Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november

Tonje
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, SFX said:

Der planla du godt! :D

Men det er jo en himla kålete dato, så spørs om man får gjort noe med det uansett da :P 

2 minutes ago, SFX said:

Jeg hadde egentlig tenkt å få handlet litt i dag, for jeg har tid etter jobb i dag. Men det er ikke så mye penger på konto. Trygda kommer i morgen, men jeg forventet å få ringsekretæroppgjøret fra D4A før helga, siden det sto at det kom innen maks fem dager. Men den er ikke på konto nå, så da kommer den vel ikke i dag. Jeg rekker ikke å handle noe i morgen, får se hva jeg får til på onsdag - men ikke lett når bilen skal stå på verksted. Da står vi igjen med torsdag, og så nærme advent pleier det å være rimelig utplukket for det meste. Jeg skjønner at det er noen lover og regler som gjør at pengene må komme på konto, men jeg savner den tiden vi fikk ringsekretæroppgjøret kontant. Det er jo utlegg med parkering og bensin for å jobbe også.

Jaja, alt løser seg som regel til slutt. 

Det gjør jo det, men lite ålreit gjort av NKK. Har man sagt en frist så får man holde seg til den. Om den av forskjellige årsaker ikke lar seg holde så sier man fra om det.

Skifte på meg noe annet enn kjole og ta med Smulebarnet ut på tur.

@Siri Østerrike  

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

For første gang ville ikke Felix være med på tur selv om samboer ikke var hjemme, så jeg og Blaze gikk alene igjen vi da. Dette begynner å bli en litt småtrist vane. Dumme medisin! 

Trøstespiser klementin og drikker te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

God bedring! 

Takk :) Nå er det bare 3 dager igjen så er jeg kvitt skiten :D 

3 timer siden, Pixie skrev:

Sjekket såvidt tog/fly-billetter "hjem" til jul, er nok litt sent ute. Utsolgt, utsolgt eller grisedyrt. Ser ut som det blir jul på hybelen gitt.

:hug: 

Etter en natt med særdeles lite søvn, og videre en dag med ikke akkurat verdens mest imøtekommende kunder på tråden så er jeg trøtt og sliten. Det hjelper heller ikke at en venninne hadde noe trist å fortelle i dag, så humøret falt kraftig 
Så nå skal jeg fråtse i karbohydrater fordi jeg synes jeg fortjener det i dag. Kjøpte spaghetti jeg skal bruke som middag, og sjokolade jeg skal ha som dessert. Tilbehøret til spaghettien blir baguette. 
Så får jeg bruke den øyeblikkelige boosten av energi til å gå en god tur med Sjef i sluddet. Det føles faktisk som en veldig god dag for nettopp det. Regn og sludd. Og så skal jeg sette meg ned og se på TV frem til TBBT er ferdig, og så skal jeg i dusjen og legge meg. Så får jeg bare håpe at jeg sover bedre i natt når jeg er enda mer sliten enn ellers enn hva jeg gjorde natt til i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Men det er jo en himla kålete dato, så spørs om man får gjort noe med det uansett da :P 

Lærere, ass... 

2 minutter siden, Line skrev:

Det gjør jo det, men lite ålreit gjort av NKK. Har man sagt en frist så får man holde seg til den. Om den av forskjellige årsaker ikke lar seg holde så sier man fra om det. 

Ja, det er nesten 1400 kroner, det utgjør en forskjell for de aller fleste, og en planlegger jo ut fra når en har fått beskjed om at det er penger på konto. Har det ikke kommet i morgen, så purrer jeg.

2 minutter siden, Siri skrev:

Og jeg tenker på at da er sikkert Willy pensjonert... Hvor er EDS i 2019 forresten? 

Østerrike, så jeg håper å kombinere med ferie, fjelltur og bare kos. Så får hun heller være syv år og 356 dager eller noe sånt. Glam er litt over fire da, så kanskje det kan passe å stille ham. Men vi forsøker å lage junior i 2018, noe nyttårsforsett må en jo ha :P 

Så får Foenix jakte veterantitler i Norden på høsten/vinteren. For jeg flyr ikke til WDS i Kina.

2 minutter siden, Siri skrev:

Hva i all verden er det som skal være utplukket til advent? Hamstrer folk adventsstjerner og lilla lys? :o 

Ja, de gjør faktisk det, et år fant jeg ikke kubbelys med tall fra 1 til 24, og i fjor fikk jeg ikke kjøpt lilla løpere fordi salget på adventspynt startet ei uke før advent og alt forsvant. 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Takk :) Nå er det bare 3 dager igjen så er jeg kvitt skiten :D 

Da satser vi på at du får en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg på at jeg sa ja til å trene i kveld. Mørkt, det blåser, regner og er holkeføre ute..

I natt lurte jeg på noe, og har egentlig ikke funnet svaret enda så sonen:

Harry og Ronny stjeler farens bil for å rekke Galtvort, så forsvinner bilen, vi møter den senere i den forheksede skogen. Men etter det da? Forsatte den bare å leve der, ble det en villbil? Det lurte jeg på i natt...

Ellers så  skal vi øyelyse imorra- det blir spennende.

Nei, får stelle meg til vi skal ut å trene. Ha en fin kveld sonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Vilje skrev:

Jeg bestilte et derfra, har ikke brukt det så mye. Det ser forsåvidt pent ut, men det er litt sånn tynt og plastikkaktig. Føler vel kanskje man får det man betaler for. En tidligere hund fikk skinnhalsbånd fra CM design, det var rålekkert (og dyrt). :) 

Okey, greit å vite. man kan vel ikke forvente all verdens når det er så billig :) for min del blir det litt bortkastet å bruke masse penger på halsbånd, da hun i utgangspunktet ikke skal bruke det pga luftrørskollaps. Så det blir mest til "pynt" egentlig, og når vi er på besøk, eller bare ut i hagen for å tisse. Hvis ikke hadde jeg absolutt kjøpt et med kvalitet! Har sett så mange fine, med broderte navn osv, men 4-500 kr for et halsbånd som blir lite brukt er litt drøyt syns jeg:shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg gjort unna en del småtteri på jobb som har blitt utsatt lenge, godt og endelig kunne stryke det av lista :ahappy: Måtte le litt av unghingsten da, han er nemlig helt overbevist om at han ikke kan bevege seg uten sko på :lol: Brukte en halvtime på turen fra stallen til paddocken. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pixie skrev:

Sjekket såvidt tog/fly-billetter "hjem" til jul, er nok litt sent ute. Utsolgt, utsolgt eller grisedyrt. Ser ut som det blir jul på hybelen gitt.

Sjekk om det er noen julearrangement i nærheten av der du bor på julaften kanskje JA det blir en annen type jul. Har alltid hatt lyst til å prøve men har en sønn som har villet feire julaften hos meg så da har det blitt oss to. Ja ellers så har jeg faktisk lyst til å feire julen helt alene også. Ja med godis og gamle julefilmer på tv og beina på bordet tro jeg ikke det hadde blitt så værst

Jaggu er jeg glad at sant som heter overgangsalder skal kunne gå over. Får bare håpe det går fort ellers havner jeg også på uføre  og planen for hobbi er klar hehe noe med hund så klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SFX skrev:

Østerrike, så jeg håper å kombinere med ferie, fjelltur og bare kos. Så får hun heller være syv år og 356 dager eller noe sånt. Glam er litt over fire da, så kanskje det kan passe å stille ham. Men vi forsøker å lage junior i 2018, noe nyttårsforsett må en jo ha :P 

Jeg er så imponert over at folk har planer så langt fram i tid, jeg :lol: 

Så får Foenix jakte veterantitler i Norden på høsten/vinteren. For jeg flyr ikke til WDS i Kina.

... og risikerer å ikke få med bikkja hjem, evt at den blir stjålet :aww: 

Ja, de gjør faktisk det, et år fant jeg ikke kubbelys med tall fra 1 til 24, og i fjor fikk jeg ikke kjøpt lilla løpere fordi salget på adventspynt startet ei uke før advent og alt forsvant. 

Og jeg tenker at unge frk SFX sikkert har mer enn nok lilla løpere uten å måtte supplere lageret :lol: Og man overlever fint advent uten lys med tall fra 1-24 altså :P 

Nå har jeg redigert masse bilder av en fin hund, så da er det bare å sele på egne fine hunder og ta en tur i skauen :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snoffe said:

Er kaldt inne, men orker ikke å gå ut å hente ved. Så da får jeg bare sitte her å fryse da :aww:

Tror kanskje jeg henter ved når Melvin våkner igjen og vi likevel må ut.

Ser på Harry potter :D blir aldri lei :D

Du er ei jente med god smak! Har fått seg puddel og ser på Harry Potter om igjen og om igjen, det er nesten så jeg lurer på om du ikke er min bortkomne datter :D 

1 hour ago, Debbie said:

I natt lurte jeg på noe, og har egentlig ikke funnet svaret enda så sonen:

Harry og Ronny stjeler farens bil for å rekke Galtvort, så forsvinner bilen, vi møter den senere i den forheksede skogen. Men etter det da? Forsatte den bare å leve der, ble det en villbil? Det lurte jeg på i natt...

Ja, bilen forsvinner inn i skogen igjen, så den er nok en villbil. Den var jo ikke helt tam da den kom og redda Harry og Ron fra edderkoppene, den bare redder dem og spytter de ut igjen ved hytta til Hagrid :) 

Just now, Annik said:

Sant det er lov til å bestille pizza når man har bursdag og føler seg litt trøtt og sliten? Bare si ja :aww:

Klart det er lov! :D 

--

AN ser datterbarnet og jeg på LOTR - The Fellowship of the Ring, fordi man blir jo ikke lei :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Sant det er lov til å bestille pizza når man har bursdag og føler seg litt trøtt og sliten? Bare si ja :aww:

Selvfølgelig! Og gratulerer med dagen! :sorcerer:

Det ble kveldstur, begynte og snø istedenfor å regne :D Og jaggu hadde ikke årets julegenser kommet i posten :D

IMG_20171127_180741.jpg

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Gratulerer med dagen :)

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du er ei jente med god smak! Har fått seg puddel og ser på Harry Potter om igjen og om igjen, det er nesten så jeg lurer på om du ikke er min bortkomne datter :D 

:D

Nei, tror jeg skal rusle meg en tur.. håper det ikke er for glatt på veien.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Klart det er lov! :D  

Akkurat nå, Stine skrev:

Selvfølgelig! Og gratulerer med dagen! :sorcerer:

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Gratulerer med dagen :)

Takk! Da er det bestemt, det blir pizza :D

Må bare vente litt før jeg bestiller, så den kommer omtrent samtidig som samboer kommer hjem fra jobb :P

Edit; og selvfølgelig takk for gratulasjoner! Det glemte jeg helt. Pizza er åpenbart viktigere :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Pixie said:

Jeg bestilte billett hjem til jul i August... Man kan aldri vente på tog/fly-billetter til 01.Desember.. Aldri.

