Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Fast - hver fredag - til kl 16.15. Det blir produktive møter, tror du ikke?...

Møte HVER fredag? Kan jeg spørre hva slags yrke dette er? Skulle nesten tro det var læreryrket. Har en bekjent som var lærer og hen sa at det ble holdt ltterlig mange og unødvendige møter.

Skrevet
Just now, QUEST said:

Møte HVER fredag? Kan jeg spørre hva slags yrke dette er? Skulle nesten tro det var læreryrket. Har en bekjent som var lærer og hen sa at det ble holdt ltterlig mange og unødvendige møter.

Bingo..

• Like 3
Skrevet

Finnes det gensere som ikke er strikket? Var så dum i dag at jeg tok på strikkegenseren på skogstur... så nå henger det noen løse tråder på den :( sier vel seg selv at strikk går til h***** i skogen, meeen men... hun klarer ikke å gå med dekken, og siden hu måtte ha genser på seg i dag pga temperaturen så hadde jeg håpet å finne noe i et annet stoff? Anyone?

Skrevet
Just now, Kaisen said:

Finnes det gensere som ikke er strikket? Var så dum i dag at jeg tok på strikkegenseren på skogstur... så nå henger det noen løse tråder på den :( sier vel seg selv at strikk går til h***** i skogen, meeen men... hun klarer ikke å gå med dekken, og siden hu måtte ha genser på seg i dag pga temperaturen så hadde jeg håpet å finne noe i et annet stoff? Anyone?

Fleece

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Fleece

Jeg har ikke sett en eneste genser i fleece jeg. Jeg har ikke sett på nett da, så må kanskje google litt å se hva jeg finner :)

Skrevet
5 minutter siden, Line skrev:

Fast - hver fredag - til kl 16.15. Det blir produktive møter, tror du ikke?...

Oh joy... Noen som mangler litt sosiale antenner kanskje? 

Skrevet
Just now, Siri said:

Oh joy... Noen som mangler litt sosiale antenner kanskje? 

Det er et puslespill å få det til å gå opp, men da får de flytte om folk i ledelsen istedenfor (møtene skal legges til fredager på grunn av at møteleder er opptatt i et annet teammøte på tirsdager). Møter så sent på fredager har praktiske utfordringer i forhold til at planer skal ut til elevene på fredager, men mest fordi at det kommer til å bli mytteri om de prøver på det stuntet.

Skrevet
Just now, Martine said:

Vet du hvilken bhg dette var? Send det gjerne på pm/Facebook. Leste om saken, helt forferdelig...

Vet ikke nøyktig hvilken barnehage dette var, men en privat i bydel nordre aker står det i en annen nyhetssak. 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Vet ikke nøyktig hvilken barnehage dette var, men en privat i bydel nordre aker står det i en annen nyhetssak. 

Ah. E gikk jo i bhg i nordre Aker, ingen god opplevelse for noen av oss. Den var ikke privat da, så da var det vel ikke den. Kunne fort ha vært det. 

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Det er et puslespill å få det til å gå opp, men da får de flytte om folk i ledelsen istedenfor (møtene skal legges til fredager på grunn av at møteleder er opptatt i et annet teammøte på tirsdager). Møter så sent på fredager har praktiske utfordringer i forhold til at planer skal ut til elevene på fredager, men mest fordi at det kommer til å bli mytteri om de prøver på det stuntet.

Uansett årsak - man legger virkelig ikke faste møter til sen fredag ettermiddag... Høres nesten ut som rektoren som var på skolen mamma var lærer på - han kunne sikkert har gjort det bare på pur f... 

Skrevet
1 time siden, LØJ skrev:

@2ne

Jeg går inni en stor vattdott for tiden. Måtte ta innover meg i går at den kulen App har i munnen ikke blir noe mindre. Vi skal til ny kontrolltime på fredag med røntgen, biopsi osv. Men hysteriet har slått inn og jeg er overbevist om at jeg reiser hundeløs hjem etter den timen :icon_cry:Tor jeg må slutte med hund jeg...

Æsj så kjedelig, håper det er en kul han kan leve med uten at den plager ham! :console:

10 minutter siden, Kaisen skrev:

Ja syns jeg ser sånne bomullsgensere overalt jeg. Ikke særlig varme da. Ville kanskje vurdert fleecedress eller bare vent hunden til dekken. 

• Like 1
Skrevet

@LØJ: Kuler kan fjernes, og selv om den viser seg å være ondartet så betyr det ikke automatisk dødsdom. Må ikke ta sorger på forskudd! :hug:

Jeg er hjemme, Symra har fått en tisserunde og jeg en kopp te. Sløve litt, og så skal vi gå en kveldsrunde på forskudd før jeg fyker avsted til et møte som jeg håper og tror blir veldig kort.

• Like 1
Skrevet

På tirsdag 20.30 tar svindejegerne på tv3 for seg oppdrettere, valpefabrikker og ulovlig importerte hunder.
"I denne episoden tar vi tak i folk som driver med ulovlig import av hunder. Vi møter ofre som har kjøpt hunder som ikke er friske og sitter med dyre veterinærkostnader. Vi kartlegger dyreoppdrettere som oppbevarer hunder under ulovlige vilkår og vi konfronterer en som har drevet ulovlig hundeimport over lengre tid."

http://www.tv3.no/svindeljegerne

• Like 8
Skrevet
1 hour ago, Siri said:

Kanskje det er håp for Yasmine også? Hun er jo litt lik Ali, hun, med eiesyken sin :D Men kanskje hun liker små bebiser? 

En skal ikke se bort fra det :ahappy: 

1 hour ago, QUEST said:

Ååh..:wub: er du forresten helt sikker på at det er mellompudler du har, de ser jo så diiigre ut i forhold til lille knøttet :ahappy:

Jeg er ganske sikre på at de er mellompudler :P 

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Å, er det mulig da! Leker med bebisen hun. Og for en fart på den lille loppa! Ler meg ihjel!

Jaaa, hun er en fin bebi :ahappy: Og fin loppe, selvsagt :heart: 

Skrevet
53 minutter siden, Kaisen skrev:

Jeg har ikke sett en eneste genser i fleece jeg. Jeg har ikke sett på nett da, så må kanskje google litt å se hva jeg finner :)

Pomppa har fleecegensere, samme har ruff wear. :)

Skrevet

Akkurat nå holder jeg og hundene på å tørke etter tur. Snakker om sørpevær! Hundene koste seg da, teite retrievere som de er. :P 

Og så har oppdretter oppdatert med nye bilder av valpisene, så jeg koser meg med å glo litt på de. :wub:  På onsdag skal jeg muligens på første besøk. Gleder meg. :ahappy: 

• Like 4
Skrevet
2 minutter siden, Ganzie skrev:

Sheltie, nå med hover-mode:aww::lol:

22885746_1500345093353969_91721921977285

22815299_1500345133353965_35820123481766

22851797_1500345086687303_69948896557604

Jeg ser en viss mor/datter-likhet her, samme intelligente uttrykket:aww:

22853278_1500345160020629_56704099854312

22815223_1500345090020636_38116734106336

Artige bilder! :D Sånn btw..du har en reklame ( tipper jeg?) under dine innlegg, der det skal være et bilde ..du vet at bildet ikke syns? :) 

Skrevet
1 hour ago, Siri said:

Uansett årsak - man legger virkelig ikke faste møter til sen fredag ettermiddag... Høres nesten ut som rektoren som var på skolen mamma var lærer på - han kunne sikkert har gjort det bare på pur f... 

Heldigvis klarte vi å unngå det!

Hjemme, og det er allerede mørkt ute :( 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, QUEST skrev:

Artige bilder! :D Sånn btw..du har en reklame ( tipper jeg?) under dine innlegg, der det skal være et bilde ..du vet at bildet ikke syns? :) 

Ja, jeg vet. Er bare en banner til den private hjemmesiden min, men etter photobuckets endringer har den blitt disabled. Har bare ikke fått ut fingeren til å fjerne den:P Du vet ikke tilfeldigvis et annet nettsted til å hoste bilder for å linke til forum?

Skrevet
Akkurat nå, Ganzie skrev:

Ja, jeg vet. Er bare en banner til den private hjemmesiden min, men etter photobuckets endringer har den blitt disabled. Har bare ikke fått ut fingeren til å fjerne den:P Du vet ikke tilfeldigvis et annet nettsted til å hoste bilder for å linke til forum?

Dessverre, når det kommer til sånt er jeg helt grønn :icon_confused:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...