Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenavn - the bucket list


Pringlen
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Rocket skrev:

Åh, kom på enda ett! Har lyst på en hund som heter Iso en gang, da kamerarelatert. Eneste som da dukker opp i hodet mitt er en flott schäfer hannhund. Så om jeg noengang skal ha en sånn så skal den hete Iso. :D 

Også har jeg veldig lyst på en Anti. Det har jeg ingen assosiasjoner til enda, annet enn JackSepticEye (Youtuber) som inspirasjonen kommer fra. 

Hmm jeg tror Anti og Ante er ridderne i ridderdalen, i julekongen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror liksom at mitt planlagte navn til neste valp er så enestående vakkert og kreativt at dersom jeg sier det høyt så vil alle nye tisper få det navnet. Greit å ha trua på seg selv og sin egen sma

Min neste hund skal hete Cash. Bare for å symbolisere hva de tre siste hundene jeg har hatt har kostet i utgifter på veterinær 

Hvis jeg skulle hatt flatcoated retriever hannhund så skulle den hett: Herr Hundén (de er så herre med hatt i ansiktet). Eller hvis det hadde blitt en griffon så skulle den hett Mysil Bergsprekke

2 hours ago, Smartingen said:

Ja, derfor jeg sa at det ble Galileo Galilei istedenfor Kepler (tyskerene har ikke for vane å kalle flyplasser opp etter folk :P )

Ah, misforstått ? Men tyskerne kaller opp flyplasser etter folk de, gjerne politikere :P Sjekk HAMburg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å kalle opp hundene etter folk, jeg visst... Robert er "oppkalt" etter Bob Dylan (min favorittmusiker/låtskriver/tekstforfatter), mens Jesper er "oppkalt" etter nabogutten fra jeg var liten, en utrolig søt og snill gutt, men ganske rampete (sånn som Jesper var når han var valp)

Min fremtidige puddel skal hete Éponine, etter karakteren i Les Misérables. Det kan jo forkortes til mye rart om jeg vil forkorte det også. Alternativt Antoinette. 

Fremtidige gårdshundnavn er muligens Gregers (Gramm, men jeg kjenner allerede en gårdshund som heter Gramm, så det får bli Gregers), Ida (Emils lillesøster), Tiril eller Siri (fordi det er fine navn), Gordon, Roar eller Truls. Gårdshunden passer liksom best til skandinaviske navn, synes jeg, så Gordon hadde kanskje heller passet til en litt mer engelsk rase.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver stadig å tenker på fine navn til framtidige hunder. Skal muligens ha et kull på yngste tispa mi dersom ho viser seg å vere bra, og då må eg jo ha superfancy finske navn til ein finsk rase! Ho heiter Päivi, skulle eigentleg heite Taiga, og det angrer eg litt på, då eg syns Taiga har ein litt større betydning enn Päivi (som er ein form for Päivä som betyr dag, Taiga betyr boreal barskog som er eit belte som strekker seg over heile den nordlegaste delen av verden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Annegru skrev:

Jeg liker å kalle opp hundene etter folk, jeg visst... Robert er "oppkalt" etter Bob Dylan (min favorittmusiker/låtskriver/tekstforfatter), mens Jesper er "oppkalt" etter nabogutten fra jeg var liten, en utrolig søt og snill gutt, men ganske rampete (sånn som Jesper var når han var valp)

Min fremtidige puddel skal hete Éponine, etter karakteren i Les Misérables. Det kan jo forkortes til mye rart om jeg vil forkorte det også. Alternativt Antoinette. 

Fremtidige gårdshundnavn er muligens Gregers (Gramm, men jeg kjenner allerede en gårdshund som heter Gramm, så det får bli Gregers), Ida (Emils lillesøster), Tiril eller Siri (fordi det er fine navn), Gordon, Roar eller Truls. Gårdshunden passer liksom best til skandinaviske navn, synes jeg, så Gordon hadde kanskje heller passet til en litt mer engelsk rase.. 

Eponine hadde jeg også store planer om å bruke, men siden jeg var litt usikker på hvor jeg skulle forkorte det så slo jeg det fra meg. For det hadde vært litt teit for en syklist/sykkelfantast å ha ei bikkje som hette Epo liksom:P

Ellers har jeg i bakhodet det  å jinxe et navn. Derfor perfekt at Prima heter prima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg noen gang skulle få en svart/hvit sheltie hanne, så skal den hete Zorro.

Har også lyst på en Chili (om liten sobel), Snø/Sno (om blue merle/bi Blue), og siden jeg har en Nemo, skulle jeg jo egentlig også hatt en Dory også! 

andre navn jeg tenker på er Chip, Turbo, Mocca, Solo, Turte, Mini, Dumle :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 at 7:41 AM, Rocket skrev:

Åh, kom på enda ett! Har lyst på en hund som heter Iso en gang, da kamerarelatert. Eneste som da dukker opp i hodet mitt er en flott schäfer hannhund. Så om jeg noengang skal ha en sånn så skal den hete Iso. :D 

Også har jeg veldig lyst på en Anti. Det har jeg ingen assosiasjoner til enda, annet enn JackSepticEye (Youtuber) som inspirasjonen kommer fra. 

Det skal min neste hete, Iso :aww: 
Litt fordi det blir kamerarelatert, og litt fordi (med god fantasi) man kan "kalle opp" etter Yoshi :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...