Det fine med å bestille i August var at jeg bare betalte 4400kr for å fly Tyskland-Norge-Tyskland på business-class billett tur/retur, altså en full flex billett med mulighet for å booke om dagen og kansellere om jeg ikke kunne reise. Når man er tidlig ute er alt mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, @Annik, gratulerer med dagen :Present::D

-

Har en dårlig dag, er så sint på meg selv og lei meg at jeg føler meg fysisk dårlig, klart å tabbe meg ut i jobbsammenheng. :hmm: Andre som kan komme med litt trøstende ord om at de også har klart dette, forsovet seg, sagt noe de ikke burde, glemt at de skulle jobbe etc? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Såklart, @Annik, gratulerer med dagen :Present::D

-

Har en dårlig dag, er så sint på meg selv og lei meg at jeg føler meg fysisk dårlig, klart å tabbe meg ut i jobbsammenheng. :hmm: Andre som kan komme med litt trøstende ord om at de også har klart dette, forsovet seg, sagt noe de ikke burde, glemt at de skulle jobbe etc? :aww:

Pizzaen har kommet, så vi sitter og spiser nå :D Takk! :D

Da har jeg en perfekt historie fra den gangen jeg gikk på vgs(08.30 - 16.00) og jobbet så godt som hver dag etter skolen(16.00 - 20.30)... Jeg våknet 17.00 den dagen, og hadde glemt at jeg skulle på jobb. Trenger jeg å si noe mer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg er så imponert over at folk har planer så langt fram i tid, jeg :lol: 

Jeg vet jo ikke om jeg får dratt, men ønsket er der, og derfor skrev jeg det opp i kalenderen for å unngå dobbeltbooking. Jeg oppdaget for eksempel i stad at jeg har takket ja til ringsekretæroppdrag når det er WDS i Amsterdam neste år. Urutinert! Derfor må en ha langsiktig kalender.

... og risikerer å ikke få med bikkja hjem, evt at den blir stjålet :aww: 

Det finnes INGEN argument for å delta på WDS i Kina.

Og jeg tenker at unge frk SFX sikkert har mer enn nok lilla løpere uten å måtte supplere lageret :lol: Og man overlever fint advent uten lys med tall fra 1-24 altså :P 

Nei, jeg tok opptelling i helga, og jeg har nesten ikke noe lilla. Og kubbelyset er adventskalender, en må ha adventskalender! Det er tradisjon! For øvrig var jeg innom Spar for å hente pakke, og de var nesten utsolgt for lilla kubbelys. Just saying...

Nå har jeg redigert masse bilder av en fin hund, så da er det bare å sele på egne fine hunder og ta en tur i skauen :D 

Gå forsiktig! 

1 time siden, Annik skrev:

Gratulerer så mye med dagen!

Akkurat nå vasker jeg klær, og er nervøs av to årsaker: Vil jeg få vann utover gulvet igjen? Og vil votten bli tovet?

