Gå til innhold
Hundesonen.no

Knurrer ombord på transport


Sam
 Share

Recommended Posts

Hunden bjeffer/knurrer på andre hunder ombord på båt/buss, og er da alltid den som begynner å bjeffe/knurre først. Men ellers lager han aldri lyd... om vi er ute og går, under leik med andre hunder, om han ser hunder på tv'en, eller hører andre hunder bjeffe utenfor. Ikke et pip. KUN ombord på transportmidler. Noen som kan ha noen ideer om hvorfor? Syns det er veldig rart og irriterende:ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dere ha noen gode ideer på hvordan jeg kan stanse det, så kom gjerne med det også! Funker ikke med "NEI." eller et bestemt rykk i båndet, som normalt er alt som trengst for at han skal kutte ut uønsket oppførsel:no:

 Nå er det jo ikke kriiiiise om jeg ikke klarer å bli kvitt det da, siden han kun er med på kollektivtransport 2 ganger i måneden, men hadde vært veldig fint om det ikke var et problem. Har ikke lyst til at det er et problem som skal bli værre ivertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kanskje ta en treningsperiode hvor du får hans oppmerksomhet. Tipper han har lyst til å hilse leke, så sladretrening kan også være noe da får han fortalt deg at det er hund der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være at han føler det er ukomfortabel med at det kan være litt trangt der. Prøv å lære inn at han ligger/sitter mellom bena dine og/eller har kontakt med deg? Sladring synes jeg var et veldig fint forslag, det fungerer veldig fint med mine, som heller ikke alltid er like glad i andre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lijenta skrev:

Kanskje ta en treningsperiode hvor du får hans oppmerksomhet. Tipper han har lyst til å hilse leke, så sladretrening kan også være noe da får han fortalt deg at det er hund der

 

Akkurat nå, simira skrev:

Kan også være at han føler det er ukomfortabel med at det kan være litt trangt der. Prøv å lære inn at han ligger/sitter mellom bena dine og/eller har kontakt med deg? Sladring synes jeg var et veldig fint forslag, det fungerer veldig fint med mine, som heller ikke alltid er like glad i andre.

Hadde ikke hørt om "sladre-trening" før engang jeg, så måtte søke opp i det nå:rolleyes: Men ja, det virker jo som en veldig god ide. Må nesten vurdere å begynne med det!:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...