aldri å holde meg til planen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å få en int sløyfe i år pluss resten av certa jeg trenger til vanlig nuch (med unntak av det jeg trenger etter fylte to år).Han er jo unghund, så det er vel begrenset hva som er nødvendig å dra med seg? Gleder meg til rasespesialen og D4A! :) 

Prøver å få til en helg i Danmark, men ser mørkt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på 2-3 i Tyskland, 2 i Danmark,  noen NKK, noen små, noen valpeshow, kanskje. Sånn blir det neppe. Har også lyst til å dra til WDS men det tipper jeg ikke går. Jeg starter i jobb etter endte studier ca 1. juli og først når jeg ser turnusen der vet jeg hvilke utstillinger som kan være aktuell fremover etter dette. Før dette er det litt andre ting som også gjør at utstillinger nedprioriteres. Skal nok være fornøyd om jeg får til noen her til lands, 2 i Tyskland/Danmark. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Kangerlussuaq said:

Hvor finner man oversikt på utstillinger i Tyskland og Nederland?

VDH utstillinger: https://www.vdh.de/ausstellungen/karte/
For raseklubbenes utstillinger så må man vel inn på den enkelte raseklubb å sjekke. 

Nederland: 
https://www.houdenvanhonden.nl/activiteitenagenda/?activityTypeFilter=Exhibits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih! Kanskje jeg må begynne å tenke på utstillinger igjen? Jeg skal på hundefestivalen i Selbu med eller uten valp. Og hvis jeg faktisk har valp så skal jeg vel farte litt rundt på valpeshow utover høsten og vinteren, bare for trening og sosialisering. Oppdal 23 September kanskje?

Endret av Symra&Pippin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Snøfrost said:

VDH utstillinger: https://www.vdh.de/ausstellungen/karte/
For raseklubbenes utstillinger så må man vel inn på den enkelte raseklubb å sjekke. 

Nederland: 
https://www.houdenvanhonden.nl/activiteitenagenda/?activityTypeFilter=Exhibits

Oi er jo storutstilling rett borti nabobygda nå i helga. Martini-show til og med :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...