Sona Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 Kom over denne der det nevnes muligheten for å bruke insekter i hundefôr. Hva tror dere? Kan kanskje være gunstig for hunder med forskjellige matallergier? http://www.nibio.no/nyheter/insekt-skal-gjere-avfall-om-til-dyrefr Siter
Hermes Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 Høres lurt ut! Må gjerne satse på det som menneskefôr også. 1 Siter
Kaja Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 10 minutter siden, Hermes skrev: Høres lurt ut! Må gjerne satse på det som menneskefôr også. Helt enig! Siter
Sona Skrevet 23. Februar 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 2 timer siden, Hermes skrev: Høres lurt ut! Må gjerne satse på det som menneskefôr også. Veldig spennende Tror det skal komme nye retningslinjer på insekter neste år og det virker som det er økende interesse for dette. F.eks http://myldregard.no/ satser på insekter til humant konsum. Bare tenker at det skal en skikkelig holdningsendring til før folk flest vil spise insekter direkte... Da er det kanskje lettere å begynne et annet sted, som hundefôr eller fiskefôr Siter
Hermes Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 Akkurat nå, Sona skrev: Bare tenker at det skal en skikkelig holdningsendring til før folk flest vil spise insekter direkte... Bare til å selge det inn som billig og enkelt, så går det rett hjem til det norske folk Siter
Sona Skrevet 23. Februar 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 3 minutter siden, Hermes skrev: Bare til å selge det inn som billig og enkelt, så går det rett hjem til det norske folk Skal ærlig innrømme at tanken på å spise insekter byr meg litt imot, men håper resten av befolkningen er litt mer åpne og fordomsfrie enn jeg Spennende tema, da, virker som det er ting i gjære! Har inntrykk av at man er kanskje mest interesserte i insekter som fôrkilde til proteiner til oppdrettslaks, men det funker jo kun hvis man kan produsere det billig nok. Hvis ikke kan det jo fortsatt egne seg som ingrediens i hundefôr (fordi hundeeiere er villige til å betale for godt fôr) eller direkte til menneskemat Stod i artikkelen at de hadde vært i kontakt med hundefôrprodusenter, lurer på hvem det kan være Siter
Hermes Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 Har smakt det før. Det smaker ikke så fryktelig mye i seg selv. I hvert fall ikke det jeg smakte. Så handler nok mest om å tenke nytt om det. Men positiv til det som proteinkilde til hundene også. Siter
tonjek Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 Men med insekter, spiser man da hele greia? [emoji28] Jeg er ikke så veldig frista til å spise hele grisen heller, mener jeg. [emoji28]Men kan jo være en spennende idé til hundemat. De spiser jo mye rart fra før. [emoji57] Siter
bardmand Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 Jeg tror kanskje mat laget av pulver/mel laget av insekter vil oppleves som mer spiselig av mange mennesker, og det kan helt sikkert brukes i hundemat også. Finnes en del videoer på youtube om hvordan man kan avle sine egne melormer til mat. Kanskje noe å tenke på, ja :-) 1 Siter
QUEST Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 14 minutter siden, bardmand skrev: Jeg tror kanskje mat laget av pulver/mel laget av insekter vil oppleves som mer spiselig av mange mennesker, og det kan helt sikkert brukes i hundemat også. Finnes en del videoer på youtube om hvordan man kan avle sine egne melormer til mat. Kanskje noe å tenke på, ja :-) Enig, jeg tror nok de fleste vil være mer tilbøyelige til å spise insekter, hvis de ikke ser hva det er.. Skal man starte egen melormproduksjon, så bør man ikke være for ømtålig når det kommer til lukt.. Lukten er spesiell og ikke direkte delikat Siter
Kaja Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 1 time siden, QUEST skrev: Enig, jeg tror nok de fleste vil være mer tilbøyelige til å spise insekter, hvis de ikke ser hva det er.. Skal man starte egen melormproduksjon, så bør man ikke være for ømtålig når det kommer til lukt.. Lukten er spesiell og ikke direkte delikat Melormer lukter da ikke så ille? Jeg hadde et rom fullt av melormer, zophobas og sirisser i flere år. Det luktet litt, men det var ikke noe man reagerte på. Siter
Orca Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 Åh det er så bra idé, og jeg hater at jeg vemmes med tanken på å spise de! Jeg er for prippen, og det er skikkelig teit, for dette er virkelig en framtidsrettet idé. Men dere har nok rett i at "melprodukter" osv av insekter ikke blir like ille... Jeg klarer bare ikke tanken på å spise en larve eller en kakerlakk. Men verden er i endring, kanskje bare holdningsendring og normalisering som skal til Siter
Siri Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 9 minutter siden, Orca skrev: Jeg klarer bare ikke tanken på å spise en larve eller en kakerlakk. Men verden er i endring, kanskje bare holdningsendring og normalisering som skal til 3 Siter
QUEST Skrevet 24. Februar 2017 Rapporter Skrevet 24. Februar 2017 2 timer siden, Kaja skrev: Melormer lukter da ikke så ille? Jeg hadde et rom fullt av melormer, zophobas og sirisser i flere år. Det luktet litt, men det var ikke noe man reagerte på. Jeg vil tro at det kommer både an på luktesansen og hva man reagerer på.. Jeg syns alle de nevnte artene avgir en ganske udelikat odør. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.