Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Skrevet

Akkurat nå, Debbie skrev:

29261473_10160108229215164_7318361583594image.thumb.png.563924e49ac10ec59fec410527d779d4.png

Vi klarte det:)

Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Se der ja :D Det gikk jo som håpet det - lett som en plett :D Gratulerer! 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Debbie skrev:

29261473_10160108229215164_7318361583594image.thumb.png.563924e49ac10ec59fec410527d779d4.png

Grattis :)  Helt vilt at det der er en G kritikk liksom :/ 

• Like 2
Skrevet
Just now, yurij said:

Det så jo ut som en exc kritikk vi har fåt oO 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Wachita skrev:

Det så jo ut som en exc kritikk vi har fåt oO 

Erfaringsmessig kan man ikke lese premiegrad ut fra den skrevne kritikken! Ulike dommere bruker ulike ord og legger ulik vekt på ordenes betydning. Et GODT hode, er ikke nødvendigvis sammenfallende med premiegraden GOOD - for å si det sånn :ahappy:

• Like 5
Skrevet
Just now, Siri said:

Erfaringsmessig kan man ikke lese premiegrad ut fra den skrevne kritikken! Ulike dommere bruker ulike ord og legger ulik vekt på ordenes betydning. Et GODT hode, er ikke nødvendigvis sammenfallende med premiegraden GOOD - for å si det sånn :ahappy:

Men da kunne de skrevet enn litt annen kritikk enn den der, for å gi gult. For jeg syns ikke det er en gul kritikk i det hele tatt :P 

• Like 1
Skrevet (endret)

Fest i overetasjen. Jeg har låst for å unngå at noen går inn feil dør, det har skjedd før :lol: Trenger ikke å tenke på å sove med det første da. Enda godt jeg har ei venninne som jobber natt så jeg har noen å skravle med :P

Er det forresten bare jeg som blir litt ekstra glad i egen hund når jeg passer andres hunder? :P Twist er virkelig en real, ukomplisert og trivelig gutt altså :wub: Han har sine mangler han og, men i det store og hele er det bare bagateller. 

Endret av MarieR
  • Like 1
Skrevet

Så gøy å se at så mange har gjort det bra på utstilling i dag :ahappy:

I kveld klarte jeg ikke å bestemme meg for hva vi skulle ha til middag, så ble stekt ris og fish & chips :aww: gleder meg til å spise rester til frokost i morgen :D

Hundene ble overlykkelig over at jeg strødde erter over hele stuegulvet :lol: hadde noen sagt til meg for 3 år siden at jeg kom til å få hunder som blir vill av erter så hadde jeg ledd de opp i ansiktet :aww::lol: 

Vi har ikke gjort noe i dag vi. Eller vi har vært litt i hagen, men utenom det så har dagen vært meget rolig. Har vært så sliten, så etter at Melvin ble badet og hønene fikk det rent så sluknet jeg helt :P Godt hundene tåler en rolig dag, eller de har løpt godt fra seg i hundegården :lol: lite er så morsomt som en plastflaske, da blir Casper helt vill i nikkersen :D Og Melvin prøver for harde livet å holde følge med Casper :lol:

• Like 1
Skrevet
17 minutter siden, Wachita skrev:

Men da kunne de skrevet enn litt annen kritikk enn den der, for å gi gult. For jeg syns ikke det er en gul kritikk i det hele tatt :P 

Men det mente nok dommeren :P 

Guest *Kat84*
Skrevet
40 minutter siden, Debbie skrev:

Gratulerer! Selvfølgelig gikk det som forventet! :D Men he6kt ærlig synes jeg det virker som i hvert fall en VG kritikk. Men så er jo dommere forskjellige. Kjempeflott uansett! :D

Nå er mandlene begynt å bli større, og jeg begynner å bli tett i nesa. Og akkurat nå når jeg var begynt å kunne fungere normalt igjen på alle områder :hmm:

Skrevet
50 minutes ago, Debbie said:

Grattis :D:D

Ang kritikker, så er det veldig forskjell på om dommern nevner alt som er "gæernt" eller om de påpeker det som er bra. Jeg har sett rødsløyfekritikker hvor man skulle tro utifra kritikken at det er en gulsløyfe, fordi det ramses opp masse "feil". Så enig med @Siri at det er helt umulig å gjette premiegrad urifra kritikker.  

Fordelen med å gjøre ting jeg absolutt ikke har gjort før og egentlig ikke har peiling på hva jeg driver med, er at jeg lærer så lenge jeg prøver og finner nye løsninger underveis. :ahappy: 

• Like 3
Skrevet
39 minutter siden, yurij skrev:

Tenkte jeg også. Er jo litt for åpenbart at premiegraden er pga at hunden er av brukstype. Men så skriv det da vel!

• Like 2
Guest lijenta
Skrevet
8 timer siden, Yellow skrev:

Sikkert veldig godt grep på isen på de, men hva skjer om du er uheldig og klarer å tråkke på hundens pote med det greiene der? (Kanskje bare jeg som grubler over alt "hvisomattedersomatte"... ?)

Lignende har  jeg hatt i nærmere ti år og jeg har trekk fysak så der er det ikke noe problem. Med han lille så her jeg sett etter mer men han og holder faktisk avstand han også. SIden jeg bor i en bakke så måtte jeg bruke dem alltid. Ei jeg kjenner i bunnen av bakekn har slitt sine så mye at dem er blitt butte med over en cm

Skrevet

Er så trøtt i kveld, så tror jeg skal legge meg når jeg har sett ferdig denne episoden med Jane the virgin.

Jeg virkelig elsker den serien! Drama, romanse og så er den laget på en litt annen måte enn andre romantiske drama serier. Det liker jeg :D

• Like 1
Guest Christine
Skrevet

Det er så gøy når man på konkurranse løper i mål med sommerfugler flaksende i magen og et bredt smil om munnen uansett resultat! I dag var en slik dag, for jeg fikk løpe med settervimsen igjen :heart: Ikke værst å fungere bra i alle fire løp når han blir 11 i starten av mai. Sprekingen min det :ahappy: 

Skrevet
54 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Noen som bryker storytel innpå her? Er det bra?

Jeg bruker det daglig og synes det er bra. Bruker hovedsakelig på mobil, liker ikke pc appen. 

• Like 1
Skrevet

1 time siden, AnkiogBonita skrev:

Noen som bryker storytel innpå her? Er det bra?

Jeg er fornøyd med appen på tlf :) det er 2 ukers gratis prøvetid

Skrevet
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Jeg er fornøyd med appen på tlf :) det er 2 ukers gratis prøvetid

Dukket opp reklame om det på fb og vurdere å prøve ut. Blir på telefonen siden pcn min ikke funker så godt for tiden. 

Skrevet

Jeg begynner jo å bli litt nysgjerrig på hva denne Mette som det stadig refereres til i en reklame her på Sonen egentlig har mistet? For i følge reklamen; 'Mette sjokkerer kongefamilien- Jeg har mistet 23 kilo' Jaha..23 kilo hva da? :P Jeg kunne jo kommet opp med et par forslag men..:innocent:

• Haha 3
Skrevet

Jeg har fått kritikker med exc og ck som er dårligere enn den over. Mitt inntrykk er at om kvaliteten er lavere så bestreber dommer seg på å skrive positive ting i kritikken, mens på en av høyre kvalitet poengterer det som er å trekke for. Så, som Siri sier, men kan ikke basere premiegrad ut i fra hva som står i kritikken :) 

Hatt svigerinne på besøk, trivelig som alltid - og litt småbeige akkurat nå :lol: 

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...