Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Den forrige tråden forsvant, så me lagar ein ny. :ahappy:

Eg vil gjerne presentere Logre hund og foto for dykk! Me i Logre har som mål å vere heile Noregs (og på sikt, verdas :sleep:) førstevalg for kjæledyrportrett. Me jobbar utandørs i naturleg lys og i all slags vær, med alle slags hundar og eigarar. Min eminente kompanjong og eg har til saman fleire års erfaring med hund og foto, og eg har personleg gått kurs og tatt workshops med dei beste innan hundefoto i verda. (Eg nemner i fleng, Alicja Zmyslowska, Kaylee Greer (Dogbreathphotography), Elke Vogelsang (Wieselblitz), Charlotte Reeves photography og Nicole Begley (fra Hairofthedog). Og fleire står på planen!) Min fantastiske kollega @linakayser er og i ferd med å bli ein av dei tøffaste og råaste landskapsfotografane verda har sett, og har mellom anna gått workshop i lag med Hannes Becker og Benjamin Hardman på vakre Island, og er i skrivande stund i Lofotenområdet med andre fotografar frå inn og utland. Eit heilt klart topp-valg for vanvittige portrettfoto i vill norgesnatur!

Både Lina og eg har gått ei heil mengde kurs hjå Canis (og andre), har gått klikkertrenerutdanninga, og går no canis sin klikkerinstruktørutdanning, samt har vore hjelpeinstruktørar på kurs hjå canis i eit års tid. Me trenar begge positivt, og ønskjer at ei fotooppleving med oss skal mest av alt vere ein morosam og minnerik oppleving for hund og eigar, med vakre bileter som bonus! 

Saman driv me altså Logre hundefoto, og me utvidar i desse dagar og til hestefoto, etter å på vegen ha vore innom kalkun og gaupe. 

Me held til i Bergensområdet, men har fleire turar på planen i løpet av året, og reiser gjerne. :)

Nyttige lenker, med masse bilder i.

Logre foto på instagram

Logre foto på Facebook

Lina Kayser på instagram og på facebook

altsomerfint på instagram og på facebook

Og så er det Logre hundeutstyr!

Her får du kjøpt halsbånd, kobbel, leietau, leikar, armband og meir, av supersterk paracord i nydelige fargar! Så vidt me veit er me dei einaste i Noreg med det fargeutvalet me kan tilby, og me lagar heilt unike bånd i ei mengde fargekombinasjonar og størrelsar etter ditt ønske. Paracord, eller fallskjermline, har ei bruddstyrke på 250 kg, og er perfekt for surt norgesvær, for det rotnar ikkje, og misser heller ikkje farge i sterkt sollys! Me har og eit utval av Tug e'nuff leikar, og planlegg etterkvart å tilby anna hunde- og tur-utstyr.

Logre hundeutstyr er og på Instagram og på Facebook

• Like 3
Skrevet

Logre hundeutstyr køyrer no eit salg på alle våre demoprodukter, med over 40% rabattar! Me lagar nemlig plass til nye prosjekter og fleire bunkar med tråd. :D 

Alt er ikkje fotografert og lagt ut enno, men fleire av dei som det alt ligg bileter av ute på sidene vil kome. I første omgang desse halsbånda, som no kostar kr 200 pr stk. (pluss porto) 

16903498_825072794323873_146982704061475

Skrevet

Nedsatte kobbel og leietau! Litt varierande lengder, dei fleste lange på mellom 1.8m og 2m. Dei korte ca ein drøy meter, skal måle litt etterpå. :) 250 kr og 125 kr! Gratis porto ved kjøp over 400!

Det er vanskelig å få fram fargane på skjermen, men dei er virkelig nydelige!

16865169_825640490933770_841873371295574

16998057_825638430933976_553444189703980

16998213_825638597600626_717366129427365

16997906_825638440933975_305897080350032

16999131_825638447600641_681699660835814

16864305_825638657600620_274831475881872

16998832_825638667600619_237135245205445

17021774_825638797600606_355653954543615

16998055_825638937600592_501282491050393

17021693_825638897600596_361163458986611

17021740_825638977600588_411172290541481

16865232_825639127600573_222166512366847

17021610_825639174267235_290160898388261

16998081_825639204267232_596817023131341

16998926_825639247600561_840864045981257

• Like 3
  • 3 weeks later...
Skrevet
3 hours ago, Smartingen said:

De var fine! Hadde lett kjøpt om det ikke var for at ingen halsbånd synes på den hårete bamsen min...

I feel your pain. :D Dei visar ikkje på min hårete dott heller, så me pyntar med leiebånd i staden. :P 

2 hours ago, Siri said:

Nydelige bilder :heart:

Tusen takk!

• Like 2
  • 2 months later...
Skrevet

Har generelt ikke vært fan av denne Paracord-hypen, men disse var virkelig fine!! SIkkert fordi jeg er så kresen på farger og ikke liker typisk knallfarger og rosa. men disse her var virkelig lekre!!

• Like 1
Skrevet
2 hours ago, WelshenNemi said:

Kjempefine :) synd Nemi begynner å klø av sånt :getlost:

Takk! Er ho allergisk mot halsbånd og? :blink:

1 hour ago, Orca said:

Har generelt ikke vært fan av denne Paracord-hypen, men disse var virkelig fine!! SIkkert fordi jeg er så kresen på farger og ikke liker typisk knallfarger og rosa. men disse her var virkelig lekre!!

Tusen takk! Me har greidd å få tak i kjempemange virkelig -fine- fargar, og ikkje berre dei neongreiene. :D Veldig gøy å kombinere og finne kombinasjonar som fungerer i lag. Og nokre gonger finne ut at det virkelig ikkje fungerar i lag, haha! 

Skrevet
5 minutter siden, plutte skrev:

Takk! Er ho allergisk mot halsbånd og? :blink:

Tusen takk! Me har greidd å få tak i kjempemange virkelig -fine- fargar, og ikkje berre dei neongreiene. :D Veldig gøy å kombinere og finne kombinasjonar som fungerer i lag. Og nokre gonger finne ut at det virkelig ikkje fungerar i lag, haha! 

Nei, ikke såvidt jeg vet - heldigvis. Men hun begynner å klø av å gå med de fleste halsbånd av en eller annen grunn. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...