QUEST Skrevet 28. Februar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 Jeg ser at jeg har forklart meg for utydelig i åpninginnlegget mtp hva jeg spurte etter Hvis du nå har bestemt deg for å kjøpe en hund av rase X , er det nok at hunden er gjenkjennelig som den rasen den er, eller er du opptatt av hvilken type det er innen rasen? I mange raser er det ganske store typeforskjeller ute og går , alle forsåvidt innenfor standarden men det kan likevel være relativt store forskjeller. Hvor kraftig /elegant, hodefasong, pelsmengde/lengde, øreplassering o.s.v. Da jeg etter bittelitt () leting fant min 'nye' rase, gikk det fort opp for meg at det er ganske store typeforskjeller ute og går. For meg er det viktig at hunden er av den typen jeg foretrekker, ikke at den bare er gjenkjennelig som den rasen den er. Så..hvor viktig er det for deg, at hunden er den typen i rasen som du eventuellt foretrekker? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 16 minutter siden, Shlush skrev: Hvor har du kjøpt fra? ? Sheltie med lette ører ser fortsatt ut som en sheltie for meg, men en kelpie med hengeører ser ut som en blandinshund ? Uff! Innsiden er selvsagt viktigst. Men det har mye å si for utseende ? Svangens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Th3a Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 (endret) 1 hour ago, QUEST said: Så..hvor viktig er det for deg, at hunden er den typen i rasen som du eventuellt foretrekker? Da jeg saumfarte oppdrettere i Skandinavia valgte jeg bort enkelte rett og slett fordi jeg ikke likte typen. Og valget av oppdretter ble avgjort blant annet fordi jeg likte typen på hans hunder. Jeg melder meg inn i shallow-gjengen... Endret 28. Februar 2018 av Th3a 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 Veldig viktig. Jeg kjøpte valp av en oppdretter som lagerveldig typelike hunder , når han fikk et kull med mye løpere på begge sider . Regnet med at det gav et relativt safe resultat og det gjorde det. Skulle gjerne parret mine to om man kunne bestilt bare to valper man kunne beholdt selv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 Jeg vet ikke faktisk.. Men jeg ser jo at det er typer jeg liker bedre enn andre. Men det hadde jo vært gøy hvis min drøm om maskothund slår til. Da vil jeg nok gå for et pent individ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 28. Februar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 (endret) 41 minutter siden, yurij skrev: Veldig viktig. Jeg kjøpte valp av en oppdretter som lagerveldig typelike hunder , når han fikk et kull med mye løpere på begge sider . Regnet med at det gav et relativt safe resultat og det gjorde det. Skulle gjerne parret mine to om man kunne bestilt bare to valper man kunne beholdt selv Ja tenk så praktisk det hadde vært! At man kunne bestille antall hvalper og kjønn før man parret! Da hadde jeg nok parret noen av tispene opp igjennom, for de hadde mentale kvaliteter jeg absolutt ville duplikert! ( forhåpentligvis) Endret 28. Februar 2018 av QUEST Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 I utgangspunktet ikke særlig viktig, men er muligens avhengig av hvilken rase det er. Så lenge jeg får en frisk hund som tåler en støyt både fysisk og mentalt uten å bli ødelagt så er jeg egentlig fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 Helsa først,men jeg bør helst like noe ved utseendet på den. Også er jeg opptatt av størrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 3 timer siden, Tonje skrev: Svangens Å så kult! Tror det er en kjempekull ? Du må lage tråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 28. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2018 Ja, selvom jeg ikke stiller lenger liker jeg å ha noe pent å se på 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrullings Skrevet 1. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2018 (endret) .. så at dette ikke var relevant da jeg leste innleggene over. Endret 2. Mars 2018 av Maria_ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts