Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Skrevet

Ser van helsing, og venter på at gubben skal komme inn. Gjett hvem so kommer til å drømme skrudde drømmer om vampyrer og greier  de neste nettene. :aww: 

Skrevet
6 timer siden, Debbie skrev:

Hipp og hoi

i dag er det mandag. Jeg foreslo på møte på jobb idag, at mandager burde begynne ost, vin og kjeks... var visst bare jeg som hadde lyst til det..

Synes det var en strålende idé! :D

• Like 1
Skrevet
10 hours ago, Siri said:

Så lenge hun er flink på rette måten, så :D 

Hun er det :ahappy: 

10 hours ago, Siri said:

Ååå, jeg ønsker meg egentlig også ekstralys på min bil - de vanlige suger... men jeg ser liksom godt nok da, så det får vente litt tror jeg :ahappy:

Jeg ønska meg i utgangspunktet en bil med ålreite fjernlys, men det har det ikke vært på hverken Roomsteren, Galaxyen eller Chryslerene jeg har hatt :lol: Det er dog ikke før vi flytta på landet jeg følte jeg måtte ha bedre lys da :P 

Skrevet

Godt å komme hjem til glad Sinner-man :wub:  Selv om han er veldig sulten og ikke helt forstår ørten måltider som tilsvarer mengde godbiter for en liten sitt :lol: 10-15 små kuler er liksom ikke ett måltid sier han :P

Skrevet
21 minutter siden, 2ne skrev:

Hun er det :ahappy: 

Jeg ønska meg i utgangspunktet en bil med ålreite fjernlys, men det har det ikke vært på hverken Roomsteren, Galaxyen eller Chryslerene jeg har hatt :lol: Det er dog ikke før vi flytta på landet jeg følte jeg måtte ha bedre lys da :P 

Japanske biler er kjent for å ha dårlig lys, men det er jo ikke bare de. Jeg savner gode spredere som lyser godt opp i sidene når jeg kjører i mørkt hjorteterreng. Skal vel kanskje heller ikke se bort fra at alder kan ha noe å gjøre med lysbehovet... 

• Like 1
Skrevet
Just now, Kokospaniel said:

Japanske biler er kjent for å ha dårlig lys, men det er jo ikke bare de. Jeg savner gode spredere som lyser godt opp i sidene når jeg kjører i mørkt hjorteterreng. Skal vel kanskje heller ikke se bort fra at alder kan ha noe å gjøre med lysbehovet... 

I dag mårrest gikk det nesten to rådyr. Puh. Takk til Audiens gode fjernlys for å redde de livene :D 

Skrevet
9 timer siden, Raksha skrev:

Du får gjøre som meg, kjevle ut en passende klump, del i ruter og stek. Sist så vek jeg ikke fra stekeovnen, da gikk det fint :D

Men jeg er ikke så himla glad i stekte pepperkaker, sånn sett... deigen er bedre :aww: 

9 timer siden, Midas skrev:

Han skulle bare visst hvor mye sympati han sanker for den handlingen sin :lol: 

Han kan antakeligvis også snart bli utropt til Sonens Helgen :lol: 

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Godu å komme hjem til glad Sinner-man :wub:  Selv om han er velsig sulten og ikke helt forstår ørten måltider som tilsvarer mengde godbiter for en liten sitt :lol: 10-15 små kuler er liksom ikke ett måltid sier han :P

Så godt å høre :ahappy:

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Selvsagt har det OVERHODET ingenting med det å gjøre... INGENTING faktisk :aww: Hrmpf... 

Men gjett hva som kommer ned fra himmelen her da? Det er hvitt og faller sakte... 

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet
19 minutter siden, JeanetteH skrev:

Godu å komme hjem til glad Sinner-man :wub:  Selv om han er velsig sulten og ikke helt forstår ørten måltider som tilsvarer mengde godbiter for en liten sitt :lol: 10-15 små kuler er liksom ikke ett måltid sier han :P

Så godt å høre :wub: Sinner-gutten blir helt bra han :heart: 

Det var visst noe nyheter som skulle deles på jobb, så jeg hadde bestemt meg for å være der en stund i hvert fall selv om kroppen verker, hodet dunker, og ingenting fungerer som jeg vil. 

Slik gikk der derimot ikke, for når jeg satte meg i bilen og skulle starte så får jeg opp varsellys. Joda, der var det bremsefeil, airbagfeil, og gudene veit. Og så blei det svart. 
Nå håper jeg det bare er batteriet som spiller meg et puss. Den er tross alt 7 år gammel, og det er samme batteriet som står i som når den var ny. :aww: 
Aller helst har jeg lyst å legge meg i fosterstilling å grine over bilutgifter denne måneden, men det hjelper mest sannsynlig ikke. Så jeg får vel heller bare ta det som en ferie og bruke dagene på Netflix og sånn... *sukk* 

Skrevet

Nå er det nok snø altså... 

Også er jeg litt små sursk på morgenen. På vei til jobb (i snøkaos) så dør plutselig DAP adapteren... den er under ett år gammel så det synes jeg er relativt dårlig av den...

Skrevet

Uten ordentlig strøm kan det bli en spennende dag. Har fått kokt kaffe på dieselaggregat. 

Ledningene til både strøm og telefon er nede. 

Vi er avhengige av strøm for å få vann.

Det enkle liv, m.a.o.

Skrevet
34 minutter siden, Siri skrev:

Selvsagt har det OVERHODET ingenting med det å gjøre... INGENTING faktisk :aww: Hrmpf... 

Bilens alder da? Er det et bedre forslag?

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Uten ordentlig strøm kan det bli en spennende dag. Har fått kokt kaffe på dieselaggregat. 

Ledningene til både strøm og telefon er nede. 

Vi er avhengige av strøm for å få vann.

Det enkle liv, m.a.o.

Jeg har vurdert aggregat og vendebryter inn til huset i tilfelle strømbrudd. Mannen synes jeg drar det litt langt... Vi har heller ikke vann når strømmen går, men har et lager av både vaske-/dovann og drikkevann stående (gleden over borehull). Og så ønsker jeg meg en skikkelig vedovn, for vi har bare gassovn hvis strømmen går. Jeg fikk i det minste primus til jul, så jeg kan koke kaffi og svi litt mat om strømmen er borte. 

Skrevet
1 hour ago, Kokospaniel said:

Nei, ikke bare de, jeg har ikke japanske biler :P Alder kan kanskje ha noe å si, men jeg tror ikke jeg så så godt i nattemørket som ung heller, altså ;) 

Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med fine lille valpen, som sov helt til 9:30 i dag. Ble lufta rett før TJ kjørte til jobb, og la seg pent ned igjen og sov et par timer til ved sin forkjøla matmor. Har droppa å lufte henne på natta siste tiden, for hun er fullstendig i koma så er bare slemt å skulle vekke henne når hun ikke lengre våkner av at jeg er oppe på do (er jeg som har vekt henne tidligere om natta, ikke omvendt - nå er hun visst vant til at jeg flyr opp og ned og sover seg igjennom det :lol: ). Og vi har hatt to dager uten noe uhell inne, spent på hvor lenge det varer. Hun er jo bare 13 uker så regner med det tar litt tid før det er helt stopp, men hun er ikke konstant lekk lengre i det minste. Hjelper på at hun ikke spiser sin egen kroppsvekt i snø også da. 

Håper forkjølelsen gir seg før helga. Vi skal på besøk til TJs farmor, og hun blir så lei seg om vi må avlyse (vi er der alt for sjeldent i tillegg). Men en kan ikke dra på besøk snørrforkjølt til ei på nærmere 90 som har dårlig immunforsvar ... 

• Like 5
Skrevet

Valpen har skjønt hvordan han presser seg igjennom kompostgrinda i trappa opp til soverommet mitt. Får besøk hver morgen sånn i femdraget. :P

Krafsekrafse

Ba-dump ba-dump ba-dump

Tasstasstasstass

Neimen Heeeeeei! Var du her?! :lol:

• Like 12
Skrevet

Hadde lagt meg deilig frokost, egg, bacon, rundstykke og tomater. Så måtte Melvin på do, og vi gikk selvsagt ut. Kom inn igjen og skulle spise ferdig, plutselig var ene baconbiten borte :o mini er blitt så stor at han klarer å stjele fra stuebordet :o

• Like 4
Skrevet

Magen min krangler veldig i dag, tror ikke den likte at jeg spiste yoghurt til frokost og fulgte opp med en iskaffe nå. Merkelig egentlig, for jeg pleier ikke å reagere på meieriprodukt. :icon_confused: Jaja, det går vel over. 

Nå skal vi straks ut på tur. Håper det fremdeles er fremkommelig i skogen. Jeg er egentlig klar for vår kjenner jeg...enten det eller 10 cm til med snø. Det ser dårlig ut da, for nå er det meldt mildvær etterfulgt av ny periode med frost. Hurra for typisk vinter i trøndelag. 

Skrevet
Akkurat nå, MarieR skrev:

Magen min krangler veldig i dag, tror ikke den likte at jeg spiste yoghurt til frokost og fulgte opp med en iskaffe nå. Merkelig egentlig, for jeg pleier ikke å reagere på meieriprodukt. :icon_confused: Jaja, det går vel over. 

Nå skal vi straks ut på tur. Håper det fremdeles er fremkommelig i skogen. Jeg er egentlig klar for vår kjenner jeg...enten det eller 10 cm til med snø. Det ser dårlig ut da, for nå er det meldt mildvær etterfulgt av ny periode med frost. Hurra for typisk vinter i trøndelag. 

Du har i hvertfall ikke skiløyper i alle skogene. Her går det KUN i asfalttråkking om dagen.

Skrevet

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Bilens alder da? Er det et bedre forslag?

Jeg kan godta det forslaget :aww: 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Jeg har vurdert aggregat og vendebryter inn til huset i tilfelle strømbrudd. Mannen synes jeg drar det litt langt... Vi har heller ikke vann når strømmen går, men har et lager av både vaske-/dovann og drikkevann stående (gleden over borehull). Og så ønsker jeg meg en skikkelig vedovn, for vi har bare gassovn hvis strømmen går. Jeg fikk i det minste primus til jul, så jeg kan koke kaffi og svi litt mat om strømmen er borte. 

Her blir det også dårlig med vann når strømmen går, så jeg har fylt diverse bøtter og dunker med vann nå i tilfelle det blir strømbrudd igjen. Med enda mer snø og kanskje våt snø, så er jo sjansen stor for ytterligere strømproblemer. Jeg har heldigvis vedovn, men den er ikke mye tess til å varme mat på... og primusen ligger i bobilen - som står hos forhandler etter garantireparasjoner i høst. 

Skrevet
53 minutter siden, mushi skrev:

Du har i hvertfall ikke skiløyper i alle skogene. Her går det KUN i asfalttråkking om dagen.

Godt poeng :P Men da kunne jeg gått på ski i det minste. Det var såpass glatt i skogen nå at det blir nok mest asfalt på oss også fremover. Falt i en spesielt glatt bakke og tipper jeg kommer til å kjenne det godt i ryggen, skulderen og hofta i morgen. Klarte å vri meg så jeg ikke smalt bakhodet i isen vertfall. Twist syntes selvsagt det var hysterisk morsomt at jeg plutselig lå rett ut på bakken :lol: 

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for å gå tur å grille i skogen idag... og det gjorde vi selv om det pøsregnet. Ble koselig,men vi holdt ikke ut mer enn to timer- det var vått.

19961229_10159871769795174_6495939522111

• Like 7
Skrevet
Godt poeng [emoji14] Men da kunne jeg gått på ski i det minste. Det var såpass glatt i skogen nå at det blir nok mest asfalt på oss også fremover. Falt i en spesielt glatt bakke og tipper jeg kommer til å kjenne det godt i ryggen, skulderen og hofta i morgen. Klarte å vri meg så jeg ikke smalt bakhodet i isen vertfall. Twist syntes selvsagt det var hysterisk morsomt at jeg plutselig lå rett ut på bakken [emoji38] 
Du må ha brodder... Jeg har kjøpt sko med pigg. Vel verdt pengene! Jeg går ikke ski med hundene mine nei, ønsker å komme fra det med livet i behold. [emoji23]

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...