Foret slangen med levende kanin
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Både kort- og langhåret collie har nok langt lavere brukskapasitet enn schæferne. Da tenker jeg hvit schæfer nok er et bedre alternativ, men helsen der er er jo heller ikke noe å rope hurra for.
-
Av Hundevenn2 · Skrevet
Har ikke undersøkt så nøye, siden jeg i første omgang har et sterkt ønske om ny Schäfer☺️ Regner bare med at hvit gjeterhund blir litt mindre gira på å løpe særlig langt når de blir litt eldre (type 5+ år?), siden de er litt tyngre i kroppen.. I tillegg er de vel generelt sett litt mindre interesserte/motiverte for å trene hundesport, og jeg ønsker jo også en hund jeg potensielt kan konkurrere litt med (bare for gøy). Smooth collie kunne muligens vært aktuelt ut ifra det jeg har lest så langt, men det får bli med i en eventuell senere vurdering☺️ -
Jeg har også lest og har erfaring med at de virker mildere. Er det vanskeligere å løpe med hvit gjeterhund? Jeg tenker også at Collie kanskje kan passe?
-
Av Hundevenn2 · Skrevet
Den er i alle fall «mildere» enn bruksschäfer, men har ikke møtt så mange av dem. Kjempeflotte hunder, men for min del så er det litt viktig at hunden er litt mer atletisk, med tanke på løpeturer i mange år fremover☺️ -
Er hvit gjeterhund mildere enn schæfer?
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts