borderen Skrevet 11. Juli 2017 Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Det finnes slankefòr som er sunne også, uten masse mais og skit Dette er innholdet på det jeg mener er et bra lavkarbo og kjøttrikt slankefòr (Orijen fit & trim): Fresh chicken meat (14%), fresh whole eggs (6%), fresh whole herring (6%), fresh turkey meat (6%), fresh chicken liver (6%), fresh whole flounder (4%), fresh whole mackerel (4%), fresh whole pacific hake (4%), fresh turkey liver (4%), fresh chicken heart (4%), chicken (dehydrated, 4%), turkey (dehydrated, 4%), whole mackerel (dehydrated, 4%), whole sardine (dehydrated, 4%), whole herring (dehydrated, 4%), alaskan pollock (dehydrated, 4%), lentil fiber, whole red lentils, whole green lentils, whole green peas, whole chickpeas, whole yellow peas, whole pinto beans, whole navy beans, chicken cartilage (dehydrated, 1%), fresh turkey heart (1%), apple fiber, dried algae (source of DHA and EPA), pumpkin (dehydrated), butternut squash (dehydrated), carrots (dehydrated), chicken liver (freeze-dried), turkey liver (freeze-dried), fresh whole pumpkin, fresh whole butternut squash, fresh whole zucchini, fresh whole parsnips, fresh carrots, fresh whole red delicious apples, fresh whole bartlett pears, fresh kale, fresh spinach, fresh beet greens, fresh turnip greens, brown kelp, whole cranberries, whole blueberries, whole saskatoon berries, chicory root, turmeric root, milk thistle, burdock root, lavender, marshmallow root, rosehips. Det er ikke bare ribbein man kan bruke for å kontrollere vekt. Hoftekuler er også en bra ting å kjenne etter. De bør kunne føler lett innenfor pelsen. 1 Siter
Kristiin Skrevet 11. Juli 2017 Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Jeg har en som er litt lubben. Men hun får det hovedsakelig på magen, ikke ribbeina. Så hun har mindre oppsving i buken enn hun burde ha. 1 Siter
Djervekvinnen Skrevet 11. Juli 2017 Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Syns ikke hunden ser tykk ut. Ikke noe å stresse med. Om hunden har litt ekstra på kroppen slik at du ikke kan telle ribbein, så lider den ingen nød. Det er ved større overvekt det er fare for helsen. Husk at hunder har ulik kroppsbygning. Jeg har en tispe som har kraftig bygning, og i andres øyne er hun sikkert overvektig, men det ville vært dyreplageri om jeg skulle fått henne så tynn som mange andre tisper av samme rase, som er mye mer smalere og lettere bygget. Man må se helheten. Er hunden i god form, har muskler og får godt med aktivitet og passe mengde mat så burde man være fornøyd. Syns det er dumt å måtte tenke slanking på slike hunder. 2 Siter
sidnajse Skrevet 11. Juli 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Takk for svar alle Har nye bilder i dag (og har innsett at hun kanskje er ganske slank), og jeg har nok ingenting å stresse med som dere sier. Hun bør nok få mer mat, ja...Jeg er litt mer usikker på hvordan det burde se ut ovenfra. Litt lettere å se nå som hun er nyklippet. Er det nok innsving ved midja? (Litt utydelig bilde da jeg ikke gadd å vente på at linsa skulle fokusere) Siter
Pringlen Skrevet 11. Juli 2017 Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Ser helt greit ut, men trenger nok ikke å legge på seg noe 1 Siter
sidnajse Skrevet 11. Juli 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Tre sider med unødvendig stress Men greit å høre at hun ser grei ut 2 Siter
simira Skrevet 11. Juli 2017 Rapporter Skrevet 11. Juli 2017 Nå er det sjelden noe krise med et par kilo ekstra i perioder heller, det er hvis det sklir ut og bare øker at det blir et stort problem for hunden. 1 Siter
Recommended Posts