Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

16 minutter siden, Siri skrev:

Nå er hun jo ute av dansen, så du slipper jo å se henne flere episoder, men ja - jeg synes det er merkelig at hun er så helt ute av det. Og ut fra det hun sa i går, så opptrer hun jo med eget band både her og der ennå... 

Ikke overraskende egentlig siden hun har fått kritikk fra første program. Det som er overraskende er jo at hun som alltid har hatt en så fin stemme plutselig høres ut som en anstrengt kråke hvis man skal trekke konklusjoner ut fra hva som skrives rundt. 

Jeg føler meg veldig klar for å legge meg allerede. Får tvinge meg til å være våken en times tid til slik at jeg ikke våkner midt på natta fordi jeg sovnet for tidlig. Men det er ikke lett. 
Har jeg blitt voksen? Har jeg blitt genetisk manipulert og blitt et A-menneske? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Hun burde gått ut her. Det burde ikke være lov å gjøre sånn mot den låta der :aww: 

--

Det har vært en lang helg, magen har kranglet hver natt, så jeg har sovet ca 6 timer i helgen. Til tross for det har jeg vært med og arrangert FA på lørdag og tilbrakt dagen i dag på hundetrening. Det ble rett nok ikke all verdens av trening på pudlene, men litt ble det jo, og det var veldig deilig å være ute og være sosial og snakke hund og leke normal nesten hele dagen :ahappy: Godt jeg ikke skal noe annet enn en CT i morra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud... Å skylde på scenenerver der er bare en dårlig unnskyldning. Den vibratoen hun en gang hadde i stemmen har blitt treg. Nå skjønte jeg hva @SFX mente med tobleronestemme :lol: 

Stakkars ørene mine... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opplevd det òg. Kom en mann på døra og tilbydde oss penger. :lol: 

Vi er visst del av et andelslag med kloakk og vann og det var en til som ønsket å kjøpe seg inn. Det drypper nok noen tusenlapper på oss, så vi takket gjerne ja vi. :D  

Lærer stadig noe nytt om dette huset da :lol:  

Og jeg må bare si at jeg er så glad i bikkjene. Herreguuuud jeg har virkelig ikke ord. :wub: De er rett og slett perfekte. Helt perfekte :heart: De er så snille, gode og ukompliserte. (Bortsett fra nervøsiteten til Bjørn, men det klarer vi å leve med :)) Også må jeg si jeg blir litt glad når folk sier de skal kjøpe seg en chihuahua og la den vokse opp her sånn at den kan bli helt lik Bjørn :lol::lol:  Er litt sånn veldig myrsnipe, men de er jo fine og da :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått på sånn i dag at jeg er helt utslitt. Trenger en hviledag, og så er det mandag i morgen! :pinch:

Snekkermannen min sa hvilken terrasseolje jeg måtte kjøpe, jeg googlet Trysil terrasseolje, men det var det ingenting som het. Det viste seg at det hel Alvdal terrasseolje. Herregud da google, det ligger jo i samme området, trenger du å være så sær og vrang da?!

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 at 10:05 PM, Kangerlussuaq skrev:

Jepp! Men så viste det seg at det var helt ok å ikke være god i språket - og at de gjerne vil lære engelsk av meg, så we're all winning (quote fra de). Johoo!
Så nå må jeg lære meg å lese sånne ting som det her: 

Gesetz zum Schutz vor schädlichen Umwelteinwirkungen durch Luftverunreinigungen, Geräusche, Erschütterungen und ähnliche Vorgänge

*dypt innpust* :P 

Så gøy du fikk den jobben likevel! Gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kverket Casper i kveld, han har bare surret og surret og nektet å roe seg. Endte med at jeg kapitulerte å gikk en tur. Av og til så er han litt møkkahund :aww: håper for hans del at han sover hele natten, fordi jeg er ikke giret på å våkne av han i natt :aww:

Men vi fikk sett en fin hjortebukk på tur :) tror vi bare var 3-4 meter unna han. Blir alltid like begeistret over sånne opplevelser! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har stått på sånn i dag at jeg er helt utslitt. Trenger en hviledag, og så er det mandag i morgen! :pinch:

Snekkermannen min sa hvilken terrasseolje jeg måtte kjøpe, jeg googlet Trysil terrasseolje, men det var det ingenting som het. Det viste seg at det hel Alvdal terrasseolje. Herregud da google, det ligger jo i samme området, trenger du å være så sær og vrang da?!

Trysil og Alvdal er ikke helt samme område da :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Jeg gjettet litt med meg selv om det var du eller @Raksha som kom til å kommentere det :lol: 

Skjønner ikke? :lol:  Hadde vi bomma med 2-3ish timer i avstand på noe oppe i trøndelag så tør jeg vedde på at noen av dere trøndere hadde vært kjappe med på rette på oss :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Turb skrev:

Savner toller i hus, men det der savner jeg ikke! Eller å måtte bruke rulle på stolen min på jobb, som ble full av hår på tross av at jeg har egne jobbklær jeg ikke brukte i hjemme... 

Idag har jeg sydd ferdig rosa refleksvest til venninnes hund, superfornøyd med at den passet så bra :D også har hundene lekt skikkelig i tanksløypene og blitt skikkelig gjørmehunder. Så kom jeg hjem til at de langtidsstekte lammeskankene var ferdig, så da ble det god middag :D 

Nei, det er litt pes i røyteperiodene gitt. Decoy slipper alt to ganger i året, Bris også for den del (men hun har veldig mye mindre). Men mens det står på så må det moppes ofte og klesrullen er min venn. :P Og de røyter selvsagt ikke samtidig, når Decoy er ferdig så starter Bris. *sukk* 

Akkurat nå dro besøket, og TJ dro tidligere i dag og blir borte mer eller mindre til onsdag. Kommer hjem i morgen for å sette på plass ny vaskemaskin (:hmm: kjedelige penger!), men skal ellers være borte i forbindelse med elgjakta. De samles hele gjengen i et hus borti der *peke forbi Skarnsundbrua og videre borti skogen* og har det vel ganske så sosialt og trivelig. Han er stort sett veldig mye hjemme og trør om dagene, så jeg liker at han drar ut og gjør litt sånne ting. Og så blir det matauk av det. :ahappy:  Skal servere elg i bryllupet til neste år tenkte vi. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Betty skrev:

Nei, det er litt pes i røyteperiodene gitt. Decoy slipper alt to ganger i året, Bris også for den del (men hun har veldig mye mindre). Men mens det står på så må det moppes ofte og klesrullen er min venn. :P Og de røyter selvsagt ikke samtidig, når Decoy er ferdig så starter Bris. *sukk* 

Akkurat nå dro besøket, og TJ dro tidligere i dag og blir borte mer eller mindre til onsdag. Kommer hjem i morgen for å sette på plass ny vaskemaskin (:hmm: kjedelige penger!), men skal ellers være borte i forbindelse med elgjakta. De samles hele gjengen i et hus borti der *peke forbi Skarnsundbrua og videre borti skogen* og har det vel ganske så sosialt og trivelig. Han er stort sett veldig mye hjemme og trør om dagene, så jeg liker at han drar ut og gjør litt sånne ting. Og så blir det matauk av det. :ahappy:  Skal servere elg i bryllupet til neste år tenkte vi. :) 

Bor du ved den brua? 

Jeg er straks fosning av meg jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Bor du ved den brua? 

Jeg er straks fosning av meg jeg :P 

5 km-ish unna. :) 

Hvor utpå Fosen? Nå er det jo snart asfaltert hele veien dit herfra og greier, slipper å slå i stykker bilen når jeg skal på stevne i oktober. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Tobleronestemmebånd faktisk :lol: Hun hørtes ut som en sirene av noe slag, egentlig :aww: 

Jeg skal ikke ta på meg æren for uttrykket, jeg har bare adoptert det.

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Ikke overraskende egentlig siden hun har fått kritikk fra første program. Det som er overraskende er jo at hun som alltid har hatt en så fin stemme plutselig høres ut som en anstrengt kråke hvis man skal trekke konklusjoner ut fra hva som skrives rundt. 

De som ikke kan synge eller danse får av og til være med lenger enn forståelig, fordi for mange lar seg underholde av sub par artister.

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Å herregud... Å skylde på scenenerver der er bare en dårlig unnskyldning. Den vibratoen hun en gang hadde i stemmen har blitt treg. Nå skjønte jeg hva @SFX mente med tobleronestemme :lol: 

Stakkars ørene mine... 

Det er en grunn til at det er til dels betydelig forskjell i klangen på et pikekor og damekor - vi skifter stemme vi også, i en viss alder. Adrian har vel ikke sunget så mye i det siste, har ikke hun vært i Frankrike? Ikke at jeg er sangpedagog, men hun virket fryktelig utrent, i tillegg til ustemt. Sangstemme må holdes vedlike. Det er ingen kraft i stemmen, hun klarer ikke å holde en tone så lenge som en forventet av en med hennes erfaring, hun har ikke pustekapasiteten lenger. Og hun hadde ikke kunne jokke mer på tonene om hun sang under et jordskjelv. Men i motsetning til Boybandjokken, så er det ikke bevisst at hun synger slik. Det er ikke vibrato; det er løpsk stemmebånd.

I Cats, derimot, der kan de synge. Og danse. Og synge mens de danser. En fantastisk forestilling, helt utrolig å se!

Et lite skår i gleden var parkeringsboten jeg fikk mens jeg sto parkert på gjesteparkeringen til pappas kjæreste. Ingen av oss tre leser reglene som at jeg sto ulovlig, så den skal bestrides. Det er i seg selv underlig å ha restriksjoner på når varebil kan stå der, så lenge mange varebiler er privatbil - for begrunnelsen på boten er nemlig det, begrenset parkering for varebil. Min Berlingo er jo ikke en kommersiell varebil; må jeg kjøpe ny bil for å besøke folk i det borettslaget? Dernest er spesifiseringen for når varebil kan stå der skrevet på en måte som med godvilje kan forstås på to måter - men da er den ene måten formulert svært klønete. Leser jeg det klønete så forstår jeg at jeg fikk bot - men parkeringsreguleringer bør vel ikke kunne analyseres og tolkes som en Shakespeare-sonette? Pappas kjæreste skulle ta det opp med borettslagsstyret, også tar jeg det med parkeringsselskapet når styret har sagt sitt. Jeg kan tilby korrekturlesing om de har formuleringsvansker, jeg...

Nå må jeg hive i meg mat, så jeg kan få litt søvn før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...