I mellomtiden kan jeg jo vaske opp og gjøre slike voksenting. Ei ny jomfru er ofret, så det spraker greit.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Annik Huffda, men det var da også en tid å våkne på :lol: Takk for at du delte. Selv hadde jeg alarm på i det jeg skulle ha vært på jobb i dag, trodde jeg startet flere timer senere, og ikke at jeg skulle åpne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Massiv milepæl nådd: Ede mestrer å gå av turbuss på egne bein 🥳 Det startet med at jeg holdt på å falle ned trappen med ham i armene. Løftet ham for tidlig. Bussen ble uventet stående i kø foran rundkjøring før holdeplassen. Det meste jeg hadde av krefter var allerede brukt på å løfte ham fra gulvet. 30 kg med lealaus teddybjørn i den fasongen der viste seg å være i overkant av min bæreevne over tid. Ikke bare armene, men alt av stabiliserende muskulatur fikk kjørt seg mens bussen stod, hakket og rykket, deretter ga full gass og svingte fort og brutalt gjennom den rundkjøringen, for så å svinge like brutalt inn i busslommen og nær bråstoppe. 30 kg ekstra på overkroppen er uvant å balansere på en buss i store bevegelser. Jeg forstår nå de som utfører brystreduksjon på en annen måte. Da det endelig ble tid for å gå av den ufrivillige karusellen der holdt jeg på å falle ned trappen og Ede fikk en overraskende bråslutt på mammadalttilværelsen på gullstol midt i den, uten noen annen mulighet enn å adlyde tyngdekraften og fartsretningen og fortsette ned trappen på egne bein — og det gikk FINT, til hans store overraskelse. Ny motivasjon til å lære Mr.T å gå ned den trappen der var født, og vi har nå, en uke senere lykkes med avstigning fra turbuss på egne ben 🥳 Det ble feiret med Vom og softis 🥰
    • Jeg forer på 4 ulike typer tørrfor, som jeg varierer utfra andel Vom fra dag til dag. På vom alene får han steinhard avføring han uttrykker ubehag med å klemme ut og han begynte beite gress som om han var en hest da jeg ga for stor andel Vom. Ser ut som et rent instinkt han har for å regulere fordøyelsen. På tørrforene til stor valp fra Dilaq, Farmina, Happy Dog og Alpha Spirit har han kjempefin avføring. Små mengder, fast og passe tørr, lett å trykke ut, lett å plukke opp. På Eukanuba (fikk en sekk, ikke kjøpt den selv), der kommer det mengder av en konsistens som griser til gresset. Ideelt her også er max 1/2 Vom og resten tørrfor. De er alle forskjellige da 🤷🏼‍♀️ Edit: Angående råfor som treningsgodis: Jeg kjøpte en sånn silikon godbitpung med magnetlukking i toppen. En standard teskje står godt oppreist oppi den, så en slipper masse gris på hendene. Klarer seg med en serviett i lomma til det lille en får på seg innimellom, om en er litt klønete, som meg. Lett å vrenge og vaske. Fant den på Amazon UK. 
    • Var 50/50 som ikke fungerte så godt. Har nå gått over til kun tørrfor, ser ut som magen har stabilisert seg nå. Gir vom i blant. Fortsatt en del avføring, men det er vel naturlig med mer avføring av tørrfor enn vom?   Takk for innspill uansett!:)
    • Eddie har lagt inn søknad om å få de nusselige spanielørene erstattet med pønkråkk hanekam. I en alder av bare 6,5 mnd setter han seg heldigvis fortsatt ned som en jente når han tisser - og når han markerer, som han gjorde for første gang i dag. Det er stille før pubertetsstormen, men små vindkast kommer de mørke tordenskyene i forveien, og forsurer den prepubertale idyllen iblant.  I dag skulle jeg ha filma. Ikke første gangen en potensiell YouTube-million gikk i vasken. En av mitt livs store regrets er å ikke ha filma første gangen jeg ga chihuahuaen en hel roastbeefskive. Jeg kunne vært millionær, men har åpenbart ikke næringsvett. Glemte å filme i dag også. Ord er fattige, men kamera og power-PC til å redigere videoer på koster, så ord får klare seg. Unge Edeward har slitt en stund, med en indre kamp mellom nature og nurture. Fornuft og følelser. Det instinktive ressursforsvaret hans er så sterkt at han har store vansker med å få gjennomført sin egen vilje. På den ene siden vil han gjerne ha meg til å kaste lekene hans, fordi å jage etter dem er det aller, aller morsomste han vet, men han har ikke lyst til å gi dem fra seg. De er verdisaker for han. Han vet kognitivt at det er nødvendig å hande meg gjenstander for å få dem kastet, og han ELSKER å få dem kastet. Leker er ikke morsomme når de ligger i ro. Da er de bare potensiell moro. Litt som penger i banken. Det er selvsagt mer gøy å bruke penger enn å bare ha dem, men det føles godt å ha dem, og en er redd for å miste dem ved å bruke dem. På samme måte som jeg gjerne vil reise og shoppe og drikke frappuccino og spise ute, så vil han helst ha de lekene flyvende gjennom lufta og sprettende bortover bakken. Han ber meg kaste dem. Han maser om å få dem kastet. Lyser opp i euforisk livsglede når han ser at jeg er i ferd med å kaste. INGEN tvil om hva som er høydepunktene i livet hans, men han har en slags malplassert økonomisk sans, hvor han vokter lekene som om de kan forsvinne dersom han bruker dem. Ressursforsvaret hans er så sterkt at det er et handikap for ham. Den absurde kampen han kjemper hver gang han vil ha lekene kastet, men ikke har lyst til å gi dem fra seg. Kan ikke beskrives med ord. You had to be there, for jeg har ikke filma det.  Dette har ihvertfall pågått en stund nå. Den indre kampen mellom følelser og fornuft. Så, i dag.. Vi har fått nytt utstyr i posten. Grime og kortere bånd for å ferdes i folksomme miljøer. Grime fordi jeg liker være på den sikrere siden. Han begynner bli stor og tung og sterk. Den ene gangen han DRO i båndet for å hilse på storebror er ikke noe jeg ønsker reprise på. Han kan tydeligvis være virkelig sterk om han plutselig finner ut at han ikke vil høre på meg, så grime er en potensielt nødvendig sikkerhet. Det, og så har vi kjøpt kjettingbånd, fordi jeg liker tyngden. Hunden kjenner også at båndet er der. Det er bedre kontakt. Dessverre, som vanlig ved netthandel, har vi fått noe annet enn jeg trodde jeg bestilte. 50 cm var ikke lengden på kjettingen, men total lengde. Det der trenger tilvenning. Heldigvis har vi også fått oss et strikkbånd med såkalt trafikkhåndtak, som jeg tenkte det kunne være greit å koke frosken sakte med for å unngå at likheten med visse grupper i Pride-paraden blir for påfallende. Det holder liksom å kle seg i lakk og lær i offentligheten, vi trenger ikke lage et SM show også, mener jeg. Det er hva som trolig vil skje om vi legger ut på tur blant folk med det veldig, veldig korte kjettingbåndet der uten noen tilvenning, så her må trenes, det var planen for dagen.  For å senke potensielt stress før vi gikk avgårde i nabolaget, så skulle vi leke litt. Få på litt gode biokjemikalier. Erstatte kortisol med endorfiner. Når matmor er utstyrt med vom og tørrfisk på lomma er det nødvendig å leke før vi går avgårde, for å få ned forventningsstress. Biokjemien i dette ble forklart meg, men jeg er ikke stø nok på detaljene til å gjenfortelle korrekt. I grove trekk flommes han umiddelbart av dopamin fra forventning om belønning, så utløser det raskt en masse adrenalin og kortisol når forventningene ikke innfris fort nok (for ham). Han blir agitert og opplever en slags smerter, og mat som belønning får ikke dette stresset ned igjen. Lek derimot gjør. Fikk teorien forklart, sett det fungere i praksis. Å leke på tur fungerer fint på vanlig turbånd, men jeg vil ikke tilvenne ham at det går an å leke på så kort bånd. Ulike båndlengder har ulike regelverk for adferd. Derfor må vi leke før vi legger ut på en potensielt stressende treningstur med SM-lenke, mat i lommene og KRAV for å få den.  KRAV et noe Eddie har problemer med å forholde seg til. Han kunne vært kryssordløsningen på nøkkelordet assertive. Meningers mot og egen vilje. Tar det å bli stilt KRAV til som en trussel. Frosken må kokes sakte, ellers går den i maktkamp. Det fikk jeg bekreftet på den harde måten i dag ved å stille et urimelig krav for å starte leken: Jeg ba ham om utgangstilling.  Istedenfor fikk hele nabolaget konsert med Dickhead and The Pønk Råkk Assertiveness.  Til å begynne med ble jeg irritert. Han var så TEIT. Noe så ufattelig simpelt som å bare sette seg i utgangstilling for å få det han så inderlig intenst ville ha. Han hadde SÅ lyst på både leken og maten, men istedenfor å kjapt, enkelt og greit sette seg i utgangstilling som han VISSTE ville gi uttelling, så valgte han å kjefte meg huden full for å ha the audacity til å ikke bare gi ham hva han ville ha.  Jeg fikk omsider noe som liknet utgangstilling og han fikk umiddelbart leken sin kastet. Fløy avgårde som om han hadde sluppet fri fra Guantanamo. Gjorde meg klar til å belønne ham for levering, fordi middagen var en time på overtid. Favorittmaten. Han er vill etter Vom. Villig til å utstå både kloklipp og frisering i ansiktet så lenge det står Vom på hylla. Han har vanligvis INGEN selvrespekt når det lukter Vom i premie. Vanligvis.  Han slapp favorittleken et par meter fra levering. "Ta med!" responderte jeg, og så var ******* løs igjen. Ikke snakk om. Sikker på det tok mange minutter med utskjelling. Han synes jeg er en herskesyk HURPE med et sykt "behov" for å dominere. HVORFOR skulle han levere meg den leken for å få maten jeg hadde i hånden? "Herskesyke hurpe! Det der handler bare om å ydmyke meg! Ser jeg ut som undersåtten din? Den leken er MIN og den maten er også MIN! Vil du ha leken i hånden kan du plukke den opp selv!" Jeg endte med å plukke den opp selv. Han ble stille noen øyeblikk. Innså at han hadde tapt. Jeg hadde nå både leken og maten og han hadde bare stoltheten. Det gikk ikke mange sekunder før nederlaget ble erstattet med forventning om kast. - Link! Unge Eddies verden raste sammen igjen. Usikker på HVA som er problemet hans, for han går SÅ fint i utgangstilling for kjipe tørrforkuler, bare de er i hånden som lure. Han HAR gått FINT i utgangstilling med Vom på hylla og i vinduskarmen også. Hvorfor ikke nå? Hva er problemet? Svaret er et intenst autonomitetsbehov. Han ga så TEΙΤΕ liksom-nesten kreative alternativer til en faktisk utgangstilling, etter å ha gitt ham flere invitasjoner til å plassere seg riktig valgte jeg å gripe halsbåndet for å veilede ham ordentlig på plass - for å kunne rose og belønne. Verste overgrepet jeg kunne begått mot ham. Han strittet imot, og jeg ville ikke gi meg, så det utviklet seg til en brytekamp jeg til slutt vant ved hans surrender. Var han et menneske ville han HYLGRÅTT. Hikstet og hulket i bunnløs sorg over dette sjokkerende sviket. Var jeg ikke hans beste venn? Hva slags venn og partner GJØR noe sånt? Jeg kunne jo ikke gi meg, for jeg hadde faktisk lagt på et krav, og han trenger VITE at et krav er et KRAV og når det innfris, så blir det ALDRI problemer og ALLTID godt humør og belønning. Å la en nær pubertal riesenschnauzer få lov til å kjempe seg fri fra et (i utgangspunktet bare veiledende) grep i halsbåndet var 100% uaktuelt, samme hvor såret og sjokkert han var. Det ble til slutt en utgangstilling. Leken fikk jeg også levert i hånden, men ikke uten en psych kamp om hvem som bestemmer over ressursene. Ede er IKKE fornøyd med å måtte jobbe for mat og lek.  Tur ble det ikke, men en god latter ble det, fordi Ede er absurd sta. Håper jeg ser samme humoren i det når han begynner skape seg pga endret båndlengde. Fra 2-1 meter i første omgang, med bare korte partier på "trafikkhåndtak". Grime har vi prøvd på. Den sitter det litt lenger inne å gå hjemmefra med ennå. 
    • Hvis det funker med 50/50 kan du jo da bare fortsette med det. For helgeturer går det jo fint å ta med i kjølebag, det gjør ikke noe om det tiner så lenge det blir spist innen en dag eller to. Men ville prøvd forsiktig med et annet tørrfôr som er beregnet for valp.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...