Hannah Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 Har hørt at man ikke burde lære hunden gi labb, noen som vet hvorfor? Har hørt noe med at store hunder kan slå ned små unger med labben, men er det den eneste grunnen, og gjelder det bare store hunder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 Min erfaring er at hunden ofte begynner å gi labb (og da gjerne skrape på bein eller arm) uten å få kommandoen. Og det er rimelig irriterende 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woola Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 7 minutter siden, Ozzy skrev: Min erfaring er at hunden ofte begynner å gi labb (og da gjerne skrape på bein eller arm) uten å få kommandoen. Og det er rimelig irriterende Jepp, det er akkurat derfor. Min forrige ga aldri labb uten at vi spurte henne om det, og da strakk vi jo også ut hånda vår samtidig. Han vi har nå vil gjerne gi labb i mange forskjellige situasjoner (nåe han vil ha oppmerksomhet f.eks) og man kan få kloremerker og ødelagte strømpebukser av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene_S Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 Det handler vel mest om at man ikke skal bruke kun gi labb når man gir hunden godbiter. Ayla kan gi labb med både høyre og venstre, men hun bruker det likevel ikke til å tigge med. Det er fordi jeg hele tiden har vært bevisst på å varierer hva hun må gjøre for å få noe. F.eks. til måltidene har jeg mange ting jeg kan be henne om før hun få mat. Det er gi labb, high five med enten høyre eller venstre, sitte bamse, ligg og bli, snurre (rundt mot klokka), rundt (med klokka), ten (opp på to og en labb på hver and mine hender) virre virre vapp, som er high five med først høyre (virre), så venstre (virre), så høyre (vapp), så venstre (du), så ten (slapp!). Resultatet av dette er at hun aldri tigger aktivt, kun passivt, ved å sitte og se på en av oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Mira2.0 Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 Mange blir "masete", bruker det for alt det er verdt. Jeg lærer ikke mine det av den grunn. Gidder ikke ha en som slenger labben på låra mine i hytt og pine, det gjør nemlig vondt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 Begge mine lærte en slags gi labb som et ledd i et triks, hvor jeg var avhengig av at de måtte kunne den bevegelsen for å få til hele trikset. Ingen av de bruker det for å mase. Eller, han ene kan sitte i gangen og vifte med ene labben/frambeinet når han vil noe, men det har han gjort siden han var liten og lenge før han lærte det på kommando. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 16. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2017 Og min klasker og dasker med labbene dagen lang, men hun har aldri lært gi labb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 17. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2017 Handler vel bare om at mange ikke vil oppmuntre hundene til å slå mer rundt seg med labbene. Koda var voksen da han lærte "gi labb", og det ble MYE labber en periode etter han lærte seg det. Avtok selvfølgelig etterhvert, når jeg sluttet å belønne det regelmessig.Huffy bruker MYE labber naturlig, men hun har ikke lært det på kommando. Tenker vel egentlig ikke å lære henne det heller, med mindre jeg skulle få bruk for det til noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaisen Skrevet 17. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2017 Lærte henne gi labb som valp. Hun har aldri noen gang tilbydd det. Sitte bamse derimot...ca hver gang hun vil noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts